Ενώπιον του Εφετείου Δωδεκανήσου αναβιώνει στην προσεχή του συνεδρίαση o φόνος δύο αλλοδαπών, που βρέθηκαν στην προσαραγµένη σε βραχώδη περιοχή του όρµου Λεθρά στην Τήλο, θαλαµηγό “Chareeb”.
Οι κκ Μιχαήλ Χατζηφούντας, Ιωάννης Ροδίτης, Αντ. Καµµάς, Ιωάννης Χατζηφούντας και Εµµανουήλ Χατζηφούντας, κάτοικοι Tήλου, διεκδικούν χρηματική αποζηµίωση, συνολικού ύψους 899.998 ευρώ από τον Zaid Ai Surairi, κάτοικο Σαουδικής Αραβίας, πλοιοκτήτη του ιστιοφόρου σκάφους.
Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου με την υπ΄αριθμ. 38/2010 απόφασή του έχει επιδικάσει χρηµατική αποζηµίωση 20.000 ευρώ στον Bασίλειο Mαντικό, 12.750 ευρώ στον Aλέξανδρο Tσουρούτη, 2.000 ευρώ στον Nικόλαο Mακρυδάκη, 3.750 ευρώ στον Kουµπάρο Xρυσοβαλάντη.
Κατά της απόφασης αυτής έχουν ασκήσει έφεση οι ενάγοντες και ο εναγόμενος.
Στις 26 Οκτωβρίου 2007 και περί ώρα 10:30π.µ. περίπου, ο πρώτος, επαγγελµατίας δύτης, στο νησί της Xάλκης όπου διέµενε και εκτελούσε επαγγελµατική εργασία, ειδοποιήθηκε από το Kεντρικό Λιµεναρχείο Pόδου, απ’ όπου του εδόθη εντολή άµεσης επιθαλάσσιας διάσωσης, για λόγους δηµοσίας τάξεως και προστασίας του δηµόσιου συµφέροντος του σκάφους, το οποίο ήταν προσαραγµένο πλάγια (µε το αριστερό πλάι), έξω στη στεριά σε βραχώδη απόκρυµνη περιοχή, στον όρµο “ΛEΘPA” Tήλου, µε ριγµένη την άγκυρα στα βράχια.
Στην τηλεφωνική κλήση-εντολή από το Kεντρικό Λιµεναρχείο Pόδου προκειµένου ο πρώτος να µεταβεί άµεσα στην ως άνω θαλάσσια περιοχή για παροχή βοήθειας, το Kεντρικό Λιµεναρχείο Pόδου ενηµερώθηκε ότι δεδοµένων των συνθηκών και προκειµένου να εκτελεστεί επιτυχώς η δοθείσα προς αυτόν εντολή καθίστατο αναγκαία η συνδροµή τόσο του δεύτερου, ως ιδιοκτήτη και καπετάνιου του ταχύπλοου “KEPAYNOΣ”, για την άµεση µετάβαση στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή, καθώς είναι το µοναδικό ταχύπλοο στη νήσο Xάλκη, όσο και του επαγγελµατία δύτη, τρίτου εξ’ αυτών σύµφωνα µε όσα υπαγορεύουν οι κανόνες ασφαλούς κατάδυσης. Δοθείσης σχετικής έγκρισης περί της συνδροµής του δεύτερου και τρίτου στη διάσωση του Θ/Γ σκάφους απέπλευσαν από την Xάλκη.
Mόλις έφθασαν στην περιοχή ο δεύτερος προσέγγισε µε δυσκολία, δεδοµένων των δυσµενών συνθηκών, το σκάφος και όλοι αντίκρισαν το φρικτό θέαµα των δύο δολοφονηµένων αντρών από τους οποίους ο ένας βρισκόταν στην πρύµνη, το πτώµα του οποίου ήταν τυλιγµένο σε υφάσµατα πλην του κεφαλιού και είχε µαχαιριές σε όλο του το σώµα, ενώ ο άλλος βρισκόταν στο σαλόνι του σκάφους. Tο θέαµα ήταν αναπάντεχο, ξαφνικό και άκρως ανατριχιαστικό. Eν συνεχεία ο πρώτος, αµέσως καταδύθηκε υπό την εποπτεία και αρωγή του τρίτου συνεργάτη του, ο οποίος παρέµεινε στο σκάφος σε ετοιµότητα αλλά και προκειµένου να χορηγεί στον πρώτο τα αναγκαία εργαλεία και υλικά που θα απαιτούντo για την αποκατάσταση της βλάβης.
O πρώτος καταδύθηκε αρχικά για διάστηµα περίπου 2 ωρών ήτοι από τις 13:40 µέχρι και τις 15:50 περίπου. Στο διάστηµα αυτό επιθεώρησε τα ύφαλα του Θ/Γ σκάφους “CHAREEB” όπου διαπίστωσε εισροή υδάτων από τη θέση του βυθόµετρου του σκάφους το οποίο είχε αποκολληθεί λόγω της πρόσκρουσης στα βράχια. Eκ του παραπάνω λόγου το σκάφος είχε πάρει κλίση µε την πλώρη προς τα κάτω ενώ η υφαλογραµµή βρισκόταν ένα µέτρο κάτω από το νερό. Σύµφωνα µε τα παραπάνω αλλά και δεδοµένων των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή ο κίνδυνος ολοσχερούς καταστροφής δια της πλήρους βύθισης του σκάφους ήταν ζήτηµα 10 λεπτών περίπου.
Ως εκ τούτου και πάντα υπό την εποπτεία και τις εντολές των παρευρισκόµενων εκπροσώπων της Λιµενικής Aρχής έγιναν άµεσες και συντονισµένες ενέργειες µε τη συνδροµή του πρώτου ώστε να πραγµατοποιηθεί πρόχειρη στεγανοποίηση του σκάφους µε τη χρήση κατάλληλων υλικών.
Oταν πλέον το ρήγµα είχε επιτυχώς κλειστεί ο Kεντρικός Λιµενάρχης Pόδου έδωσε στον δεύτερο την εντολή αποκόλλησης από τα βράχια και ρυµούλκησης του σκάφους. Προς επίτευξη του σκοπού αυτού το “KEPAYNOΣ” µε τη συνδροµή έτερου ιδιωτικού σκάφους “BAΣIΛIKH” το αποκόλλησε και στη συνέχεια το ρυµούλκησε, λόγω των αβαθών της θαλάσσιας περιοχής, περίπου 200 µέτρα στην ανοικτή θάλασσα και εν συνεχεία ρυµουλκήθηκε αυτό στο λιµένα “ΛEIBAΔIΩN” Tήλου από το N/Γ 517 του Λ.Σ. και περί ώρα 16:15 προσδέθηκε ασφαλώς.
Κατά τη διάρκεια της ιδιαιτέρως δύσκολης αυτής επιχείρησης να προσεγγισθεί το σκάφος και να προσδεθεί αυτό στο σκάφος “KEPAYNOΣ” προκειµένου να αποκολληθεί, η προπέλα της µηχανής του σκάφους “KEPAYNOΣ” υπέστη σοβαρή βλάβη λόγω πρόσκρουσής της στα αβαθή.
Περί ώρα 16:20 κατόπιν νέας εντολής του Kεντρικού Λιµενάρχη Pόδου ο πρώτος επεχείρησε δεύτερη κατάδυση στο ήδη πλέον προσδεµένο σκάφος στο λιµένα “ΛEIBAΔIΩN” της Tήλου προκειµένου να γίνει νέα επιθεώρηση της πρόχειρης στεγανοποίησης µετά τη διαδικασία ρυµούλκησης.
H διάρκεια της κατάδυσης αυτής ήταν περίπου 20 λεπτά. Στη συνέχεια ο δεύτερος και πάντα υπό την εποπτεία και αρωγή του τρίτου διενήργησε άλλες δύο καταδύσεις µέχρι και τις 17:30 περίπου οπότε και απεχώρησαν έχοντας πλήρως και επιτυχώς φέρει σε πέρας τις εντολές του K.Λ.P. έχοντας διασώσει το Θ/Γ σκάφος από βέβαιη ολοσχερή καταστροφή και πλήρη βύθιση.
Oι υπόλοιποι µε την σειρά τους συνέβαλαν στο έργο της µεταφοράς του σκάφους στην Tήλο και σε εργασίες για να εξασφαλιστεί η µη βύθιση του.
Tους ενάγοντες εκπροσωπεί ο δικηγόρος κ. Γρ. Mοράρης.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/2-allodapi-vrethikan-nekri-sti-thalamigo-chareeb/















