Ανεστάλη η κατάσχεση του πλοίου «Sea Star»

Mε απόφαση που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου ανεστάλη η εκτέλεση διαταγής πληρωμής και αναγκαστικής κατάσχεσης του πλοίου «Sea Star» της ναυτικής εταιρείας «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ», από την εταιρεία «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ», που εδρεύει στο Πέραμα Αττικής.

Η ναυτιλιακή εταιρεία του Δήμου Τήλου βρέθηκε για δεύτερη φορά αντιμέτωπη με κατάσχεση του πλοίου της ύστερα από αίτηση της εταιρείας των Αθηνών και σε εκτέλεση διαταγής πληρωμής, για οφειλή ύψους 38.992,96 ευρώ.
Το πλοίο επρόκειτο να εκτεθεί σε δημόσιο αναγκαστικό πλειστηριασμό ενώπιον συμβολαιογράφου της Ρόδου, με τιμή πρώτης προσφοράς 600.000 ευρώ, προκειμένου από το εκπλειστηρίασμα να καλύψει η επισπεύδουσα την απαίτησή της. Ο πλειστηριασμός είχε προγραμματιστεί για την 18η Σεπτεμβρίου 2013.
Η ναυτική εταιρεία ωστόσο ανέκοψε την έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης, επισημαίνοντας ότι κινήθηκε καταχρηστικά σε βάρος της διότι δεν οφείλει στην εταιρεία των Αθηνών αλλά αντιθέτως έχει και διατηρεί ανταπαίτηση που στηρίζεται σε αγωγή που έχει ήδη καταθέσει στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιώς δικάσιμος της οποίας ορίστηκε, μετά από αναβολή, η 7η Ιανουαρίου 2014.
Σύμφωνα με την αγωγή της εταιρείας «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» συνεργάστηκε με την εταιρεία «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ» από το έτος 2001.
Την άνοιξη του έτους 2012 της ανέθεσε να πραγματοποιήσει τη συντήρηση των μηχανών του πλοίου της. Αμέσως όμως μετά την συντήρηση/επισκευή των μηχανών από συνεργείο της «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ» παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα σε αυτές, με αποτέλεσμα να καθυστερούν ή να ματαιώνονται τα προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου.
Όπως υποστηρίζει η ναυτιλιακή εταιρεία της Τήλου κατά τη διάρκεια δοκιμαστικού ελέγχου, που πραγματοποιήθηκε και λίγο μετά την εν λόγω «επισκευή», διαπιστώθηκε σοβαρότατη βλάβη στη μηχανή. To γεγονός αυτό είχε ως συνέπεια την επέλευση ιδιαίτερα σημαντικής βλάβης στη μηχανή με αποτέλεσμα την πλήρη ακινητοποίησή του.
Κατόπιν συνεχών οχλήσεών της προς την αθηναϊκή εταιρεία, εκπρόσωποί της προέβησαν, με σημαντική μάλιστα καθυστέρηση, σε νέα «επισκευή» της μηχανής, χωρίς, ωστόσο, να μπορέσουν να επισκευάσουν τη σοβαρή βλάβη που είχε υποστεί από την προηγούμενη «συντήρηση/επισκευή».
Τούτο είχε ως συνέπεια την διακοπή των δρομολογίων του πλοίου για το από 27-7-2012 έως και τον Σεπτέμβριο του 2012 χρονικό διάστημα και την πλήρη ανατροπή του προγράμματος κρατήσεων όλου του Καλοκαιριού, με την ολοκληρωτική σχεδόν απώλεια των εσόδων της εταιρείας κατά τη θερινή περίοδο.
Η διακοπή αυτή των δρομολογίων του μοναδικού πλοίου που εκμεταλλεύεται η εταιρεία και μάλιστα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, είχε ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια εσόδων, πέραν της δαπάνης που απαιτήθηκε για την αποκατάσταση της ζημίας.
Η ναυτιλιακή εταιρεία του Δήμου Τήλου διεκδικεί συγκεκριμένα αποζημίωση ύψους 455.518,15 ευρώ από την εταιρεία των Αθηνών!
Εν πάση περιπτώσει η εταιρεία «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» επικαλείται επίσης ότι επί των τιμολογίων-δελτίων αποστολής της εταιρείας «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ» δεν έχει τεθεί εταιρική σφραγίδα, προκειμένου να προκύπτει άνευ ετέρου ότι έγινε νομότυπη αποδοχή του περιεχομένου των τιμολογίων από τον εκπρόσωπό της. Τονίζει ότι σε κανένα από τα πέντε τιμολόγια δεν έχει τεθεί υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου της «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» και σφραγίδα της και κατά συνέπεια μη νόμιμα εκδόθηκε η διαταγή πληρωμής.
Σημειώνεται ότι η «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» είναι ναυτική εταιρεία του Ν.959/79, η οποία συστήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου Τήλου πριν από δώδεκα περίπου χρόνια προκειμένου να εκμεταλλευθεί το πλοίο, ιδιοκτησίας της, “SEA STAR” και να εξυπηρετήσει τις στοιχειώδεις ανάγκες μετακίνησης των δημοτών της Τήλου προς και από τη Νήσο Ρόδο, που αποτελεί το κοντινότερο αστικό κέντρο της ευρύτερης νησιωτικής περιφέρειας και έδρα των σχετικών διοικητικών, δικαστικών και λοιπών αρχών της. Επιπλέον, στη Ρόδο εδρεύουν τα κοντινότερα νοσοκομειακά ιδρύματα για τους δημότες του Δήμου Τήλου. Η επικοινωνία των δημοτών του ακριτικού νησιού και των επισκεπτών με την υπόλοιπη χώρα είναι εξαιρετικά δυσχερής, ιδιαίτερα από τον μήνα Σεπτέμβριο έως τον μήνα Ιούνιο, λόγω των ελάχιστων και αραιών δρομολογίων των πλοίων που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Πειραιάς -Τήλος. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η ακτοπλοϊκή επικοινωνία της Τήλου με τον Πειραιά γίνεται το χειμώνα μια φορά περίπου ανά δεκαήμερο, εφόσον βέβαια το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, ενώ δεν υπάρχει άλλη μορφή επικοινωνίας με το νησί.
Όπως επισημαίνει η «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» για την κάλυψη των αυξημένων αυτών αναγκών, τις οποίες η κεντρική διοίκηση δεν κατόρθωσε- κατά ευθεία παράβαση των άρθρων 101 και 106 παρ. 1 του Συντάγματος -επί σειράν ετών να καλύψει, ο Δήμος Τήλου ανέλαβε την πρωτοβουλία να ιδρύσει τη ναυτική εταιρεία προκειμένου να καταστεί δυνατή η παραμονή των κατοίκων στο νησί και να διατηρηθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο η κοινωνική και οικονομική του ανάπτυξη.
Την «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» εκπροσωπεί ο δικηγόρος κ. Φώτης Κωστόπουλος.