Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στο λιμάνι και στο αεροδρόμιο του νησιού μας με πρωτοβουλία και ευθύνη της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου.
Η έρευνα, θα πρέπει να σημειωθεί, πως παραδόθηκε πριν λίγες ημέρες στην υπουργό Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη από τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλη Κορκίδη.
«Σε λίγες ημέρες θα φθάσουν στη Ρόδο τα τεύχη με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με την ΕΣΕΕ. Θα παρουσιαστούν στους δημοσιογράφους για να ενημερωθεί η κοινή γνώμη για την προσπάθεια που κάναμε», δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου κ. Παναγιώτης Καραγιάννης και πρόσθεσε πως τα τεύχη θα παραδοθούν στο Δήμο Ρόδου, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στην Ένωση Ξενοδόχων και στο ΕΒΕΔ.
«Θέλουμε να μελετήσουν όλοι οι φορείς του νησιού μας με προσοχή τα συμπεράσματα. Είναι στοιχεία που δεν δίνουμε εμείς αλλά οι 1750 τουρίστες που απάντησαν στα ερωτηματολόγια που τους διανεμήθηκαν στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι. Τους επισκέπτες του νησιού μας θα πρέπει να τους λάβουν σοβαρά υπόψη», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου το 70% των ξένων επισκεπτών του νησιού μας δεν γνωρίζει πού λειτουργεί η αγορά.
«Όλοι θεωρούν πως η αγορά λειτουργεί στη Μεσαιωνική Πόλη. Τόσο δύσκολο είναι στους αρμοδίους φορείς να ενημερώνουν τους τουρίστες και να τοποθετήσουν ταμπέλες», αναρωτήθηκε ο κ. Καραγιάννης.
Οι ξένοι επισκέπτες του νησιού σε σημαντικό ποσοστό δήλωσαν δυσαρεστημένοι για τα προβλήματα που παρουσιάζει ο τομέας της καθαριότητας.
«Εδώ και πολύ καιρό κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι ο τομέας της καθαριότητας παρουσιάζει πρόβλημα. Δεν ακούει κανείς από τη δημοτική αρχή. Για το λόγο αυτό οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως δεν είναι ικανοί να δώσουν λύση στο πρόβλημα», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
Μεγάλο «αγκάθι» σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας είναι και η «άγρα πελατών» που ανθεί περισσότερο στη Μεσαιωνική Πόλη.
«Οι τουρίστες διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι κάποιοι δεν τους αφήνουν να κάνουν τις επιλογές τους και επιμένουν να τους «τραβολογούν» σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Μας τόνισαν οι επισκέπτες ότι τους αρέσει το νησί μας αλλά δεν μπορούν να ανεχθούν την κατάσταση με τους κράχτες», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
Σε ερώτηση σχετικά με την κίνηση στην αγορά του νησιού μας, ο κ. Καραγιάννης δήλωσε, πως είναι ικανοποιητική.
«Η κίνηση παρουσιάζει αύξηση στην αγορά του νησιού μας αφού είναι περισσότερες και οι αφίξεις των τουριστών. Δεν έχουμε δει όμως ακόμη να ανεβαίνουν οι τζίροι των επιχειρήσεών μας», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
Αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους οι τουρίστες δεν κάνουν αγορές από τα καταστήματα του νησιού μας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου δήλωσε:
«Οι τουρίστες έρχονται στη Ρόδο με τη βοήθεια του προγράμματος «All Inclusive». Στο λίγο χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους για να επισκεφθούν την πόλη ζητούν να αγοράσουν τοπικά προϊόντα. Σας διαβεβαιώνω πως δεν μπορούν να βρουν κάτι που να τους κινήσει το ενδιαφέρον. Η αγορά μας έχει … κινεζοποιηθεί», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης και πρόσθεσε πως τα περισσότερα από τα είδη που διατίθενται στους τουρίστες από τα καταστήματα, προέρχονται από την Κίνα.
Τα προϊόντα αυτά όμως κυκλοφορούν, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου, και σε άλλες χώρες του κόσμου.
«Οι Ευρωπαίοι έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν κινέζικα προϊόντα και στις χώρες τους. Δεν χρειάζεται δηλαδή να τους τα διαθέτουμε εμείς και μάλιστα πιο ακριβά. Ήρθε η ώρα να προβούμε σε ενέργειες που θα συμβάλουν στην απαλλαγή της αγοράς από τα είδη αυτά», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης και πρόσθεσε πως το θέμα αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο σύσκεψης που θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες.
«Σε σύσκεψη που θα κληθούν να μετάσχουν οι πρόεδροι των εμπορικών συλλόγων θα αναζητήσουμε λύσεις. Στόχος είναι να καταφέρουμε να στραφούμε στα ελληνικά και ειδικά στα προϊόντα που μπορούν να παραχθούν στη Ρόδο. Μόνο έτσι θα κερδίσουμε ξανά τους τουρίστες», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
Αναφορικά με τις θερινές εκπτώσεις ο κ. Καραγιάννης δήλωσε πως θα ξεκινήσουν στις 15 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως το τέλος του Αυγούστου.
«Οι ημερομηνίες των θερινών και των χειμερινών εκπτώσεων έχουν πλέον θεσμοθετηθεί. Θα πρέπει να είναι προσεκτικοί οι επιχειρηματίες με τις προσφορές που θα κάνουν στους καταναλωτές», δήλωσε ο κ. Παναγιώτης Καραγιάννης.
Σε ερώτηση σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ο κ. Καραγιάννης δήλωσε:
«Στην περιοχή μας φαίνεται πως θα καταφέρουμε να ρυθμίζουμε εμείς το θέμα αυτό και να προβαίνουμε στην παράταση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών και των τουριστικών επιχειρήσεων που λειτουργούν στο κέντρο της πόλεως. Έτσι θα μπορούν να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ξένοι επισκέπτες και οι ντόπιοι».
Η παράταση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών και τουριστικών καταστημάτων θα ισχύει για το διάστημα από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο.
«Από την παράταση θα ωφεληθούν πολύ και οι εργαζόμενοι στις εμπορικές και τουριστικές επιχειρήσεις γιατί εξαιτίας των υπερωριών θα αυξηθούν οι αποδοχές τους», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου.
«Εξαιρούνται της ειδικής ρύθμισης οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στις συνοικίες της πόλεως. Για αυτές θα ισχύει το κανονικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης.














