Διαμόρφωση της τουριστικής πολιτικής με σεβασμό στις τοπικές ιδιαιτερότητες και ευαισθησίες ζήτησε χθες από το βήμα του roadshow που πραγματοποίησε η Marketing Greece στη Ρόδο στο ξενοδοχείο Rodos Palace ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντ. Καμπουράκης.
Κατά τη διάρκεια του roadshow, παρουσιάστηκαν στους τοπικούς φορείς ο σχεδιασμός, η λειτουργία και τα επόμενα βήματα της εταιρείας. Παρουσιάστηκαν οι άξονες όπου δραστηριοποιείται η Marketing Greece και συγκεκριμένα η δημιουργία ενός παγκοσμίου επιπέδου website, η ανάπτυξη ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης, η οργάνωση της σχέσης της εταιρείας με γραφεία δημοσίων σχέσεων στις βασικές αγορές – στόχους, προκειμένου να εφαρμοστούν ολοκληρωμένα προγράμματα προώθησης επιμέρους τουριστικών περιοχών και τουριστικών προϊόντων.
Ο κ. Καμπουράκης επεσήμανε ότι μέσα στη δίνη της κρίσης, οι πάντες στρέφουν το βλέμμα στον τουρισμό και περιμένουν τα καλά αποτελέσματά του, για να αλλάξει το κλίμα, για να ενισχυθεί η θετική ψυχολογία, για να ξαναγίνει η αισιοδοξία κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας, σε ολόκληρη τη χώρα.
Πρόσθεσε ότι οι επιχειρηματίες του τουρισμού, «βάζουν» πλάτη στην προσπάθεια για την ανάκαμψη της χώρας…
“Κάνουμε το πατριωτικό μας καθήκον. Όχι εύκολα και όχι χωρίς τίμημα. Σηκώνουμε «σταυρό» για να κρατηθούμε ζωντανοί, για να συνεχίσουμε να κρατάμε ανοιχτά τα ξενοδοχεία μας, να δημιουργούμε εισοδήματα, να δίνουμε θέσεις απασχόλησης, να δημιουργούμε φορολογικά έσοδα, να δίνουμε ασφαλιστικές εισφορές. Ξέρουμε ότι είμαστε οι καταλύτες για την αναστροφή του κλίματος. Ξέρουμε πως είμαστε πολλαπλασιαστές της ανάπτυξης, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο για τη χώρα. Ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε και ανταποκρινόμαστε με αίσθηση πατριωτικής ευθύνης. Με μηδενική όμως ρευστότητα, αφού οι ελληνικές τράπεζες λειτουργούν πλέον ως θησαυροφυλάκια καταθέσεων, και όχι ως πιστωτικά ιδρύματα.
Δεν διεκδικούμε ούτε δάφνες, ούτε κανένα βραβείο. Αυτό που απαιτούμε όμως, είναι κάποια στιγμή σε αυτή τη χώρα να αποφασίσουμε τι θέλουμε. Να αποφασίσουμε τι αναπτυξιακό πρότυπο θέλουμε και τι θέση μπορεί και πρέπει να έχει ο τουρισμός, μέσα σε αυτό. Διότι, εάν η Ελλάδα σήμερα θέλει να λέγεται τουριστική χώρα, αυτό σημαίνει πως η τουριστική διάσταση θα πρέπει να ενσωματώνεται οριζόντια, σε όλες τις πολιτικές, σε όλα τα μέτρα. Κάθε τι θα πρέπει να αξιολογείται, ως προς τις επιπτώσεις του στον τουρισμό, και αυτό θα πρέπει να συνεκτιμάται, προκειμένου να προωθηθεί ή όχι μια πολιτική, ή ένα μέτρο”.
Χαρακτήρισε περαιτέρω θετικό το γεγονός ότι ο ΣΕΤΕ αναγνωρίστηκε και θεσμικά, ως κοινωνικός εταίρος, και μπορεί να συμμετέχει ως ισότιμος συνομιλητής, στη διαμόρφωση πολιτικών.
Αναφερόμενος στη διαμόρφωση της τουριστικής πολιτικής τόνισε πως οι στερεότυποι χαρακτηρισμοί που αντιπροσωπεύουν την εικόνα της χώρας, στη συνείδηση της κοινής γνώμης, δύσκολα αλλάζουν, και απαιτείται κάτι πολύ περισσότερο από μια καλοπληρωμένη διαφημιστική καμπάνια, για να διαφοροποιηθούν.
Σε ό,τι αφορά την τουριστική προβολή της χώρας ο κ. Καμπουράκης επεσήμανε ότι απαιτείται επαγγελματισμός…
“Να ξέρουμε σε ποιους μιλάμε, για να ξέρουμε και τι θα πούμε, και πώς θα το πούμε. Ραντεβού στα τυφλά δεν υπάρχει, στο τουριστικό marketing. Χρειάζεται επιστημονικός σχεδιασμός, αλλά και υψηλών επαγγελματικών προδιαγραφών υλοποίηση, δράσεων και ενεργειών”.
Πρόσθεσε παραπέρα ότι εξίσου σημαντικό είναι το θέμα της ενότητας…
“Ο ελληνικός τουρισμός δεν είναι tabula rasa” τόνισε προσθέτοντας πως απαιτείται και σεβασμός και στις τοπικές ιδιαιτερότητες και ευαισθησίες.
“Οι περιφερειακές ευαισθησίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, και να μη θεωρούνται ως τοπικιστικοί εγωισμοί. Δεν είναι καθόλου έτσι. Αυτός που ζει και αναπνέει καθημερινά τον αέρα, του κάθε τόπου, ξέρει καλύτερα τι θα δουλέψει και τι θα λειτουργήσει. Ενότητα δεν σημαίνει ισοπεδωτική ομοιομορφία, αλλά προτροπή να ανθίσουν όλα τα λουλούδια. Τα ωραιότερα και εντυπωσιακότερα μπουκέτα, δεν γίνονται με ένα είδος λουλουδιού, αλλά με πολλά. Και μόνον τότε η υπεραισιοδοξία, δεν πάσχει από επιχειρήματα!”.
Το στοίχημα για την Ελλάδα είναι, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΞΡ να καταφέρει να συνδέσει την εικόνα της με ανανεωμένα χαρακτηριστικά, που θα περιγράφουν την ικανότητά της, να κάνει «θαύματα».















