Τα 5 κλειδιά που θα φέρουν ξανά τους Γερμανούς τουρίστες στην Ελλάδα

Θετική άποψη για την Ελλάδα έχει η συντριπτική πλειονότητα των Γερμανών, που ρωτήθηκαν σε έρευνα που παρουσιάστηκε προχθές, ωστόσο μόλις το 16% εξ αυτών εκφράζουν την επιθυμία να επισκεφθούν τη χώρα μας μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια. Η έρευνα με τίτλο «Η Ελλάδα στον τουριστικό ανταγωνισμό. Ποιοι είναι οι παράγοντες της επιτυχίας;» εκπονήθηκε από τον καθηγητή κ. Bernd Eisenstein, πρόεδρο του Ινστιτούτου Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού της Ανώτατης Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών Westkuste (Heide) Γερμανίας και παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης, που διοργανώθηκε από τη γερμανική πρεσβεία στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).
Το περιορισμένο ποσοστό των Γερμανών που θέλουν να έλθουν στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Eisenstein, αποδίδεται στην έλλειψη εμπορικού σήματος στον ελληνικό τουρισμό και δεν είναι απόρροια της οικονομικής κρίσης. Κατά τη μελέτη, οι παράγοντες που θα οδηγήσουν σε επιτυχία τον ελληνικό τουρισμό είναι:
α) Η επιχειρηματικότητα με επαγγελματισμό, προκειμένου να υπάρξει πολύ καλή γνώση της αγοράς,
β) ο ισχυρός προσανατολισμός προς τη ζήτηση, η επικέντρωση δηλαδή στις ομάδες – στόχους,
γ) η δημιουργία ισχυρού προφίλ που θα εντυπώνεται στο μυαλό των τουριστών,
δ) ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαδικασιών που θα διαμορφώσει πλήρως το τουριστικό προϊόν και τέλος η ιδιαίτερη ικανότητα συνεργασίας μεταξύ των παραγόντων, η οποία τελικά θα οδηγήσει στο μέγιστο όφελος.

Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ
ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ιδού, όμως, η εικόνα που έχουν οι Γερμανοί για την Ελλάδα, όπως απάντησαν αυθορμήτως και με ελεύθερο το πεδίο για πολλές απαντήσεις στο ερώτημα «Τι σας έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό για την Ελλάδα ως ταξιδιωτικό προορισμό;»
1. Κατά μέσο όρο, οι ερωτηθέντες έδωσαν 2, 3 απαντήσεις για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Οι top 4 κατηγορίες απαντήσεων αναφέρονται στην κατηγορία του «τοπίου» (39% των ερωτηθέντων). Ακολουθεί η κατηγορία «κλίμα/καιρός» (30,5% των ερωτηθέντων), «οικονομία/πολιτική/κρίση» (26% των ερωτηθέντων) και «κουζίνα: φαγητό και ποτό» (24,9% των ερωτηθέντων).
2. Οι άλλες κατηγορίες απαντήσεων των ερωτηθέντων αναφέρονται σε: «Νησιά» (24,2% των ερωτηθέντων), «αξιοθέατα/αρχιτεκτονική» (15,6%), «πολιτισμός /ιστορία» (14,9%), «γεωγραφία/τόποι» (11,3%).
3. Αρνητικές απαντήσεις για διακοπές στην Ελλάδα έδωσαν το 11% των ερωτηθέντων, ουδέτερες/θετικές το 8,7%, ενώ 10,3% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν ή δεν απαντούν.
4. Οσον αφορά στην κατηγορία 1 «τοπίο» (39%), η «όμορφη μπλε θάλασσα» αποσπά το 12,6% των απαντήσεων, η απάντηση «απλώς υπέροχη / όμορφη χώρα / χώρα διακοπών» το 11,1% και «όμορφες παραλίες» το 9%.
5. Στην κατηγορία 2 «κλίμα / καιρός» (30,5%), η απάντηση «ήλιος / ηλιόλουστη» συγκεντρώνει το 17,2% των απαντήσεων και είναι η πιο συχνή.
6. Η απάντηση «ζέστη / ωραίος ζεστός καιρός» (11,1%) στην κατηγορία 2 «κλίμα / καιρός», όπως επίσης και το «καλό νόστιμο φαγητό» (11,6%) στην κατηγορία 4 «κουζίνα: φαγητό – ποτό» (24,9%) αντιπροσωπεύουν η κάθε μία έναν σχετικά μεγάλο αριθμό των αυθόρμητων απαντήσεων για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό.
7. Η απάντηση «πολλά, όμορφα νησιά» (9,1%) καταλαμβάνει την 6η θέση, ενώ η απάντηση για τον «πολιτισμό» (6%) τοποθετείται στην 15η θέση.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ
ΟΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, είπε ότι ναι μεν η χώρα μας στέκεται πάντα σε ένα υψηλό επίπεδο προτιμήσεων και αποτελεί μία πάγια αξία προορισμού για τους Γερμανούς επισκέπτες, όμως η σταθερή μείωση των αφίξεων Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα την τελευταία τριετία προβληματίζει έντονα τους επιχειρηματίες του χώρου. «Η γερμανική αγορά έχει χαρακτηρισθεί, εύστοχα, ως ο μεγάλος ασθενής για τον ελληνικό τουρισμό», τόνισε ο κ. Τσακίρης, αποδίδοντας τη μείωση στις αρνητικές εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν στους Γερμανούς για την Ελλάδα από την κακή εικόνα της χώρας στο εξωτερικό αυτά τα χρόνια της κρίσης.