Ομαλά και χωρίς προβλήματα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ομαλά και χωρίς προβλήματα συνεχίστηκαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, σε τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης: Ιστορία, Βιολογία, Χημεία- Βιοχημεία, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) τα θέματα ήταν σαφή και κατανοητά, όπως ανέφεραν οι εκπαιδευτικοί.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής εκτιμήσεις για τη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, τα θέματα ήταν απαιτητικά, δεδομένου ότι και το συγκεκριμένο μάθημα είναι αυξημένης βαρύτητας. (Σημ: οι απαντήσεις στα θέματα της Βιολογίας δημοσιεύονται στη σελ. 33).
Αναμενόμενα χαρακτηρίστηκαν τα θέματα στη Χημεία-Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν τη Δευτέρα, 27 Μαΐου με τα μαθήματα Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης και Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων).
Με τα χθεσινά μαθήματα ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα των Πανελλαδικών εξετάσεων που «έκρυβε» ένταση στα Μαθηματικά και «πόλεμο» στη Φυσική. Σε ό,τι αφορά στο 4ο θέμα της Φυσικής ύστερα από το σάλο που ξέσπασε μετά τις καταγγελίες της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών για δημοσίευση σε έναν ιστότοπο, στον οποίο συνδιαχειριστής ήταν ένας εκπαιδευτικός, μέλος της κεντρικής επιτροπής των εξετάσεων, η ανακοίνωση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ), προσπάθησε να ρίξει τους τόνους.
Ομιλώντας στη “δ” ο πρόεδρος της επιτροπής των Πανελλαδικών Εξετάσεων κ. Δημήτρης Καβάλας τόνισε πως η μετάδοση των θεμάτων στους υποψηφίους έγινε χθες κανονικά χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα.
“Δεν είχαμε καθυστερήσεις και η μετάδοση των θεμάτων έγινε στην προκαθορισμένη ώρα. Όλα πήγαν καλά”, δήλωσε ο κ. Καβάλας.
Σε ερώτηση σχετικά με τη συμμετοχή ο κ. Καβάλας τόνισε πως οι απουσίες των υποψηφίων δεν ξεπέρασαν τα τριάντα άτομα.
Αναφορικά με τα θέματα που τέθηκαν από την εξεταστική επιτροπή ο κ. Καβάλας δήλωσε πως δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα.
Για τα θέματα στα οποία κλήθηκαν να διαγωνιστούν μίλησαν και χθες στη “δ” απόφοιτοι των λυκείων του νησιού μας. Οι περισσότεροι τόνισαν πως δεν δυσκολεύθηκαν να απαντήσουν στα ερωτήματα που τους τέθηκαν από την εξεταστική επιτροπή.
Οι υποψήφοι δήλωσαν ακόμη πως επέλεξαν τις σχολές στις οποίες θέλουν να εισαχθούν και να σπουδάσουν με κύριο κριτήριο την επαγγελματική αποκατάστασή τους. Υπήρξαν και νέοι που δήλωσαν πως έχουν αποφασίσει ήδη να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό γιατί πιστεύουν ότι εκεί θα έχουν καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση.
“Διαγωνίστηκα στην Ιστορία. Δεν δυσκολεύθηκα ιδιαίτερα παρά το γεγονός ότι μια από τις ερωτήσεις που τέθηκαν ήταν δύσκολη”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Μαρία Παρτσακουλάκη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
“Μπορεί να μην ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα που τέθηκαν αλλά «κόλλησα» στο β! ερώτημα του διαγωνίσματος για την Ιστορία. Τα υπόλοιπα ερωτήματα τα απάντησα με μεγαλύτερη ευκολία”, δήλωσε η υποψήφια της θεωρητικής κατεύθυνσης κ. Ιωάννα Μπακίρη που θέλει να εισαχθεί στην ΑΣΤΕΡ και να ασχοληθεί με τον τουρισμό.
“Δεν πιστεύω ότι τα θέματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα για το μάθημα “Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων” ήταν δύσκολα. Δεν θα μπορούσε όμως να γράψει καλά κάποιος που δεν είχε μελετήσει καλά”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ελένη Τ. που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και επιθυμεί να γίνει μαθηματικός.
“Τα ερωτήματα που μας έβαλαν τα περιμέναμε σε ό,τι αφορά το διαγώνισμα για το μάθημα “Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων”. Όσοι προετοιμάστηκαν είχαν και την ανάλογη απόδοση”, δήλωσε ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. Αλέξανδρος Πολυχρόνης, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει οικονομικά.
«Το ένα από τα ερωτήματα στα οποία κληθήκαμε να απαντήσουμε στα πλαίσια του διαγωνίσματος στο μάθημα “Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων” με προβλημάτισε. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι έγραψα καλά”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ελένη Ζήκα, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
“Δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα και έγραψα άνετα όλες τις ερωτήσεις που μας τέθηκαν στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Αλεξάνδρα Σισαμωτού, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
Η κ. Σισαμωτού τόνισε πως έχει αποφασίσει ήδη να φύγει στο εξωτερικό.
“Ακόμη και αν τελείωνα τις σπουδές μου στην Ελλάδα πάλι θα έφευγα. Δεν μπορεί να έχει κανείς καλή επαγγελματική αποκατάσταση στη χώρα μας”, δήλωσε η νεαρή υποψήφια.
“Δεν πιστεύω ότι αυτοί που δεν είχαν διαβάσει καλά στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων κατάφεραν να γράψουν. Στο διαγώνισμα απέδωσαν όσοι είχαν κάνει καλή προετοιμασία. Πιστεύω πως τα πήγα αρκετά καλά”, δήλωσε ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. ¶γγελος Γαμπιεράκης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού.
“Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας για τους νέους. Σκέφτηκα πολύ προσεκτικά και επέλεξα να εισαχθώ στη συγκεκριμένη σχολή με την ελπίδα να βρω δουλειά ακόμη και σε εμπορικά πλοία, μόλις αποφοιτήσω”, δήλωσε ο κ. Γαμπιεράκης.
“Δυσκολεύθηκα με ορισμένα ερωτήματα στο διαγώνισμα για το μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Ελπίζω τελικά να εξασφαλίσω ένα καλό βαθμό”, δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Αναστασία Μάγκου που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με την παιδαγωγική.
“Πιστεύω ότι όποιος είχε διαβάσει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους το μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων έγραψε καλά. Δεν δυσκολεύθηκα ιδιαίτερα με τις ερωτήσεις που τέθηκαν”, δήλωσε ο υποψήφιους του 1ου Λυκείου κ. Γιάννης Σαμούρης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει οικονομικά ή να ασχοληθεί με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
“Με προβλημάτισε ένα ερώτημα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι κατάφερα να δώσω τη σωστή απάντηση”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Νίκος Μπομπαρίδης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με τα οικονομικά.
“Δεν υπήρξαν δυσκολίες με τα ερωτήματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα για το μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι πήγα σχετικά καλά “, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Γιώργος Πίτσης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
“Διαγωνίστηκα στο μάθημμα της Ιστορίας. Τέθηκαν ερωτήματα που είχαν να κάνουν με το μεγαλύτερο μέρος της ύλης που διδαχθήκαμε. Όσοι είχαν διαβάσει πιστεύω ότι έγραψαν καλά. Είχα προετοιμαστεί καλά και πιστεύω ότι θα έχω ένα εξίσου καλό αποτέλεσμα”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Τάσος Ράφτης που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με τη Διεύθυνση Τουριστικών Επιχειρήσεων.
“Για όποιον είχε διαβάσει τα ερωτήματα που τέθηκαν στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ήταν εύκολα. Όσοι δεν είχαν προετοιμαστεί δεν τα κατάφεραν”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Δημήτρης Ασίκογλου που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με τα οικονομικά.
“Διαγωνίστηκα στο μάθημα της Ιστορίας. Δεν δυσκολεύθηκα να απαντήσω στα ερωτήματα. Τα θέματα πιστεύω ότι ήταν βατά. Οσοι διάβασαν κατάφεραν να γράψουν καλά”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Εμμανουήλ – Τσαμπίκος Πασχάλης που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με την αγγλική φιλολογία.
“Τα ερωτήματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα για το μάθημα της Ιστορίας ήταν απαιτητικά. Θα έπρεπε να έχει μελετήσει κανείς συστηματικά όλο το έτος για να καταφέρει να γράψει καλά. Πρέπει να αναφέρω πως ήταν αρκετές και οι υπόλοιπες ερωτήσεις γεγονός που μας ανάγκασε να δαπανήσουμε περισσότερο χρόνο για να απαντήσουμε, όπως έπρεπε”, δήλωσε η υποψήφια του 2ου Λυκείου κ. Παναγιώτα Σφακιανού που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη Νομική Σχολή.
“Διαγωνίστηκα στο μάθημα της Ιστορίας. Δεν δυσκολεύθηκα να απαντήσω στα ερωτήματα. Πιστεύω ότι και όσοι δεν είχαν διαβάσει κατάφεραν να απαντήσουν ορισμένες ερωτήσεις που αναφέρονταν σε θέματα επίκαιρα, όπως η προσφυγιά για παράδειγμα”, δήλωσε ο υποψήφιος του 3ου Λυκείου κ. Φώτης Ν. που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού.
“Διαγωνίστηκα στο μάθημα της Βιολογίας. Τα θέματα που τέθηκαν ήταν βατά και δεν παρουσίασαν ιδιαίτερα μεγάλες δυσκολίες. Πιστεύω ότι πήγα καλά”, δήλωσε ο υποψήφιος του 3ου Λυκείου κ. Γιώργος Παρασκουλάκης.
“Τα θέματα που τέθηκαν στο μάθημα της Ιστορίας ήταν απαιτητικά. Όσοι διάβασαν, έγραψαν. Αυτοί που δεν προετοιμάστηκαν δεν τα κατάφεραν”, δήλωσε ο υποψήφιος του 3ου Λυκείου κ. Ε. Ζήφος που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
“Θεωρώ πως τα θέματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν για καλά διαβασμένους μαθητές. Απαιτούνταν και περισσότερος χρόνος για να απαντήσουμε σωστά”, δήλωσε η υποψήφια του 3ου Λυκείου κ. Σοφία Χατζηχρυσάφη που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη Φιλοσοφική Σχολή.
Λιποθύμησε
το πρωί μαθήτρια
στο «Βενετόκλειο»
Στο εξεταστικό κέντρο του «Βενετοκλείου» χθες το πρωί μια μαθήτρια θεωρητικής κατεύθυνσης που θα έδινε εξετάσεις στο μάθημα της Ιστορίας δεν άντεξε και κατέρρευσε, λιποθυμώντας στον αύλειο χώρο μπροστά στα έκπληκτα μάτια των συμμαθητών της και των καθηγητών.
Η Θεοδώρα λιποθύμησε λόγω της πίεσης των ημερών που βιώνουν όλοι οι υποψήφιοι.