Ανακοινώσεις εντός της εβδομάδας από Γ. Ραγκούση για τα ταξί

Με το βλέμμα στραμμένο στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών για το περιεχόμενο της Υπουργικής Απόφασης για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, βρίσκονται οι ιδιοκτήτες ταξί οι οποίοι έχουν ήδη προειδοποιήσει με νέες κινητοποιήσεις αλλά και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας αν η απελευθέρωση γίνει χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια.
Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον κλάδο των βυτιοφόρων που ανοίγει το δρόμο για την πλήρη απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων καθώς έκρινε ότι η διατήρηση οποιουδήποτε κλειστού επαγγέλματος είναι αντισυνταγματική και αντίθετη με την ελεύθερη επιλογή άσκησης επαγγέλματος, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα με τους αυτοκινητιστές ταξί να δηλώνουν ότι δεν μπορεί να υπάρξει προσομοίωση των ταξί με άλλα κλειστά επαγγέλματα.
Διάλογος
Η εβδομάδα που έρχεται είναι καθοριστική για τη στάση των ιδιοκτητών ταξί καθώς το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει τις θέσεις του προκειμένου να ξεκινήσει διάλογος και το θέμα να πάει στο υπουργικό συμβούλιο πριν υιοθετηθεί οριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διαδικασία απελευθέρωσης θα δίνει το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη να χρησιμοποιεί την άδεια του ακόμα και ως λιμουζίνα με ελεύθερο κόμιστρο.
Ειδικότερα θα προβλέπει την επέκταση της παροχής συγκοινωνιακού έργου και σε τομείς στους οποίους σήμερα οι αυτοκινητιστές δεν έχουν δικαίωμα δραστηριοποίησης ενώ σημαντικές θα είναι οι αλλαγές και στον τρόπο λειτουργίας των ταξί, καθώς η «νομοθετική ρύθμιση» του υπουργείου Υποδομών θα συμπεριλάβει όλα τα επιβατικά οχήματα έως 3,5 τόνους.
Στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθούνται ο αυτοκινητιστής θα έχει το δικαίωμα, εφόσον το επιθυμεί, να κυκλοφορεί και οχήματα περισσοτέρων θέσεων, να διαφοροποιεί τον τρόπο χρέωσης και να παρέχει υπηρεσίες και με κόμιστρο, πέραν του ταξιμέτρου, ενώ η απελευθέρωση θα επιτρέψει τη μίσθωση μικρών τουριστικών οχημάτων με οδηγό, κάτι που σήμερα δεν επιτρέπεται.
Επιπλέον θα επεκταθεί η παροχή υπηρεσιών και στο «κενό» μεταφορικού έργου που υφίσταται σήμερα μεταξύ του ταξί και της λιμουζίνας.
Αντιδράσεις
Πάντως το θέμα έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων τόσο από στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης όσο και από στελέχη της κυβέρνησης με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δ. Ρέππα να αναζωπυρώνει τη διαμάχη με τον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκούση και να υπεραμύνεται του Προεδρικού Διατάγματος που είχε συντάξει και το οποίο είχαν εγκρίνει οι αυτοκινητιστές ταξί προκαλώντας μέχρι και την παρέμβαση του ίδιου του πρωθυπουργού.
Την Πέμπτη οι ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν ημερίδα όπου διατυπώθηκε η ανάγκη να υπάρξουν κανόνες και περιορισμοί στην απελευθέρωση του κλάδου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ομιλία του αντιπροέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και αναπληρωτή καθηγητή του Πολυτεχνείου Μαθιού Καρλαύτη, ο οποίος παρουσίασε τη μελέτη του με θέμα: «Μια επιστημονική θεώρηση του ταξί στη σύγχρονη πόλη», σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των ταξί της Αθήνας είναι ιδιαίτερα αυξημένος ενώ πρότεινε τη μείωση των κυκλοφορούντων ταξί με βάση ποιοτικά η άλλα κριτήρια.