Tην αντίδραση του επικεφαλής της μειοψηφίας στο διοικητικό συμβούλιο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ Μιχάλη Κάρρα προκάλεσε χθες η απόφαση της κ Ida Buonanno, διευθύντριας πωλήσεων και μάρκετινγκ της αεροπορικής εταιρίας Ryanair να επικαλεστεί το απόρρητο των συναλλαγών, σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το περιεχόμενο της σύμβασης μεταξύ της εταιρείας και του ΕΒΕΔ για να εξασφαλιστεί η δρομολόγηση πτήσεων της σε Ρόδο και Κω.
Θυμίζουμε ότι σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε προχθές στα γραφεία του ΕΒΕΔ η κ Burano παρουσία του προέδρου του ΕΒΕΔ υποψηφίου δημάρχου Ρόδου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, του Γενικού Γραμματέα Νίκου Παπασταματίου, του Διευθυντή της ΔΕΤΑΠ κ Μ. Παρασκευά και των μελών του Eπιμελητηρίου κκ . Ν. Αντώνογλου και Μ. Ταχλιαμπούρη, δεν θέλησε να δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τις συμβάσεις, που έχουν συναφθεί στην Ελλάδα, ειδικά για την Ρόδο, τα ποσά που θα δαπανηθούν και την επιβάρυνση, του ΕΒΕΔ.
Η διευθύντρια πωλήσεων της ιρλανδικής εταιρείας είπε ότι αυτά, είναι «απόρρητα και εμπιστευτικά». Καμία αναφορά δεν έγινε και από τη διοίκηση του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου για τη συμφωνία που έχει συναφθεί.
“Όλες οι συμφωνίες που συνάπτει η εταιρεία είναι μυστικές, εμπιστευτικές και απόρρητες. Η Ρόδος είναι ένας μεγάλος προορισμός και έχει δοθεί ένα βάρος στις πτήσεις, από την Ιταλία και καθώς μόνο 25 λεπτά, πρέπει να μείνει η πτήση λόγω της κοντινής απόστασης”, δήλωσε η διευθύντρια πωλήσεων της εταιρείας.
Ο κ Κάρρας σε συνέντευξη που έδωσε χθες στον ραδιοσταθμό “Παλμός” καταφέρθηκε κατά της διοίκησης του ΕΒΕΔ για τους χειρισμούς της στο συγκεκριμένο θέμα επισημαίνοντας ότι το ποσό των 630.000 ευρώ που θα δαπανηθεί από το αποθεματικό του Επιμελητηρίου απέχει κατά πολύ από την δαπάνη των 60 με 80 χιλιάδων ευρώ που είχε αρχικώς αποφασιστεί να διατεθεί για ένα έτος για να επιτευχθεί η συμφωνία, προσθέτοντας ότι η σύμβαση μεγάλωσε στα τρία έτη σε διάρκεια και ότι υφίσταται ζήτημα γύρω από το τυπικό της όλης συμφωνίας καθώς κατά την άποψη του προσκρούει σε απαγορευτικές διατάξεις του δημόσιου λογιστικού.
Ο κ. Κάρρας, κατηγόρησε τη διοίκηση του Επιμελητηρίου ότι προχώρησε σε αποκλεισμούς και για καθαρά θέματα τουρισμού, δεν συνεργάστηκε ποτέ με τουριστικούς φορείς όπως η Ε.Ξ.Ρ ή ο ΠΡΟΤΟΥΡ, αλλά ούτε και με τους Δήμους του νησιού μας.
Έκανε γνωστό μάλιστα ότι μετά την υπογραφή της συμφωνίας σημειώθηκαν έντονες αντιδράσεις από τουριστικούς πράκτορες αλλά και ξενοδόχους, οι οποίοι συνεργάζονται με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους και στις οποίες ποτέ δεν δόθηκε κανενός είδους κίνητρο.
Τέλος ο κ. Κάρρας, άφησε αιχμές για τον πρόεδρο του ΕΒΕΔ κ. Χατζημάρκο, λέγοντας ότι όλη η δράση του Επιμελητηρίου στα προηγούμενα χρόνια, είχε σαν στόχο την υποψηφιότητα του κ. Χατζημάρκου για τον Δήμο Ρόδου σήμερα.
Των δηλώσεων Κάρρα έχει λάβει γνώση η διοίκηση του ΕΒΕΔ και ο κ Γ. Χατζημάρκος. Ο κ Μιχάλης Παρασκευάς κληθείς να σχολιάσει τα όσα ειπώθηκαν δήλωσε ότι δεν το επιθυμεί.
“Κάναμε τα πάντα με πλήρη διαφάνεια και σε εφαρμογή των αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου”, δήλωσε στη “δ” ο Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΔ κ. Νίκος Παπασταματίου.
Εν πάση περιπτώσει ο κ Κάρρας μιλώντας στον ρ/σ Παλμό επεσήμανε εισαγωγικά τα εξής:
“H υπόθεση της Ryanair έφτασε στο συμβούλιο του Επιμελητηρίου τον Φεβρουάριο. Ο κ Χατζημάρκος έκανε μια εισήγηση ότι προτίθεται με παρακίνηση του κ Νικητιάδη, ο οποίος ήταν τομεάρχης τουρισμού τότε, να κάνουν μια διερευνητική προσπάθεια και να αναπτύξουν κάποιες συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair. Είχαν πει ότι η δαπάνη θα ήταν 60 με 80 χιλιάδες ευρώ. Το συμβούλιο καταρχήν θεώρησε θετική αυτή την πρόθεση και την ενέκρινε.
Και εμείς ψηφίσαμε την πρόταση αυτή. Αν ανατρέξετε στον καιρό εκείνο θα διαπιστώσετε την ανησυχία για την πορεία της τουριστικής σεζόν. Η κάθε προσπάθεια για να έρθει ένας άνθρωπος παραπάνω στο νησί αξίζει όλη τη συμπαράσταση που μπορεί να βρει”.
Πρόσθεσε όμως στη συνέχεια ότι “οι διαδικασίες επιδότησης τέτοιων εταιρειών μπορεί να μην επιτρέπονται με το δημόσιο λογιστικό και εμείς πέραν των όσων προβλέπονται από το δημόσιο λογιστικό σαν επιχειρηματίες στηρίξαμε αυτή την προσπάθεια ώστε να εξασφαλίσουμε αφίξεις για τη Ρόδο και για την Κω. Η αρχική τοποθέτηση προέβλεπε ότι απαραίτητη προϋπόθεση είναι να συνεχιστούν τα δρομολόγια και το χειμώνα επομένως ήταν ιδιαίτερα ελκυστική και την ψηφίσαμε και τη στηρίξαμε. Στην πορεία όμως προέκυψε μια παρέμβαση από φορείς του τουρισμού, πράκτορες και ξενοδόχους και άρχισε μια συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα και προέκυψε ότι υπάρχουν 12 εταιρείες ανάλογες που δραστηριοποιούνται στο νησί, σε απόλυτο ανταγωνισμό μεταξύ τους, χωρίς καμία επιδότηση από πουθενά. Οργανωμένοι τουρ οπερείτορς διαμαρτυρήθηκαν”.
Ο κ Κάρρας επεσήμανε στη συνέχεια και τα εξής:
“Αν θέλει κανείς να κάνει μια μυστική συμφωνία δεν δίνει μια συνέντευξη, την ανακοινώνει και κρατά ορισμένα κομμάτια μυστικά. Ή όλα γίνονται μυστικά αλλά με διαφάνεια θα έλεγα εγώ ή όλα γίνονται στο φως” και πρόσθεσε ότι ο κ Χατζημάρκος επέκτεινε τη σύμβαση… “σε ορίζοντα τριετίας με αποτέλεσμα η προβλεπόμενη δαπάνη από 60 – 80.000 ευρώ να φτάσει τα 600.000 με 630.000 ευρώ. Χρήματα που δεν τα είχε το Επιμελητήριο και τα βρήκε στα περίφημα αποθεματικά και μέσα από αυτά τα χρήματα εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση. Στη διαδικασία δεν συμμετέχει κανένας φορέας της Ρόδου, ούτε οι πράκτορες, ούτε οι ξενοδόχοι, ούτε ο δήμος, ούτε η Νομαρχία, ούτε ο Προτούρ και το επιμελητήριο έκανε μια προγραμματική σύμβαση με τη ΔΕΤΑΠ και τους τρεις δήμους της Κω, μόνο της Κω, για να διαχειριστεί την υπόθεση αυτή”!.
Ο κ Κάρρας εκτίμησε παραπέρα ότι η μυστικότητα που τηρείται γύρω από το θέμα…
“έχει να κάνει με τυπικά ζητήματα που βάζουν οι αρχές αλλά και με ουσιαστικά ζητήματα ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών. Αυτές οι δουλειές γίνονται και σε άλλα μέρη του κόσμου αλλά δεν βγαίνουν να τις διαφημίσουν και να προκαλέσουν τους ανταγωνιστές σε διάφορες αντιδράσεις”.
“Αν πειστούμε ότι διαχειρίζονται τα χρήματα του Επιμελητηρίου όπως διαχειρίζονται τα χρήματα στις επιχειρήσεις τους και τα προσέχουν, δεν έχω να πω τίποτα πέραν του τυπικού” τόνισε ο κ Κάρρας αναφερόμενος εκ νέου στους ισχυρισμούς του περί παραβάσεως του δημοσίου λογιστικού και προσθέτοντας ότι…
“Η ΔΕΤΑΠ έχει αναλάβει κι άλλες επικίνδυνες αποστολές”!.
Σε ότι αφορά τα οφέλη που απορρέουν από τη σύμβαση, ο κ Κάρρας, τόνισε ότι αυτά θα φανούν και θα κριθούν εκ τους αποτελέσματος…
“Εύχομαι να μην πάνε χαμένα τα λεφτά γιατί τελευταία ήλθε μια τροποποίηση της σύμβασης, την οποία εγώ δεν ψήφισα, που αποσυνέδεε κάθε διαδικασία εκτιμήσεως της δαπάνης προς την Ryanair από τον αριθμό των αφικνούμενων και την έκανε φιξ στους 630.000”.
Τόνισε δε ότι ο Υφυπουργός Τουρισμού κ Νικητιάδης πρέπει να εξασφαλίσει τη μείωση των τελών των αεροδρομίων έως και εξάλειψη τους το χειμώνα αλλά και συστράτευση όλων των φορέων για τη χειμερινή σεζόν.
“Υπάρχουν στη Ρόδο φορείς που στελεχώνονται από παράγοντες που έχουν φτιάξει τον τουρισμό στο νησί και πρέπει να υπάρξει μια διάθεση συνεργασίας και όχι αποκλεισμοί για να καταλήξουμε στο καλύτερο αποτέλεσμα.
Το ΕΒΕΔ προχώρησε σε αποκλεισμούς. Ποτέ δεν συνεργάστηκε με κανένα. Στήριξα πολλές αποφάσεις όσο μπορούσα αλλά τώρα με τη στερνή γνώση των δημοτικών εκλογών, των υποψηφιοτήτων κλπ βλέπω ότι μάλλον θα πρέπει κανείς να ανατρέξει πίσω και να κρίνει τα γεγονότα ξανά από την αρχή” επεσήμανε ο κ Κάρρας.
Απαντήσεις στον κ Μιχάλη Κάρρα έδωσε στη “δ” ο Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΔ κ Νίκος Παπασταματίου τονίζοντας πως όλα έγιναν με πλήρη διαφάνεια και υπό το φως του ήλιου.
“Η συμφωνία είναι κρυστάλλινη. Δεν έχουμε εκταμιεύσει ούτε ένα ευρώ από τα αποθεματικά του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου. «Όταν αυτό γίνει θα ακολουθηθεί η απόφαση που έλαβε το διοικητικό συμβούλιου του ΕΒΕΔ. Δεν θα υπάρξει καμία παρέκκλιση από αυτή», τόνισε ο κ. Παπασταματίου.
Σε ότι αφορά την επιλογή της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας ο Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΔ τόνισε πως είναι η μόνη που πετάει και το χειμώνα. “Εμείς θέλαμε να υπάρχουν πτήσεις επί δώδεκα μήνες το χρόνο. Αυτός ήταν ο λόγος της επιλογής μας”, είπε ο κ. Παπασταματίου.
Σχετικά με το αποθεματικό ο Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΔ τόνισε, πως δεν θα πρέπει να γίνεται σπέκουλα…
“Και εμείς τα πονάμε αυτά τα χρήματα και δεν θα κάναμε ποτέ κάτι που θα έβλαπτε τα συμφέροντα των επιχειρηματιών”.
Σε ότι αφορά τα οφέλη από το εγχείρημα, είπε πως θα φανούν στην αγορά του νησιού το δύσκολο χειμώνα που έρχεται, με τους Ιταλούς τουρίστες που θα έρχονται για διακοπές.
“Στο θέμα έχει εκτενώς αναφερθεί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου όπως και στο κόστος του εγχειρήματος. Δεν θελήσαμε να βλάψουμε τον τόπο μας αλλά να τον ωφελήσουμε φέροντας τουρίστες μέσα στο χειμώνα. Θεωρούμε πως οι πτήσεις για τη Ρώμη είναι που ενόχλησαν αρκετούς. Ωστόσο πονάμε τον τόπο μας και προσπαθούμε για αυτόν. Δεν έχουμε όμως να κρύψουμε τίποτε, γιατί κινηθήκαμε με διαφάνεια και σύνεση”, τόνισε ο κ. Παπασταματίου.
Επιπλέον ο Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΔ κάλεσε τον κ Κάρρα να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση, στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού για τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον τόπο…
“Ας το κάνει και τώρα, γιατί όλη τη θητεία στο ΕΒΕΔ, τη θεώρησε ως προεκλογική περίοδο” τόνισε σχετικά.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/i-simfonia-ryanair-eved-prokali-nees-antidrasis/













