Ψαλίδι 5 εκατ. ευρώ στις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών

Εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών η περικοπή δρομολογίων των αγόνων γραμμών, ενώ περιορίζονται κατά 5 εκατ. ευρώ και οι επιδοτήσεις των άγονων γραμμών από τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΣ, οριστικοποιήθηκε ο νέος χάρτης των άγονων γραμμών. Ετσι, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα απολέσουν πέντε εκατομμύρια ευρώ, από τις επιδοτούμενες γραμμές, έσοδα τα οποία τα θεωρούσαν δεδομένα, αφού έχουν υπογράψει συμβάσεις με τα υπουργεία Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς και το Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο οποίο ανήκει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Η κυβέρνηση αποφάσισε να περικόψει τις επιδοτούμενες γραμμές κατά μέσο όρο και στα δύο υπουργεία κατά 10%.
Αυτό σημαίνει ότι αντί να πάρουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες 50-80 εκατομμύρια ευρώ το τρέχον έτος, θα εισπράξουν λιγότερα. Υπογραμμίζεται ότι με τις περικοπές, τα επιδοτούμενα δρομολόγια από 52 εβδομάδες, που είναι προγραμματισμένα, θα περιορισθούν σε 42 εβδομάδες. Επίσης, το ΣΑΣ αποφάσισε την κατάργηση των μακροπρόθεσμων συμβάσεων 12ετούς ισχύος, με το αιτιολογικό ότι ο κρατικός προϋπολογισμός δεν μπορεί να αντέξει τις ρήτρες καυσίμων, στην περίπτωση σημαντικής ανατίμησης της τιμής τους. Ετσι, οι υπάρχουσες συμβάσεις θα ισχύσουν μέχρι να λήξουν, όμως δεν θα υπογραφούν καινούργιες. Αρνητική είναι και η κατάργηση της κατηγορίας των νεότευκτων σκαφών από τις επιδοτούμενες γραμμές, λόγω περιστολής δαπανών. Ενώ υπήρχε κατηγορία ηλικίας των πλοίων μέχρι 5 ετών, τώρα προωθείται μία κατηγορία από 1 έτος μέχρι και 12 έτη. Αυτό σημαίνει ότι θα δίνει λιγότερα χρήματα το κράτος για τις επιδοτούμενες γραμμές, όμως αποθαρρύνει τα νεότευκτα να μπουν στις άγονες γραμμές.
ΑΠΕΙΛΕΙ ΜΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΛΟΥ
Για το θέμα των άγονων γραμμών, ο δήμαρχος Τήλου κ. Τάσος Αλιφέρης, που το δημοτικό πλοίο, το οποίο εκτελεί 12 επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα από την Τήλο στη Ρόδο, υποχρεώνεται να κάνει πλέον 2 δρομολόγια την εβδομάδα, επιμένει στην παραίτησή του και με επιστολή του τονίζει ότι «μετά τις τελευταίες εξελίξεις στους χειρισμούς των “άγονων γραμμών” και ιδιαίτερα σε αυτές που αφορούν τις ναυτικές εταιρείες των ακριτικών νησιών Σύμης και Τήλου, είναι πασιφανές ότι ορισμένοι θύλακες, κυβερνητικοί και υπηρεσιακοί, αντιλαμβάνονται την εθνική προσπάθεια για σωτηρία της χώρας από τη δημοσιονομική συγκυρία, που ευρέθη, ως ευκαιρία εξυπηρέτησης συμφερόντων (πολιτικών και μεγαλοεπιχειρηματικών), ανεξάρτητα αν αυτό έχει δυσμενείς επιπτώσεις στις παραμεθόριες περιοχές» και προσθέτει: «Εδώ και 1 χρόνο αντιληφθήκαμε ότι η συμβατική μας υποχρέωση ανανέωσης των πλοίων μας ήταν ασύμβατη με τις υποχρεώσεις του μνημονίου, αφού η πρώτη προέβλεπε αύξηση της δαπάνης κατά 30%, ενώ η δεύτερη μείωση κατά 10%. Συνολική απόκλιση δηλαδή 40%. Αυτό θα οδηγούσε τις εταιρείες μας, που αποτελούν τους πνεύμονες για τα νησιά μας, σε καταστροφή. Γι’ αυτό ζητήσαμε εγκαίρως 8 μήνες πριν, να προβλεφθεί αυτή η κατάσταση με ανάλογη ρύθμιση».