ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικές δηλώσεις 2016: Αυτές είναι οι παγίδες-Πως θα αποφύγετε επιπλέον οικονομική επιβάρυνση

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Εφορία

Ιδιαί­τε­ρα προ­σε­κτι­κοί με τη δια­δι­κα­σία υπο­βο­λής φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων οφεί­λουν να είναι οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι πο­λί­τες προ­κει­μέ­νου να μη πλη­ρώ­σουν επι­πρό­σθε­τους φό­ρους.

Το έντυ­πο Ε1 του φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2015 έχει πε­ριο­ρι­σμέ­νες αλ­λα­γές σε σχέση με το έντυ­πο του φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2014. Αν και οι αλ­λα­γές στο έντυ­πο είναι λι­γο­στές, αυτό δεν ακο­λου­θεί απα­ραί­τη­τα και τους φο­ρο­λο­γι­κούς συ­ντε­λε­στές. Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα δουν για άλλη μια χρο­νιά προ­συ­μπλη­ρω­μέ­να τα κενά με τις απο­δο­χές τους αλλά και τους τό­κους.

Όπως ανα­φέ­ρει δη­μο­σί­ευ­μα της εφη­με­ρί­δας «Real News», με­γά­λη φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση επι­φέ­ρει η αύ­ξη­ση της προ­κα­τα­βο­λής φόρου του επό­με­νου έτους στα φυ­σι­κά πρό­σω­πα που απο­κτούν ει­σό­δη­μα από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα. Ο συ­ντε­λε­στής αυ­ξή­θη­κε από το 55% στο 75% για το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2015, ενώ για το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2016 η προ­κα­τα­βο­λή φόρου ει­σο­δή­μα­τος θα ανέλ­θει στο 100% του κύ­ριου φόρου.

Επι­προ­σθέ­τως, η έκτα­κτη ει­σφο­ρά για το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2015 υπο­λο­γί­ζε­ται ως εξής:

Για συ­νο­λι­κό κα­θα­ρό ει­σό­δη­μα από 12.001 ως 20.000 ευρώ, η ει­δι­κή ει­σφο­ρά υπο­λο­γί­ζε­ται με συ­ντε­λε­στή 0,7% επί ολό­κλη­ρου του ποσού.

  • Από 20.001 ως και 30.000 ευρώ, η ει­δι­κή ει­σφο­ρά υπο­λο­γί­ζε­ται με συ­ντε­λε­στή 1,4%.
  • Από 30.001 ως και 50.000 ευρώ, με συ­ντε­λε­στή 2%.
  • Από 50.001 ως και 100.000 ευρώ με συ­ντε­λε­στή 4%.
  • Από 100.001 ως και 500.000 ευρώ με συ­ντε­λε­στή 6%.
  • Από 500.001 και άνω, η ει­δι­κή ει­σφο­ρά υπο­λο­γί­ζε­ται με συ­ντε­λε­στή 8%.

Φο­ρο­λο­γι­κοί συ­ντε­λε­στές για μι­σθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους

Για ει­σό­δη­μα ως 25.000 ευρώ ισχύ­ει φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής 22%, για ει­σό­δη­μα 25.001 ως και 42.000 ευρώ 32% και για ει­σό­δη­μα άνω των 42.000 ευρώ συ­ντε­λε­στής 42%.  Ο φόρος που προ­κύ­πτει μειώ­νε­ται κάτα το ποσό των 2.100 ευρώ, όταν το φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα δεν υπερ­βαί­νει το ποσό των 21.000 ευρώ. Εάν το ποσό του φόρου είναι μι­κρό­τε­ρο των 2.100 ευρώ, το ποσό της μεί­ω­σης πε­ριο­ρί­ζε­ται στο ποσό του ανα­λο­γού­ντος φόρου.

Αξί­ζει να ση­μειω­θεί ότι για το “χτί­σι­μο” του αφο­ρο­λό­γη­του ορίου δεν χρειά­ζε­ται η προ­σκό­μι­ση απο­δεί­ξε­ων. Για τους φο­ρο­λο­γού­με­νους που κα­τοι­κούν μό­νι­μα σε νησιά με πλη­θυ­σμό, σύμ­φω­να με την τε­λευ­ταία απο­γρα­φή, κάτω από 3.100 κα­τοί­κους, το φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα του πρώ­του κλι­μα­κί­ου της κλί­μα­κας αυ­ξά­νε­ται κατά 50%, προ­κει­μέ­νου να υπο­λο­γι­στεί το ποσό του φόρου που ανα­λο­γεί στο ει­σό­δη­μά τους.

Ει­σο­δή­μα­τα Αξιω­μα­τι­κών και κα­τώ­τε­ρου πλη­ρώ­μα­τος Εμπο­ρι­κού Ναυ­τι­κού

Οι αξιω­μα­τι­κοί που υπη­ρε­τούν σε πλοία του Εμπο­ρι­κού Ναυ­τι­κού, φο­ρο­λο­γού­νται με συ­ντε­λε­στή 15% και το κα­τώ­τε­ρο πλή­ρω­μα που υπη­ρε­τεί σε πλοία του Εμπο­ρι­κού Ναυ­τι­κού με συ­ντε­λε­στή 10%.

Ει­σό­δη­μα από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα

Για ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες με ει­σο­δή­μα­τα ως 50.000 ευρώ ο φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής είναι 26% ενώ για όσους έχουν ει­σο­δή­μα­τα πάνω από 50.000 ευρώ ανέρ­χε­ται σε 33%.

Για τα φυ­σι­κά πρό­σω­πα με πρώτη δή­λω­ση έναρ­ξης επι­τη­δεύ­μα­τος από 1η Ια­νουα­ρί­ου 2013 και για τα τρια (3) πρώτα έτη άσκη­σης της δρα­στη­ριό­τη­τάς τους, ο φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής του πρώ­του κλι­μα­κί­ου της ως άνω κλί­μα­κας μειώ­νε­ται κατά 50%, εφό­σον το ετή­σιο ακα­θά­ρι­στο ει­σό­δη­μά τους από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα δεν υπερ­βαί­νει τα 10.000 ευρώ.

Με­ρί­σμα­τα, τόκοι, δι­καιώ­μα­τα

  • Τα με­ρί­σμα­τα φο­ρο­λο­γού­νται με συ­ντε­λε­στή 10%.
  • Οι τόκοι φο­ρο­λο­γού­νται με συ­ντε­λε­στή 15%.
  • Τα δι­καιώ­μα­τα φο­ρο­λο­γού­νται με συ­ντε­λε­στή 20%.

Ει­σό­δη­μα από ακί­νη­τη πε­ριου­σία

Τα ανεί­σπρα­κτα ενοί­κια απο­τε­λούν μια με­γά­λη “πα­γί­δα” για τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των. Και αυτό γιατί αν κά­ποιες δεν κι­νη­θεί νο­μι­κά κατά του μι­σθω­τή ως τη λήξη της προ­θε­σμί­ας υπο­βο­λής των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων, θα φο­ρο­λο­γη­θεί για ει­σο­δή­μα­τα που δεν έχει ει­σπρά­ξει με συ­ντε­λε­στή 11% αν το ει­σό­δη­μα από ενοί­κια είναι ως 12.000 ευρώ και με 33% για ει­σο­δή­μα­τα άνω των 12.001 ευρώ. Γι αυτόν τον λόγο πρέ­πει να κι­νη­θούν νο­μι­κά κατά του ενοι­κια­στή πριν από την υπο­βο­λή της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης. Αξί­ζει να ση­μειω­θεί ότι η κα­τα­βο­λή φόρου υπε­ρα­ξί­ας από τη με­τα­βί­βα­ση ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας έχει ανα­στα­λεί από 1/1/2015 ως 31/12/2016.

Διά­φο­ροι φόροι και αφο­ρο­λό­γη­τα ει­σο­δή­μα­τα

Όσοι φο­ρο­λο­γού­με­νοι δη­λώ­νουν έσοδα από απο­ζη­μιώ­σεις ως 60.000 ευρώ δεν θα φο­ρο­λο­γη­θούν. Για απο­ζη­μιώ­σεις όμως από 60.001 ως 100.000 ευρώ ο φο­ρο­λο­γι­κός συ­ντε­λε­στής είναι 10%, για απο­ζη­μιώ­σεις από 100.001 ως 150.000 ευρώ 20% και πάνω από 150.001 θα φο­ρο­λο­γη­θούν με συ­ντε­λε­στή 30%.

Το ασφά­λι­σμα που κα­τα­βάλ­λε­ται στο πλαί­σιο ομα­δι­κών ασφα­λι­στη­ρί­ων συ­ντα­ξιο­δο­τι­κών συμ­βο­λαί­ων φο­ρο­λο­γεί­ται αυ­το­τε­λώς:

Με συ­ντε­λε­στή 15% για κάθε πε­ριο­δι­κά κα­τα­βαλ­λό­με­νη πα­ρο­χή.

Με συ­ντε­λε­στή 10% για εφά­παξ κα­τα­βαλ­λό­με­νη πα­ρο­χή μέχρι 40.000 ευρώ και με συ­ντε­λε­στή 20% για εφά­πα­ξη κα­τα­βαλ­λό­με­νη πα­ρο­χή κατά το μέρος που υπερ­βαί­νει τα 40.000 ευρώ.

Οι συ­ντε­λε­στές των ανω­τέ­ρω πε­ρι­πτώ­σε­ων αυ­ξά­νο­νται κατά 50% σε πε­ρί­πτω­ση εί­σπρα­ξης από τον δι­καιού­χο ποσού πρό­ω­ρης εξα­γο­ράς. Δεν θε­ω­ρεί­ται πρό­ω­ρη εξα­γο­ρά κάθε κα­τα­βο­λή που πραγ­μα­το­ποιεί­ται σε ερ­γα­ζό­με­νο ο οποί­ος έχει θε­με­λιώ­σει συ­ντα­ξιο­δο­τι­κό δι­καί­ω­μα ή έχει υπερ­βεί το 60ό έτος της ηλι­κί­ας του, καθώς και κάθε κα­τα­βο­λή που γί­νε­ται χωρίς τη βού­λη­ση του ερ­γα­ζο­μέ­νου, όπως σε πε­ρί­πτω­ση από­λυ­σής του, ή πτώ­χευ­σης του ερ­γο­δό­τη.

Εν­δει­κτι­κά αφο­ρο­λό­γη­τα ει­σο­δή­μα­τα

  • Ει­σό­δη­μα κα­τοί­κων αλ­λο­δα­πής που ερ­γά­ζο­νται σε πρε­σβεί­ες, προ­ξε­νεία κλπ.
  • Δια­τρο­φή συ­ζύ­γου και τέ­κνων.
  • Συ­ντά­ξεις ανα­πή­ρων, θυ­μά­των πο­λέ­μου ή λόγω βλά­βης κατά την εκτέ­λε­ση υπη­ρε­σί­ας.
  • Εξω­ι­δρυ­μα­τι­κό επί­δο­μα και κάθε συ­να­φές ποσό που κα­τα­βάλ­λε­ται σε ανα­πή­ρους.
  • Μι­σθοί, συ­ντά­ξεις, πάγια αντι­μί­σθια ανα­πή­ρων με πο­σο­στό του­λά­χι­στον 80%.
  • Επι­δό­μα­τα πο­λι­τι­κών προ­σφύ­γων.
  • Επι­δό­μα­τα επι­κίν­δυ­νης ερ­γα­σί­ας.
  • Κέρδη από τη διά­θε­ση πα­ρα­γό­με­νης ηλε­κτρι­κής ενέρ­γειας μέχρι 10KW
  • Τόκοι ομο­λό­γων ή εντό­κων γραμ­μα­τί­ων ελ­λη­νι­κού Δη­μο­σί­ου.
  • Κέρδη πώ­λη­σης ει­σηγ­μέ­νων με­το­χών με πο­σο­στό συμ­με­το­χής μι­κρό­τε­ρο του 0,5%.
  • Ει­σο­δή­μα­τα αλ­λο­δα­πής που φο­ρο­λο­γού­νται μόνο στην αλ­λο­δα­πή βάσει ΣΑΔΦ.
  • Αφο­ρο­λό­γη­τα κέρδη από αμοι­βαία κε­φά­λαια.
  • Απαλ­λα­σό­με­να με­ρί­σμα­τα ημε­δα­πών ή αλ­λο­δα­πών ναυ­τι­λια­κών εται­ρειών.
  • Εγ­γυ­η­μέ­νο ει­σό­δη­μα και κοι­νω­νι­κό μέ­ρι­σμα.
  • Ασφά­λι­σμα ομα­δι­κών ασφα­λι­στη­ρί­ων συ­ντα­ξιο­δο­τι­κών συμ­βο­λαί­ων.

Πηγή: reporter.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.