ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έρχονται εισφορές στο ΙΚΑ με το… μέτρο

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝ. ΑΣΦΑΛ.

Άλλο ένα ασφα­λι­στι­κό “χα­ρά­τσι” θα κλη­θούν να κα­τα­βάλ­λουν οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες πι­θα­νόν και από φέτος το κα­λο­καί­ρι.

Σύμ­φω­να με τον νέο ασφα­λι­στι­κό νόμο Κα­τρού­γκα­λου, οι ερ­γο­δό­τες δεν θα κα­τα­βάλ­λουν ει­σφο­ρές στο ΙΚΑ μόνο  με βάση τους ερ­γα­ζο­μέ­νους πουπραγ­μα­τι­κά απα­σχο­λούν και τους μι­σθούς που τους δί­νουν, αλλά και με βάση τους ερ­γα­ζο­μέ­νους που… “θα έπρε­πε” να απα­σχο­λούν με άξονα οχτώ “αντι­κει­με­νι­κά” κρι­τή­ρια… υπο­κει­με­νι­κά κα­θο­ρι­σμέ­να από τον εκά­στο­τε υπουρ­γό Ερ­γα­σί­ας.

Το νέο μέτρο επι­βα­ρύ­νει ακόμη πε­ρισ­σό­τε­ρο τους επι­χει­ρη­μα­τί­ες που έχουν να αντι­με­τω­πί­σουν την ασφα­λι­στι­κή επι­βά­ρυν­ση προς το ΙΚΑ –και όχι μόνο προς τον ΟΑΕΕ (π.χ., ει­σφο­ρά 20% επί του ει­σο­δή­μα­τός τους)–, αλλά και τη νέα δομή ελέγ­χων: το Κέ­ντρο Εί­σπρα­ξης Ανε­ξό­φλη­των Οφει­λών περνά υπό την επο­πτεία της Γε­νι­κής Γραμ­μα­τεί­ας Δη­μο­σί­ων Εσό­δων εντεί­νο­ντας το “κυ­νή­γι” σε βάρος όσων οφει­λε­τών που έχουν λη­ξι­πρό­θε­σμα χρέη και δεν τα ρυθ­μί­ζουν.

Τα νέα κρι­τή­ρια

Τα νέα αντι­κει­με­νι­κά ” κρι­τή­ρια υπο­λο­γι­σμού των ει­σφο­ρών προς το ΙΚΑ αυτά θα είναι :

Το είδος της επι­χεί­ρη­σης.

Το μέ­γε­θος της εγκα­τά­στα­σής της.

Το ωρά­ριο λει­τουρ­γί­ας της.

Η  τυχόν επο­χια­κή φύση της λει­τουρ­γί­ας της επι­χεί­ρη­σης.

Ο κύ­κλος ερ­γα­σιών της.

Οι ανα­γκαί­ες για την εκτέ­λε­ση των ερ­γα­σιών ει­δι­κό­τη­τες.

Η γε­ω­γρα­φι­κή θέση της επι­χεί­ρη­σης.

Η τυχόν ει­σφο­ρά προ­σω­πι­κής απα­σχό­λη­σης από τον ερ­γο­δό­τη ή τους εταί­ρους ερ­γο­δο­τι­κής επι­χεί­ρη­σης.

Με­γά­λο πλήγ­μα από το νέο αυτό μέτρο ανα­μέ­νε­ται να υπο­στούν οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στο χώρο των του­ρι­στι­κώνκα­τα­λυμ­μά­των και της εστί­α­σης.

“Αντι­κει­με­νι­κά κρι­τή­ρια”

Αν δη­λα­δή, για πα­ρά­δειγ­μα, το υπ. Ερ­γα­σί­ας κρί­νει ότι μία συ­γκε­κρι­μέ­νη επι­χεί­ρη­ση έπρε­πε να απα­σχο­λεί πέντε  ερ­γα­ζο­μέ­νους –δε­δο­μέ­νου ότι έχει με­γά­λες εγκα­τα­στά­σεις ή με­γά­λο τζίρο– και όχι τρεις όπως αυτή δη­λώ­νει στο ΙΚΑ, τότε, η εν λόγω επι­χεί­ρη­ση θα πρέ­πει να κα­τα­βάλ­λει ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές μέχρι και για πέντε και όχι για… τρεις ερ­γα­ζο­μέ­νους. Σε πε­ρί­πτω­ση, μά­λι­στα, που οι τρεις  δη­λω­μέ­νοι στο ΙΚΑ ερ­γα­ζό­με­νοι του ίδιου πα­ρα­δείγ­μα­τος είναι με­ρι­κώς απα­σχο­λού­με­νοι, ο ερ­γο­δό­της θα μπο­ρεί εναλ­λα­κτι­κά να κα­τα­βάλ­λει ει­σφο­ρές σαν οι συ­γκε­κρι­μέ­νοι ερ­γα­ζό­με­νοι να ήταν… πλή­ρους απα­σχό­λη­σης. Κάτι τέ­τοιο θα μπο­ρού­σε σ’ αυτήν την πε­ρί­πτω­ση να οδη­γή­σει σε αύ­ξη­ση έως και 70% των κα­τα­βαλ­λό­με­νων ει­σφο­ρών του ερ­γο­δό­τη προς το ΙΚΑ.

Μ’ άλλα λόγια, οι ερ­γο­δό­τες θα πρέ­πει εκτός από το ασφα­λι­στι­κή ει­σφο­ρά 20% για τον κλάδο κύ­ριας ασφά­λι­σης, την ει­σφο­ρά 6,9% για τον ΕΟΠΥΥ (σ.σ. θα ισχύ­σουν από 1/1/2017), την αύ­ξη­ση κατά 0,5% της ει­σφο­ράς για την επι­κου­ρι­κή ασφά­λι­ση των ατό­μων που απα­σχο­λούν (πι­θα­νόν από 1/7/2016) αλλά και τις αυ­ξή­σεις στο ΦΠΑ και τους Ει­δι­κούς Φό­ρους Κα­τα­νά­λω­σης θα υπο­χρε­ω­θούν να κα­τα­βάλ­λουν μία επι­πλέ­ον ει­σφο­ρά στο ΙΚΑ για τους ερ­γα­ζο­μέ­νους που “θα έπρε­πε” να απα­σχο­λούν, ανε­ξάρ­τη­τα από το αν τους απα­σχο­λούν στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα ή… όχι.

Έτσι, ενώ από την 1/1/2017 κα­ταρ­γεί­ται το σύ­στη­μα των ασφα­λι­στι­κών κλά­σε­ων σε ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ, το οποίο βα­σι­ζό­ταν στο τεκ­μαρ­τό ει­σό­δη­μα των αυ­τα­πα­σχο­λού­με­νων, επαγ­γελ­μα­τιών και επι­στη­μό­νων που είναι ασφα­λι­σμέ­νοι σ’ αυτά τα τα­μεία, επι­βάλ­λε­ται σύ­στη­μα “τεκ­μαρ­τού” υπο­λο­γι­σμού των ει­σφο­ρών που πρέ­πει να κα­τα­βάλ­λουν οι επι­χει­ρη­μα­τί­ες για τις ει­σφο­ρές προς τομέα ασφά­λι­σης των ερ­γα­ζο­μέ­νων τους οποί­ους απα­σχο­λούν.

Εφη­με­ρί­δα Κε­φά­λαιο

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.