ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κάτω οι αντικειμενικές, ο ΕΝΦΙΑ στο ύψος του

news room 1 λεπτό ανάγνωση
πολυκατοικια

Την γρή­γο­ρη και εύ­κο­λη λύση της κλι­μα­κού­με­νης αλλά στην φι­λο­σο­φία της ορι­ζό­ντιας μεί­ω­ση των αντι­κει­με­νι­κών τιμών των ακι­νή­των προ­τεί­νει στην ηγε­σία του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών η ει­δι­κή επι­τρο­πή που συ­στά­θη­κε για αυτό το θέμα. Η επι­τρο­πή πα­ρέ­δω­σε το πό­ρι­σμά της στο οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο και σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες οι μειώ­σεις που προ­τεί­νο­νται προ­κει­μέ­νου να γίνει μια πρώτη διόρ­θω­ση των αντι­κει­με­νι­κών τιμών είναι με­σο­σταθ­μι­κά στο επί­πε­δο του 20%.

Ωστό­σο, παρά τις μειώ­σεις, ου­σια­στι­κή ελά­φρυν­ση των φο­ρο­λο­γού­με­νων από το φόρο ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας του 2016 δεν θα υπάρ­ξει καθώς το μνη­μό­νιο προ­βλέ­πει ότι και το επό­με­νο έτος ο φόρος ακι­νή­των θα πρέ­πει να απο­φέ­ρει στα κρα­τι­κά τα­μεία του­λά­χι­στον όσα έφερε και φέτος, δη­λα­δή 2,65 δι­σε­κα­τομ­μύ­ρια ευρώ. Έτσι, οι όποιες αλ­λα­γές στο φόρο ακι­νή­των το μόνο που θα κά­νουν θα είναι να με­τα­το­πί­σουν φο­ρο­λο­γι­κό βάρος από μια κα­τη­γο­ρία ιδιο­κτη­τών (π.χ. μι­κροϊ­διο­κτή­τες) σε άλλη (π.χ. φο­ρο­λο­γού­με­νους με με­γά­λη ακί­νη­τη πε­ριου­σία).

Στην πράξη, ακόμη και αν κα­ταρ­γη­θεί ο βα­σι­κός φόρος στον ΕΝΦΙΑ που επι­βάλ­λε­ται ανά τε­τρα­γω­νι­κό και κα­θιε­ρω­θεί ένας ανα­λο­γι­κός φόρος με βάση την αξία της ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νου, ο φόρος αυτός θα πρέ­πει να έχει υψη­λούς συ­ντε­λε­στές και πολύ χα­μη­λό αφο­ρο­λό­γη­το (αν υπάρ­χει) προ­κει­μέ­νου να φέρ­νει το ει­σπρα­κτι­κό απο­τέ­λε­σμα των 2,65 δι­σε­κα­τομ­μυ­ρί­ων ευρώ.

Η πρό­τα­ση της επι­τρο­πής

Πιο συ­γκε­κρι­μέ­να, η επι­τρο­πή χώ­ρι­σε τις τιμές ζώνης σε οκτώ κλι­μά­κια ως εξής:

-600- 1.000 ευρώ/τ.μ.

-1.050- 1.500 ευρώ/τ.μ.

-1.550- 2.000 ευρώ/τ.μ.

-2.050- 2.500 ευρώ/τ.μ.

-2.550- 3.000 ευρώ/τ.μ.

-3.050- 3.500 ευρώ/τ.μ.

-3.550- 4.000 ευρώ/τ.μ.

-4.050 ευρώ/τ.μ. και άνω

Η πρό­τα­ση της επι­τρο­πής προ­βλέ­πει ότι το πο­σο­στό μεί­ω­σης θα κυ­μαί­νε­ται από 0% έως και 25% ή 30% ανά­λο­γα με το κλι­μά­κιο στο οποίο βρί­σκε­ται μια πε­ριο­χή. Για πα­ρά­δειγ­μα, στις πε­ριο­χές όπου η τιμή ζώνης είναι έως 600 ευρώ ανά τε­τρα­γω­νι­κό δεν θα υπάρ­ξουν αλ­λα­γές, ενώ στις πε­ριο­χές με τιμή ζώνης από 600 έως 1.000 ευρώ θα υπάρ­ξει μεί­ω­ση 5%. Αντί­στοι­χα στην πο­λυά­ριθ­μες πε­ριο­χές των αστι­κών κέ­ντρων με τιμές ζώνης από 1.050 έως 2.000 ευρώ η μεί­ω­ση θα είναι της τάξης του 15%- 25%.

Συ­ντε­λε­στές εμπο­ρι­κό­τη­τας

Μειώ­σεις ανα­μέ­νο­νται και στους συ­ντε­λε­στές εμπο­ρι­κό­τη­τας που επη­ρε­ά­ζουν άμεση την αντι­κει­με­νι­κή αξία των ακι­νή­των που βρί­σκο­νται σε εμπο­ρι­κές πε­ριο­χές. Η μεί­ω­ση των συ­ντε­λε­στών εμπο­ρι­κό­τη­τας κρί­νε­ται σκό­πι­μη καθώς έχουν υπο­χω­ρή­σει ση­μα­ντι­κά οι εμπο­ρι­κές αξίες των ακι­νή­των που βρί­σκο­νται σε εμπο­ρι­κούς δρό­μους λόγω της οι­κο­νο­μι­κής κρί­σης.

Η μεί­ω­ση των αντι­κει­με­νι­κών τιμών εξε­τά­ζε­ται να ανα­κοι­νω­θεί τις επό­με­νες ημέ­ρες και να τεθεί σε εφαρ­μο­γή με την υπο­γρα­φή υπουρ­γι­κής από­φα­σης από το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών. Η μεί­ω­ση θα ισχύ­ει σε κάθε πε­ρί­πτω­ση ανα­δρο­μι­κά από την 21η Μαΐου 2015 καθώς αυτό ορί­ζει η από­φα­ση του Συμ­βου­λί­ου της Επι­κρα­τεί­ας που δη­μο­σιεύ­τη­κε πριν λίγες ημέ­ρες.

Οι νέες αντι­κει­με­νι­κές δεν επη­ρε­ά­ζουν τον υφι­στά­με­νο ΕΝΦΙΑ ο οποίο υπο­λο­γί­ζε­ται με τις τιμές που ίσχυαν την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2015 αλλά θα επη­ρε­ά­σει μια σειρά συ­ναλ­λα­γών που έγι­ναν μετά την 21η Μαΐου 2015, όπως είναι οι γο­νι­κές πα­ρο­χές, οι με­τα­βι­βά­σεις και οι κλη­ρο­νο­μιές καθώς οι σχε­τι­κοί φόροι υπο­λο­γί­ζο­νται με βάση την αντι­κει­με­νι­κή αξία των ακι­νή­των. Μά­λι­στα, δεν απο­κλεί­ε­ται να υπάρ­ξουν και επι­στρο­φές φόρων για τις συ­ναλ­λα­γές που έγι­ναν μετά την 21η Μαΐου με τις ση­με­ρι­νές αυ­ξη­μέ­νες αντι­κει­με­νι­κές.

capital.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.