• Αναμενόμενης δυσκολίας τα θέματα της Έκθεσης στα ΓΕΛ • Περισσότερη προσοχή ήθελε η τελευταία άσκηση • Τι είπαν στη “δ” οι μαθητές από τα ΓΕΛ της Ρόδου • Μαθήτρια από Λύκειο της Ρόδου εντοπίστηκε να κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου και μηδενίστηκε • Στο 89,9% κυμάνθηκε η συμμετοχή στα Δωδεκάνησα • 90.000 υποψήφιοι μπήκαν στη μάχη για μία από τις 68.788 θέσεις στα ΑΕΙ • Συνεχίζεται το πρόγραμμα σήμερα για τα ΕΠΑΛ και τη Δευτέρα για τα ΓΕΛ
Των Πέγκυς Ντόκου, Νατάσας Παμπρή
Στο 89,9% κυμάνθηκε η συμμετοχή στα Δωδεκάνησα, στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων χθες Παρασκευή 30 Μαΐου 2025 και στο 85% στις Κυκλάδες, όπως δήλωσε στη «δ» ο διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Παπαδομαρκάκης, επισημαίνοντας ότι ήταν αναμενόμενο το ποσοστό στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.
Από τα Δωδεκάνησα είχαν δηλώσει συμμετοχή 1.444 υποψήφιοι από τα ΓΕΛ και 404 από τα ΕΠΑΛ, με γραπτές εξετάσεις, και 58 με μαθησιακές δυσκολίες με προφορικές εξετάσεις για να πετύχουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Υπενθυμίζεται ότι η έναρξη των πανελλαδικών έγινε χθες με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, ενώ σήμερα ρίχνονται στη «μάχη» οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων με τα Νέα Ελληνικά.
Το θέμα της δημιουργικότητας και της σημασίας της κλήθηκαν να αναλύσουν οι υποψήφιοι. Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι, πέραν των ερωτήσεων συντακτικού, λεξιλογίου και ερμηνείας, κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο για το προσωπικό τους ιστολόγιο, 350- 400 λέξεων, όπου θα αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους το σύγχρονο σχολείο οφείλει να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών/μαθητριών και οι τρόποι με τους οποίους οι ίδιοι επιλέγουν στην προσωπική τους ζωή να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδομαρκάκη η διανομή των θεμάτων έγινε στην ώρα τους από το Υπουργείο Παιδείας σε όλα τα σχολεία της Δωδεκανήσου στις 08.30 το πρωί και στις 08.40 οι μαθητές είχαν ξεκινήσει να γράφουν (στα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα ίσως 5’ λεπτά αργότερα).
Ο κ. Παπαδομαρκάκης δήλωσε ότι το θέμα της Έκθεσης ήταν βατό, όπως χαρακτηρίσθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα και δήλωσε ότι είναι βέβαιο πως είχε μελετηθεί από τους υποψηφίους κατά την προετοιμασία τους.
Ωστόσο, την πρώτη ημέρα των πανελληνίων εξετάσεων, σημειώθηκε κι ένα δυσάρεστο περιστατικό στο 2ο ΓΕΛ Ρόδου (Καζούλλειο) με την αποβολή μίας μαθήτριας από την αίθουσα, στην κατοχή της οποίας βρέθηκε κινητό τηλέφωνο, ενώ είναι γνωστό ότι απαγορεύονται ρητά κάθε είδους ηλεκτρονικές συσκευές και κινητά κατά τη διαγωνιστική διαδικασία και η υποψήφια αποβλήθηκε από την εξέταση από τους επιτηρητές που την εντόπισαν.
Σημειώνεται δε, ότι στα νησιά του νομού μας μετακινήθηκαν 200 εκπαιδευτικοί για τις Επιτροπές αλλά και ως επιτηρητές.
Οι περίπου 90.000 υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ διεκδικούν μία από τις 68.788 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος και, όπως κάθε χρόνο, η εξεταστική περίοδος συνοδεύεται από υψηλό άγχος και προσδοκίες, αφού οι επιδόσεις σε αυτές τις εξετάσεις διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος σημειώνεται ότι εξεταστικά κέντρα υπάρχουν σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και συγκεκριμένα 28 για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, 7 για τα ΕΠΑΛ και 1 ειδικό εξεταστικό κέντρο για τους 58 υποψηφίους με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ αντίστοιχα οι 26 υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ θα εξετασθούν στην Αθήνα.
ΟΕΦΕ: Πιο απαιτητικά από τα περσινά τα θέματα
Σύμφωνα με την ομοσπονδία εκπαιδευτικών φροντιστών Ελλάδος, τα θέματα ήταν ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά, χωρίς να δημιουργείται ωστόσο πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.
Πώς είδαν τα θέματα της πρώτης ημέρας οι μαθητές των ΓΕΛ Ρόδου
Με… ψυχραιμία και προετοιμασμένοι εμφανίσθηκαν οι μαθητές των ΓΕΛ της Ρόδου στην πόλη μας, κατά την πρώτη ημέρα των εξετάσεων, που μίλησαν για την εμπειρία τους προς τη «δ»:
– Σοφία – Καζούλλειο
«Ήταν η πρώτη φορά που έδωσα πανελλαδικές. Όλοι μας ήμασταν αγχωμένοι στην αρχή, αλλά δεν πτοηθήκαμε. Θεωρώ ότι τα θέματα ήταν για καλά διαβασμένους. Όποιος είχε κάνει προετοιμασία δεν θα είχε πρόβλημα να γράψει καλά»
– Κατερίνα Μ.- Καζούλλειο
«Είχαμε άγχος, στην αρχή για τη διαδικασία, μέχρι να μας δώσουν τα θέματα. Αργότερα, είδα ότι δεν υπήρξε πρόβλημα γιατί ήμουν προετοιμασμένη».
– Μαρία – Καζούλλειο
«Ήταν μια καλή εμπειρία για μένα που έδωσα εξετάσεις για πρώτη φορά. Το θέμα ήταν σχετικά βατό, είχε κάποια δυσκολία, αλλά αν ήσουν προετοιμασμένος και διαβασμένος, μπορούσες να γράψεις καλά».
– Χότζα Ασουμωτή –Καζούλλειο
«Η εμπειρία μου ήταν πολύ καλή. Είχα άγχος στην αρχή, αλλά το θέμα ήταν εύκολο. Θεωρώ ότι όποιος ήταν διαβασμένος, μπορούσε να γράψει καλά».
– Μιχαήλ Άγγελος –Καζούλλειο
«Για μένα, το θέμα που έπεσε ήταν αρκετά εύκολο. Μπορώ να πω ότι δεν δυσκολεύτηκα πολύ. Είχα προετοιμαστεί καλά με τους καθηγητές μου, ενώ είχα και τη στήριξη από τους γονείς μου».
– Τσαμπίκος – Καζούλλειο
«Τα θέματα ήταν εύκολα. Δεν δυσκολευτήκαμε όσο περιμέναμε. Ήταν η πρώτη φορά που έδωσα εξετάσεις. Μπορώ να πω ότι δεν είχα άγχος γιατί έκανα καλή προετοιμασία».
– Ανδρέας – Καζούλλειο
«Δεν ήταν τόσο δύσκολο το θέμα όσο περίμενα. Αν ήσουν προετοιμασμένος και διαβασμένος δεν είχες πρόβλημα. Σχετικά βατό και όχι μεγάλης δυσκολίας».
– Άγγελος –Καπνοβιομηχανία
«Είναι η πρώτη φορά που δίνω πανελλαδικές. Νομίζω ότι το βάζουν το μάθημα της έκθεσης πρώτο για να μας προετοιμάσουν ψυχολογικά για τα επόμενα μαθήματα που θα δώσουμε. Η αλήθεια είναι ότι το άγχος πριν την εξέταση παίζει ρόλο. Για μένα το θέμα ήταν μέτριας βατότητας. Κάποιος καλά διαβασμένος μπορούσε να γράψει πολύ καλά».
– Σύλβια –Βενετόκλειο
«Οι εξετάσεις αυτές ήταν μία πολύ καλή εμπειρία για μένα που έδωσα για πρώτη φορά. Το θέμα μας αιφνιδίασε. Δεν το περιμέναμε. Θεωρώ ότι ήταν δύσκολο, τελικά».
– Τέρρι –Βενετόκλειο
«Τα θέματα ήταν για καλά διαβασμένους. Δεν τα περιμέναμε. Περισσότερο με δυσκόλεψε η τελευταία άσκηση, η οποία χρειαζόταν τη μεγαλύτερη προσοχή. Πιστεύω όμως ότι όποιος είχε προετοιμαστεί, θα έγραψε καλά».
– Κατερίνα –Βενετόκλειο
«Για μένα, το θέμα που έπεσε ήταν βατό. Στην αρχή είχα πολύ άγχος αλλά όταν είδα τα θέματα κατάλαβα ότι μπορούσα να γράψω. Ήταν βατό, όχι πολύ μεγάλης δυσκολίας».
– Υπαπαντή Άννα –Βενετόκλειο
«Γενικά, ήταν πολύ καλή η εμπειρία. Προετοιμάστηκα καλά και δεν είχα άγχος. Νομίζω πως όλη η ουσία είναι η ψυχολογία των μαθητών. Το θέμα, θεωρώ, ότι ήταν εύκολο και βατό».
– Μαρία Π. –Βενετόκλειο
«Η εμπειρία των εξετάσεων ήταν πολύ καλή. Είχα πολύ άγχος στην αρχή και όταν είδα το θέμα κατάλαβα ότι ήταν για καλά διαβασμένους. Όσοι δεν πήγαν προετοιμασμένοι θα είχαν πρόβλημα. Γενικότερα όμως, δεν ήταν πολύ δύσκολα τα θέματα που έπεσαν».
– Σέβη –Βενετόκλειο
«Δεν μπορώ να πω ότι το θέμα ήταν μεγάλης δυσκολίας. Η έκθεση ήταν γενικά εύκολη και βατή. Στην αρχή ήμασταν όλοι αγχωμένοι, αλλά νομίζω πως όσοι είχαν προετοιμαστεί θα έγραψαν καλά».
– Εμμανουέλα –Βενετόκλειο
«Προσωπικά, τα θέματα μου φάνηκαν βατά. Δεν ήταν μεγάλης δυσκολίας. Ήρθα προετοιμασμένη. Αν κάποιος ήταν διαβασμένος, δεν θα είχε πρόβλημα να γράψει καλά».
Πότε ανακοινώνονται τα αποτελέσματα
Η ανακοίνωση των βαθμολογιών από το Υπουργείο Παιδείας αναμένεται στα τέλη Ιουνίου – πέρσι ανακοινώθηκαν στις 28/6.
Ακολουθεί η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου 2025 και η οριστικοποίησή του εντός της προθεσμίας που θα οριστεί.
Η ανακοίνωση των βάσεων 2025 εκτιμάται πως θα γίνει στα τέλη Ιουλίου.