Ειδήσεις

Σταμάτησε ο κατήφορος στη διεθνή αεροπορική κίνηση – Τα πρώτα σημάδια… ανάσας

Ανοδος για πρώτη φορά μετά από δέκα εβδομάδες παρουσίασε ο προγραμματισμός αεροπορικών θέσεων. Ενδείξεις «σφυγμού» και στις αγορές της Ευρώπης. Τι δείχνουν τα στοιχεία του εξειδικευμένου φορέα OAG.

Ενδείξεις πως οι αερομεταφορές εισέρχονται σε φάση προετοιμασίας για «αποσωλήνωση» παραμένοντας εντούτοις στην «εντατική», καταγράφουν τα πιο πρόσφατα στοιχεία προγραμματισμού αεροπορικών δρομολογίων. Εξέλιξη η οποία αποτελεί το πρώτο ελπιδοφόρο σήμα πως τα σενάρια για την επανεκκίνηση του παγκόσμιου τουρισμού (και του ελληνικού) θα αρχίσουν να αποκτούν σταδιακά ρεαλιστική βάση.

Χρειάστηκε να περάσουν 10 εβδομάδες από την αφετηρία της πανδημίας Covid-19 στην Κίνα, για να σταματήσει η ελεύθερη πτώση που εμφάνιζαν οι προγραμματισμένες πτήσεις και να καταγραφεί «σφυγμός» στην αγορά αερομεταφορών του πλανήτη.

Διεθνείς αναλυτές, ωστόσο, εμφανίζονται εξαιρετικά επιφυλακτικοί στο να κάνουν λόγο για το τέλος της πτώσης. Κι αυτό καθώς τα τελευταία στοιχεία (27 Απριλίου) συμπεριλαμβάνουν τις πρώτες μέρες του Μαΐου, που αποτελεί περίοδο εποχικής αύξησης της ζήτησης σε κάποιες περιοχές και οι αεροπορικές εταιρείες εμφανίζονται να προσπαθούν να ανιχνεύσουν τα επίπεδα της ζήτησης.

Η επιφυλακτικότητα των αναλυτών εδράζεται στο γεγονός πως αν και η συνολική χωρητικότητα σε προγραμματισμένες πτήσεις αυξήθηκε 2% τη βδομάδα που διανύουμε σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη, εντούτοις ο συνολικός αριθμός διαθέσιμων θέσεων σε πτήσεις παραμένει κάτω από το επίπεδο των 30 εκατ. θέσεων.

Τα στοιχεία προέρχονται από τον OAG, φορέα που εξειδικεύεται στην παρακολούθηση και ανάλυση δεδομένων της διεθνούς αγοράς αερομεταφορών.

Αχτίδα φωτός θα μπορούσε να αποτελεί για τον ελληνικό τουρισμό το γεγονός πως οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις στις αγορές της Δυτ. Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 42,4% τη βδομάδα που διανύουμε σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη. Η αγορά αερομεταφορών στη συγκεκριμένη περιοχή, ωστόσο, παραμένει στην εντατική καθώς, παρά την αύξηση, οι προγραμματισμένες 1,6 εκατ. θέσεις αντιστοιχούν σε πτώση 91,3% σε σύγκριση με την αρχή του δράματος (20 Ιανουαρίου 2020). Αύξηση προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων κατέγραψαν και οι αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης (+29,3%), φθάνοντας σε επίπεδα που αντιστοιχούν σε μείωση 72,7% έναντι της 20/1.

Σε τροχιά παρατεταμένης ελεύθερης πτώσης εξακολουθούν να κινούνται δύο περιοχές του πλανήτη. Η Μέση Ανατολή κατέγραψε νέα μείωση 16,4% τη βδομάδα που διανύουμε, έχοντας χάσει το 81,7% των θέσεων που ήταν διαθέσιμες στις 20 Ιανουαρίου. Σε καθοδικό κανάλι εξακολουθεί να κινείται η περιοχή της νότιας Ασίας, η οποία κατέγραψε περαιτέρω μείωση 73,3% την τρέχουσα εβδομάδα, έχοντας απωλέσει το 92,1% των θέσεων που είχαν προγραμματιστεί στις 20/1.

Τη μεγαλύτερη κινητικότητα εμφανίζουν οι περιοχές της βορειο-ανατολικής Ασίας, η οποία εμφανίζει τη μικρότερη μείωση θέσεων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο (-50,2%), καταγράφοντας άνοδο 8,1% την τρέχουσα εβδομάδα σε σύγκριση με την προηγούμενη.

Πηγή euro2day.gr

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου