Ειδήσεις

Κατασκευή μώλου για ημερόπλοια απέναντι από την Πύλη των Αγγέλων από το ΔΛΤ

Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ανάπλαση της ανατολικής πλευράς της πόλης της Ρόδου αλλά και την αποσυμφόρηση του κέντρου, προχωρά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, με την κατασκευή μώλου για τα ημερόπλοια, απέναντι από την Πύλη των Αγγέλων στην περιοχή Κόβα, δημιουργώντας νέες προοπτικές ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Ο νέος μώλος μήκους 152 μέτρων και πλάτους 10 μέτρων, θα εξυπηρετεί –καλώς εχόντων των πραγμάτων- από την ερχόμενη τουριστική περίοδο όλα τα ημερόπλοια που σήμερα ελλιμενίζονται στην μαρίνα Μανδρακίου με αποτέλεσμα τις ώρες αιχμής να προκαλείται κυκλοφοριακό κομφούζιο με την προσωρινή στάθμευση τουριστικών λεωφορείων που επιβιβάζουν και αποβιβάζουν τουρίστες, στο ήδη βεβαρυμένο από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, κέντρο της πόλης.
Για το λόγο αυτό, την περασμένη Τρίτη, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, επισκέφθηκε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που εδρεύει στην Αθήνα για την παρουσίαση της μελέτης εφαρμογής και της μελέτης σκοπιμότητας του έργου. Η απάντηση του ΚΑΣ αναμένεται σε περίπου 20 ημέρες, ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία πως θα είναι θετική.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως για το σημείο όπου θα κατασκευαστεί ο μώλος (όπως απεικονίζεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύει σήμερα η «δ»), υπάρχει ήδη έγκριση από το ΚΑΣ, που αφορά συνολικά στο έργο της ανάπλασης της περιοχής με την κατασκευή του ξύλινου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, που έχει δρομολογήσει η δημοτική αρχή και βρίσκεται ήδη σε καλό δρόμο.
Ενας επιπλέον λόγος, πέρα από την ανάπλαση μιας ομολογουμένως υποβαθμισμένης περιοχής όπως είναι αυτή του Κόβα, για την κατασκευή του μώλου είναι το γεγονός πως η μαρίνα Μανδρακίου έχει παραχωρηθεί προς αξιοποίηση μαζί με την Νέα Αγορά, στο ΤΑΙΠΕΔ, και τα όποια σχέδια αξιοποίησης προφανώς δεν περιλαμβάνουν τον ελλιμενισμό των ημερόπλοιων.
Όπως εξήγησε στη «δ» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Μ. Χριστοδούλου, αποτελεί δέσμευση της σημερινής δημοτικής αρχής που υλοποιείται, η ανάπλαση του ανατολικού μετώπου της πόλης, γι αυτό και ο ευρύτερος σχεδιασμός περιλαμβάνει μια σειρά από έργα που θα βελτιώσουν σημαντικά την εικόνα της περιοχής και θα δώσουν νέες προοπτικές ανάπτυξης, θέτοντας τις βάσεις για την προσέλκυση στη συνέχεια και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, προκειμένου να ακολουθήσουν επενδύσεις.
«Η σκοπιμότητα του συγκεκριμένου έργου έχει τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά στην αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης από τα οχήματα και τα πούλμαν που σταθμεύουν για να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν τουρίστες για τα ημερόπλοια, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο τις ώρες αιχμής. Ο δεύτερος αφορά στην επικείμενη αξιοποίηση της μαρίνας Μανδρακίου από το ΤΑΙΠΕΔ, γεγονός που σημαίνει ότι εμείς ως Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ως δημοτική αρχή θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για να υποδείξουμε νέο χώρο ελλιμενισμού των ημερόπλοιων και τρίτον και εξίσου σημαντικό, το έργο περιλαμβάνεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την ανάπλαση του ανατολικού μετώπου της πόλης της Ρόδου για την οποία δεσμευτήκαμε ως δημοτική αρχή και υλοποιούμε. Η κατασκευή του μώλου, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο αξιοποίησης και αναβάθμισης της περιοχής με την κατασκευή του ξύλινου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, την ανάπλαση της Θαλασσινής Πύλης και την δημιουργία διώροφου χώρου στάθμευσης τα σχέδια του οποίου είναι ήδη έτοιμα», δήλωσε ο κ. Μ. Χριστοδούλου.
Αμέσως μετά την έγκριση από το ΚΑΣ, θα πρέπει να προχωρήσουν οι περιβαλλοντικές μελέτες για την ολοκλήρωση και έγκριση των οποίων εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί περίπου ένα εξάμηνο και στη συνέχεια ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα, ώστε το έργο να είναι έτοιμο για την ερχόμενη σεζόν. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε περίπου 2.000.000 ευρώ.
Ο ξύλινος πεζόδρομος- ποδηλατόδρομος
Ο ξύλινος πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος, από τα σημαντικότερα έργα που έχουν εκτελεστεί στα τελευταία χρόνια στη Ρόδο και έχει συμβάλει αισθητά στην αναβάθμιση της εικόνας της πόλης, προχωρά στην επόμενη φάση, που προβλέπει την επέκτασή του από την περιοχή Κόβα μέχρι την Ακαντιά, μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1.250.000 ευρώ. Τα 780.000 ευρώ προέρχονται από το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης και τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από ίδιους πόρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Ο προϋπολογισμός για την ανάπλαση συνολικά της περιοχής, αγγίζει τα 5.000.000 ευρώ και περιλαμβάνει μια σειρά από έργα μεταξύ των οποίων και ο ξύλινος πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος, η ανάπλαση της Θαλασσινής Πύλης και πολλές παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν αισθητικά αλλά και λειτουργικά το συγκεκριμένο τμήμα της πόλης που έχει όλες τις προοπτικές να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου