Τοπικές Ειδήσεις

Στα 2,17 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη στη Ρόδο με τους οδηγούς να σηκώνουν το βάρος της ακρίβειας

Πληρώνουμε την πιο ακριβή βενζίνη – Παρά τη διεθνή πτώση στις τιμές πετρελαίου, η Ρόδος καταγράφει μία από τις υψηλότερες τιμές καυσίμων στην Ελλάδα – Τα αίτια της απόκλισης, οι συνέπειες για τον τουρισμό και η αμφισβήτηση του ανταγωνισμού

Η Ρόδος, κορυφαίος τουριστικός προορισμός της χώρας, βρέθηκε φέτος στην επικαιρότητα όχι μόνο για τη μεγάλη εισροή επισκεπτών αλλά και για τις εξωπραγματικές τιμές στα καύσιμα. Την ώρα που η διεθνής τιμή του πετρελαίου ακολουθεί πτωτική πορεία, στο νησί η απλή αμόλυβδη φτάνει έως και τα 2,17 ευρώ το λίτρο. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνει πως η ελληνική πραγματικότητα απέχει πολύ από τις διεθνείς τάσεις, με τους καταναλωτές να πληρώνουν ακριβά για κάθε μετακίνηση.

Η ακρίβεια που βαραίνει τη Ρόδο

Στη Ρόδο, η οποία προσελκύει ετησίως εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, η τιμή της βενζίνης καταγράφει από τις υψηλότερες τιμές στη χώρα. Ειδικά τον Αύγουστο, οι τιμές κυμαίνονται από 1,768 ευρώ έως 2,179 ευρώ το λίτρο, με την κορυφή να αγγίζει τα 2,17 ευρώ. Το γεγονός αυτό καθιστά το νησί πιο ακριβό ακόμη και από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, που θεωρούνται παραδοσιακά οι πλέον «τσιμπημένοι» προορισμοί σε ό,τι αφορά τα καύσιμα.

Οι περιοχές και οι τιμές

Εν μέσω Αυγούστου, στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, στον Νομό Αττικής και τον Νομό Θεσσαλονίκης, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,715 ευρώ και 1,707 ευρώ αντίστοιχα, με τη Θεσσαλονίκη μάλιστα να καταγράφει τις χαμηλότερες τιμές πανελλαδικά σε επίπεδο νομού. Στο τέλος του Ιουνίου οι αντίστοιχες τιμές στην Αττική ήταν στα 1,72 ευρώ και στη Θεσσαλονίκη στα 1,72 ευρώ.

Η κερδοσκοπία των διακοπών: Tο πετρέλαιο πέφτει αλλά... πάνω από €2 η βενζίνη στα νησιά

Για τον πιο θερμό μήνα του καλοκαιριού, ο Νομός Κυκλάδων διατηρεί την αρνητική πρωτιά, με μία μέση σταθμισμένη τιμή, όπως προαναφέρθηκε, στα 2,010 ευρώ το λίτρο, ενώ από κοντά ακολουθούν και κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας: στην Κρήτη, που δέχεται τον μεγαλύτερο όγκο τουριστών -μόνο οι διεθνείς αφίξεις στα δύο αεροδρόμια του νησιού ήταν πέρυσι στα 5,4 εκατομμύρια-, στον Νομό Ηρακλείου η μέση σταθμισμένη τιμή είναι, με βάση τα επίσημα στοιχεία, στα 1,792 ευρώ, χαμηλότερα σε σύγκριση με τα 1,811 ευρώ στο τέλος Ιουνίου.

Στο Ιόνιο, τα νούμερα είναι και πάλι υψηλότερα σε σχέση με τον μέσο όρο, χαμηλότερα ωστόσο σε σύγκριση με τα νησιά του Αιγαίου: ενδεικτικά, στην περίπτωση αυτή, η υψηλότερη μέση σταθμισμένη τιμή καταγράφεται στον Νομό Κεφαλληνίας, στα 1,83 ευρώ το λίτρο, στα ίδια σχεδόν επίπεδα με αυτά στο τέλος του Ιουνίου στα 1,85 ευρώ.

Ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία ανά νησί και δη στους δύο premium προορισμούς της χώρας – Μύκονο και Σαντορίνη. Στη Σαντορίνη, η οποία μάλιστα παρουσιάζει φέτος πτώση τουριστικά λόγω της σεισμικής δραστηριότητας μέσα στον χειμώνα (-18,2% στο επτάμηνο στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου), οι τιμές για την απλή αμόλυβδη στα πρατήρια καυσίμων κυμαίνονται μέσα στον Αύγουστο από 1,935 ευρώ το λίτρο έως 2,130 ευρώ το λίτρο. Αντίστοιχα και στη Μύκονο, τα νούμερα μέσα στον Αύγουστο κυμαίνονται από τα 1,965 ευρώ ανά λίτρο ως προς τη χαμηλότερη τιμή έως τα 2,079 ευρώ ανά λίτρο. Ψηλότερα ακόμη βρίσκεται η πολύ δημοφιλής Ρόδος, με μία διακύμανση από τα 1,768 ευρώ έως τα 2,179 ευρώ.

Οι διεθνείς τιμές και η ελληνική ιδιαιτερότητα

Σε διεθνές επίπεδο, το Brent υποχωρεί, με την τιμή του βαρελιού να κινείται κοντά στα 67 δολάρια και τις εκτιμήσεις να δείχνουν περαιτέρω πτώση. Στην Ελλάδα όμως, και ειδικά στα νησιά, η εικόνα είναι διαφορετική. Παρά τις μειώσεις στην υπόλοιπη χώρα, στα Δωδεκάνησα και κυρίως στη Ρόδο, η τιμή παραμένει πεισματικά υψηλή. Η απόσταση αυτή δείχνει πως οι διεθνείς τάσεις δεν περνούν με τον ίδιο ρυθμό στην εγχώρια αγορά, αφήνοντας τον τελικό καταναλωτή εκτεθειμένο.

Οι αιτίες της ακρίβειας

Η μεταφορά καυσίμων στα νησιά, οι μικρότεροι όγκοι πωλήσεων και τα δομικά προβλήματα στον ανταγωνισμό είναι οι βασικοί λόγοι που προβάλλονται για τις υψηλές τιμές. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, στην τελευταία της έκθεση, αναγνώρισε αδυναμίες στον τρόπο που λειτουργεί η αγορά, από τα διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια, και πρότεινε παρεμβάσεις για τη διαφάνεια και τον έλεγχο της τιμολόγησης. Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές στη Ρόδο συνεχίζουν να πληρώνουν βαρύ τίμημα.

Οι συνέπειες για τους κατοίκους και τον τουρισμό

Η ακρίβεια στα καύσιμα δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνικό ζήτημα αγοράς, αλλά αγγίζει άμεσα την καθημερινότητα. Οι κάτοικοι της Ρόδου βλέπουν το κόστος μετακίνησης να εκτοξεύεται, ενώ οι τουρίστες που επιλέγουν να νοικιάσουν αυτοκίνητο για να γνωρίσουν το νησί καλούνται να δώσουν πολύ περισσότερα από ό,τι θα πλήρωναν σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Αυτό όχι μόνο επηρεάζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό αλλά και εντείνει την αίσθηση ότι η Ρόδος αποτελεί έναν από τους ακριβότερους προορισμούς της Μεσογείου.

Με πληροφορίες από το Protothema.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου