Ρεπορτάζ

Μετ’ εμποδίων εφαρμόζεται η εξ’ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση

Μετ’ εμποδίων εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως, ασύγχρονη εκπαίδευση. Παρουσιάζεται πολύωρη καθυστέρηση ανάρτησης εκπαιδευτικού υλικού στις πλατφόρμες, οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν τη δυνατότητα επιμόρφωσης, ενώ πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό έτσι ώστε να συμμετέχουν οι μαθητές στην τηλεεκπαίδευση.

Ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Ανδρέας Μαρίνος καθιστά σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί στηρίζουν απόλυτα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να μη διακόπτεται η μόρφωση των μαθητών, όσο παραμένουν κλειστά τα σχολεία στο πλαίσιο των μέτρων αναχαίτισης της μετάδοσης των κρουσμάτων του κορωνοϊού. Επισημαίνει ωστόσο τα προβλήματα που παρουσιάζονται.
Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής: «Η πανδημία του κορωνοϊού βρίσκεται σε εξέλιξη αποκαλύπτοντας με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο τα τεράστια κενά και στη δημόσια εκπαίδευση που τόσα χρόνια δεν φρόντισαν να εκσυγχρονίσουν συστήματα σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, όπως τηλεκπαίδευση, αλλά και να εκπαιδεύσουν τους εκπαιδευτικούς με ουσιαστική επιμόρφωση. Οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε μέσα και τεχνολογίες που από χρόνια τώρα αποτελούν αίτημα του κλάδου μας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας, μονίμων και αναπληρωτών, χωρίς πολλές φορές να έχουμε επιμορφωθεί.
Καλούνται οι γονείς αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές μας να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες χωρίς να έχουν τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό και τη γνώση, αλλά ούτε και την οικονομική δυνατότητα να τον αποκτήσουν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων».
Η Α’ ΕΛΜΕ τονίζει ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν επαφή με το σχολείο και ζητά τη λήψη μίας σειράς μέτρων έτσι ώστε να εφαρμόζεται επιτυχώς η τηλεεκπαίδευση. «Η Α ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή κατάσταση που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι γονείς, είναι αλληλέγγυα στην προσπάθεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας σύγχρονης και ασύγχρονης στη δημόσια εκπαίδευση, τονίζοντας για άλλη μία φορά ότι ο εκπαιδευτικός του δημόσιου σχολείου είναι μπροστάρης στη μάχη για τη μόρφωση των παιδιών. Τα παιδιά πρέπει να έχουν επαφή με το σχολείο!
Η Α ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου δηλώνει ότι δεν είναι δυνατό να υποκατασταθεί η συμβατική, διά ζώσης διδασκαλία. Χρησιμοποιείται για να διατηρηθεί ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία για μαθητές στις έκτακτες αυτές συνθήκες που βιώνει η χώρα μας ενώ παράλληλα αυτή η βίαιη προσαρμογή, μπορεί να αξιοποιηθεί σαν δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η Α ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου ζητά άμεσο εκσυγχρονισμό των επιμέρους στοιχείων που αποτελούν την τηλεεκπαίδευση, ουσιαστική επιμόρφωση σε όλους τους καθηγητές, πόρους από Ευρωπαϊκά προγράμματα για αγορά υπολογιστών από τους μαθητές», δηλώνει ο κ. Μαρίνος.

Ο πανελλήνιες εξετάσεις
Τα σχολεία προβλέπεται να λειτουργήσουν μετά τις διακοπές του Πάσχα, πράγμα που σημαίνει ότι ο χρόνος επαρκεί οριακά για τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων κανονικά μέχρι τα τέλη Μαΐου. Ο κ. Ανδρέας Μαρίνος δηλώνει ότι θα πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο να πραγματοποιηθούν οι πανελλήνιες τον Σεπτέμβριο, καθώς η αναβολή αυτή θα επηρέαζε αρνητικά την ψυχολογία των μαθητών. Άλλωστε, έρευνες έχουν αποδείξει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων της Γ’ Λυκείου απορρίπτει τη μετάθεση των Πανελλαδικών το Σεπτέμβριο αλλά και την παράταση των πανελλαδικών.
«Ευχόμαστε να πραγματοποιηθούν κανονικά οι πανελλήνιες εξετάσεις έτσι ώστε τα παιδιά να μην ζουν με αυτό το άγχος όλο το καλοκαίρι. Η παρατεταμένη πίεση και το άγχος μπορεί να λειτουργήσει σε βάρος της ψυχολογίας των παιδιών και της απόδοσής τους», είπε ο κ. Μαρίνος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου