Ειδήσεις

Κατέθεσε προτάσεις στο δήμαρχο για την οδική ασφάλεια το προεδρείο της ΕΥΘΥΤΑ

  • Με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Προτάσεις  για  την  οδική ασφάλεια κατέθεσε το προεδρείο της ΕΥΘΥΤΑ  στο δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο.
Η συνάντηση της προέδρου της ΕΥΘΥΤΑ κ. Ελένης Καρύδη και άλλων μελών της οργάνωσης με τον κ. Φώτη Χατζηδιάκο  πραγματοποιήθηκε προχθές το μεσημέρι στο γραφείο του.
«Στο δήμαρχο καταθέσαμε προτάσεις για την οδική ασφάλεια. Παρά την οικονομική κρίση του ζητήσαμε να ξεκινήσει την προσπάθεια για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.  Θα πρέπει να τίθενται μικροί στόχοι ώστε να υπάρχει αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα», δήλωσε μετά τη συνάντηση η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ κ. Ελένη Καρύδη.
Συζήτηση έγινε και για τις διαγραμμίσεις που θα πρέπει να γίνουν  αλλά και για την καθαίρεση  των πινακίδων που έχουν τοποθετηθεί σε σημεία που δεν επιτρέπεται.
«Φαίνεται ότι κάποια πράγματα μπαίνουν σε ένα καλό δρόμο. Θα  έχουμε κάποιες εξελίξεις Δεν μπορούν να γίνουν όλα  μέσα στον επόμενο μήνα.  Φθάνει να γίνει η αρχή», δήλωσε η κ. Καρύδη.
Η κ. Καρύδη παρέδωσε στο δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο  αναλυτικό υπόμνημα με τα προβλήματα (κακοτεχνίες, αστοχίες και παραλείψεις) που η ΕΥΘΥΤΑ έχει επισημάνει και καταγράψει στο οδικό δίκτυο του νησιού της Ρόδου, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα υψηλά ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων ετησίως.
Συζήτηση έγινε και για τις εκδηλώσεις που θα γίνουν τον ερχόμενο μήνα στο πλαίσιο της  παγκόσμιας εβδομάδας οδικής ασφάλειας. «Η τρίτη Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, από τις 4 έως τις 10 Μαΐου 2015, θα εστιάσει στο θέμα «Παιδί και Οδική Ασφάλεια». Στόχος είναι να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες  ζωές και να ενισχυθεί η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών. Μετέχουμε στην παγκόσμια κινητοποίηση με στόχο να σώσουμε  ζωές. «Τα παιδιά δεν είναι κινούμενοι στόχοι» είναι το μήνυμα  της εκδήλωσης που θα οργανώσουμε το Μάιο» δήλωσε η κ. Ελένη Καρύδη.
Η ΕΥΘΥΤΑ μεταξύ άλλων  προτείνει   :
– Να πραγματοποιηθούν επιθεωρήσεις του οδικού δικτύου   από ομάδα έμπειρων ελεγκτών οδικής ασφάλειας,  σε συνεργασία με τους μηχανικούς του Δήμου.
-Να θεσμοθετηθεί η συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Πανεπιστήμιου Αιγαίου, Δήμου Ρόδου και ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, στο πλαίσιο παιδαγωγικών μαθημάτων στις  Σχολές Ρόδου από καθηγητές άλλων εξειδικευμένων Σχολών, με θέμα: Οδική Ασφάλεια και Εκπαίδευση.
-Nα δημιουργηθεί Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας, με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό με δικό της προϋπολογισμό για να δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο θέμα.
-Αξιολόγηση και ιεράρχηση των έργων των παραβάσεων με γνώμονα την οδική ασφάλεια και αποτελεσματικότητα της εφαρμογής.
-Συνεργασία Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και Δήμου Ρόδου για την αξιολόγηση και ιεράρχηση των έργων που πρέπει άμεσα να υλοποιηθούν με γνώμονα την ασφάλεια των χρηστών του οδικού δικτύου.
–  Να διενεργηθούν   από την ΕΥΘΥΤΑ σε συνεργασία  με την Εταιρία Ε.Κοκκινάκης ΕΠΕ έλεγχοι με  τη μέθοδο της αδροποίησης μέσω σφαιριδιοβολής  {Shotblast – Retexturing), σε σημεία του οδικού δικτύου.
Συγκεκριμένα, οι  μετρήσεις θα γίνουν σε  σημεία:
    της Επαρχιακής Οδού Ρόδου – Καμείρου από το 4ο έως 12ο χλμ.
    της Νέας Εθνικής Οδού από το 1ο έως 7ο χλμ.
 της Επαρχιακής οδού  Κρεμαστής-Μαριτσών
-.Nα δοθεί προτεραιότητα στα ζητήματα του περιορισμού των ορίων ταχύτητας ιδίως γύρω από σχολεία, πάρκα και τόπους μαζικής συνεύρεσης ανθρώπων στα 30 km/h, (ΦΕΚ, 2302/16-09-2013
-Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας), καθώς επίσης και ο περιορισμός των ορίων στο Επαρχιακό και Εθνικό δίκτυο με δεδομένο ότι διέρχονται μέσα από αστικές περιοχές.
-Απομάκρυνση κάθε εμπόδιου από τα πεζοδρόμια, ιδιαίτερα γύρω από σχολεία, παιδικούς σταθμούς και αθλητικές εγκαταστάσεις, που θα επιτρέπουν και θα ενθαρρύνουν την μετακίνηση των παιδιών με τα πόδια, με το ποδήλατο προς αυτά.
-Εκτεταμένες ζώνες ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητος τα 30 km/h, όριο που ελαχιστοποιεί την πιθανότητα θανατηφόρων τροχαίων και που εφαρμόζεται σε ολοένα και περισσότερες πόλεις σήμερα στην Ευρώπη.
-Ενίσχυση της τροχαίας με ικανό προσωπικό, καθώς και συστηματικούς ελέγχους και αυστηρές ποινές για όλες τις παραβάσεις που απειλούν την ζωή των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.
– Ένταξη της κυκλοφοριακής Αγωγής, με αίτημα του Δήμου  Υπουργείο Παιδείας με την υποστήριξη όλων των φορέων,  ως μάθημα υποχρεωτικό σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, τουλάχιστον 20 ώρες κάθε σχολικού έτους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου