ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι 10 φόροι που θα μειωθούν – Τι θα ανακοινώσει στη ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός

news room 1 λεπτό ανάγνωση

Φο­ρο­ε­λα­φρύν­σεις σε μι­σθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους και διόρ­θω­ση άδι­κων μέ­τρων που δεν έφε­ραν και τα ανα­με­νό­με­να απο­τε­λέ­σμα­τα, θα έχει η «βα­λί­τσα» του πρω­θυ­πουρ­γού στη ΔΕΘ.

Τις επό­με­νες ημέ­ρες θα «κλει­δώ­σουν» τα μέτρα με τα οποία η κυ­βέρ­νη­ση θα επι­χει­ρή­σει να αλ­λά­ξει το αρ­νη­τι­κό κλίμα και να δώσει στους πο­λί­τες ένα τόνο αι­σιο­δο­ξί­ας και εξό­δου από την οι­κο­νο­μι­κή κρίση.

Με­τα­ξύ των μέ­τρων που σχε­διά­ζο­νται είναι η μεί­ω­ση του Ει­δι­κού Φόρου στο πε­τρέ­λαιο έτσι ώστε να υπάρ­ξει μεί­ω­ση στην επι­βά­ρυν­ση για αγορά το φε­τι­νό χει­μώ­να. Πα­ράλ­λη­λα, ετοι­μά­ζε­ται σχέ­διο στα­δια­κής μεί­ω­σης της έκτα­κτης ει­σφο­ράς που κρα­τεί­ται κάθε μήνα από μι­σθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους, μια μεί­ω­ση που μπο­ρεί να φτά­σει το 50%.

Στα σε­νά­ρια που επε­ξερ­γά­ζε­ται το οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο είναι να αυ­ξη­θεί το αφο­ρο­λό­γη­το όριο από τις 9.550 ευρώ που είναι σή­με­ρα στις 11.500 ευρώ και έτσι αυ­ξη­θούν και οι πο­λί­τες που δεν θα έχουν φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση.

Ο πρω­θυ­πουρ­γός δεν απο­κλεί­ε­ται να ανα­κοι­νώ­σει μεί­ω­ση των φο­ρο­λο­γι­κών συ­ντε­λε­στών κατά δύο μο­νά­δες κι έτσι, για το κλι­μά­κιο ει­σο­δή­μα­τος 25.000 ο φόρος που είναι σή­με­ρα στο 22% να πέσει στο 20%. Με τον τρόπο αυτό ο φόρος που ανα­λο­γεί θα πέσει από τις 5.500 ευρώ στα 5.000 ευρώ και έτσι οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα έχουν ένα όφε­λος της τάξης των 5000 ευρώ.

Στο κλι­μά­κιο των 42.000 ευρώ αντί­στοι­χα ο φόρος είναι 32% και οι πο­λί­τες επι­βα­ρύ­νο­νται με 10.940 ευρώ, ενώ με το νέο σύ­στη­μα που προ­ω­θεί­ται ο φόρος θα πάει στο 30% και οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα επι­βα­ρύ­νο­νται με 10.100 ευρώ, δη­λα­δή ο φο­ρο­λο­γού­με­νος θα έχει μια μεί­ω­ση στον φόρο του της τάξης των 840 ευρώ.

Τα 10 μέτρα του «κοι­νω­νι­κού» πα­κέ­του

1. Ει­δι­κός Φόρος Κα­τα­νά­λω­σης στα καύ­σι­μα: Η μεί­ω­ση του φόρου βρί­σκε­ται στην πρώτη γραμ­μή, αφού οι αλ­λα­γές πρέ­πει να ισχύ­σουν από τις 15 Οκτω­βρί­ου. Στα σε­νά­ρια είναι η μεί­ω­ση του ΕΦΚ κατά 10% – 20%.

2. Ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης. Η ισχύς του μέ­τρου λήγει στο τέλος του 2014, η τρόι­κα επι­μέ­νει να δια­τη­ρη­θεί του­λά­χι­στον και το 2015, ενώ η κυ­βέρ­νη­ση επι­διώ­κει τη μεί­ω­ση κατά 50% των συ­ντε­λε­στών και αύ­ξη­ση του αφο­ρο­λο­γή­του ορίου των 12.000 ευρώ που εφαρ­μό­ζε­ται για την ει­δι­κή ει­σφο­ρά.

3. Επι­χει­ρη­μα­τι­κά κέρδη. Στα­δια­κή μεί­ω­ση του συ­ντε­λε­στή φο­ρο­λό­γη­σης των επι­χει­ρή­σε­ων από 26% – 33%, σή­με­ρα, στο 15%.

4. Στα­δια­κή απο­κλι­μά­κω­ση του ανώ­τα­του συ­ντε­λε­στή φο­ρο­λό­γη­σης των φυ­σι­κών προ­σώ­πων από 42% στο 33%.

5. ΦΠΑ στην εστί­α­ση. Δε­δο­μέ­νη πρέ­πει να θε­ω­ρεί­αι η δια­τή­ρη­ση και μετά το τέλος του 2014 της εφαρ­μο­γής του μειω­μέ­νου ΦΠΑ 13% στην εστί­α­ση. Επί­σης ο Αντ. Σα­μα­ράς είχε εξαγ­γεί­λει και στα­δια­κή μεί­ω­ση του κα­νο­νι­κού συ­ντε­λε­στή ΦΠΑ από το 23% στο 12%, με τα σε­νά­ρια να προ­βλέ­πουν σε πρώση φάση τη μεί­ω­σή του στο 18% – 19%.

6. Κα­τάρ­γη­ση του τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος για ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες και επι­τη­δευ­μα­τί­ες με μη­δε­νι­κά ακα­θά­ρι­στα έσοδα.

7. Κα­τάρ­γη­ση του φόρου πο­λυ­τε­λεί­ας στα ΙΧ αυ­το­κί­νη­τα.

8. Αύ­ξη­ση του πλα­φόν 5% που ισχύ­ει για την έκ­πτω­ση φόρου για ια­τρι­κά έξοδα.

9. Μεί­ω­ση των φο­ρο­λο­γι­κών συ­ντε­λε­στών από το 22% σε 20% και από 32% σε 30%.

10. Αύ­ξη­ση στο αφο­ρο­λό­γη­το όριο από τις 9.550 ευρώ που είναι σή­με­ρα στις 11.500

Πηγή: imerisia.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.