Ρεπορτάζ

Σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο η αγοραστική κίνηση στη Ρόδο – Μόλις στο 30% η αγορά με «click away»

Σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο βρίσκεται η αγοραστική κίνηση στη Ρόδο, λίγες ώρες πριν από τα Χριστούγεννα, με τα καταστήματα να υπολειτουργούν και τους καταναλωτές να έχουν γυρίσει την πλάτη τους στη μέθοδο «click away» που κι αν έκανε… πρεμιέρα με προοπτικές, εντέλει δεν κατάφερε να τονώσει την τοπική αγορά που βρίσκεται σε τέλμα.
Σύμφωνα με τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που παραθέτει σήμερα στη «δ», ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου της Ρόδου κ. Κωνσταντίνος Σπανός, περίπου το 20% των τοπικών επιχειρήσεων έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και ο κύκλος εργασιών σε αυτές τις επιχειρήσεις προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων.
Οι επιχειρήσεις χωρίς ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά με παρουσία στα social media ανέρχονται σε 75% ενώ υπάρχει και ένα 5% που δεν έχει κάποιου είδους διαδικτυακή παρουσία.
Ο ημερήσιος τζίρος αυτής της κατηγορίας επιχειρήσεων που είναι κυρίως οι μικρές, μεμονωμένες ή συνοικιακές δεν ξεπερνά το 20% του αντίστοιχου περυσινού!
«Μόλις 30% η αγορά
με click away»
«Βρισκόμαστε πλέον στην κορύφωση της εορταστικής περιόδου και λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα. Μια εορταστική περίοδος, εξαιρετικά ιδιαίτερη, με πρωτόγνωρες προκλήσεις και πρωτόγνωρα δεδομένα. Ιδιότυπη είναι και η λειτουργία της αγοράς. Μετά από μία περίοδο όπου κυριάρχησε η αγωνία, η αβεβαιότητα και η ανησυχία για το αν θα ανοίξει η αγορά για τις γιορτές και την ρευστή κατάσταση που είχε δημιουργηθεί με τις συνεχείς αναβολές, το υπουργείο αποφάσισε η αγορά να λειτουργήσει με το σύστημα το click away. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας, μέχρι στιγμής, περίπου το 20% των επιχειρήσεων έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και ο κύκλος εργασιών σε αυτές τις επιχειρήσεις προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις χωρίς ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά με παρουσία στα social media ανέρχονται σε 75% ενώ υπάρχει και ένα 5% που δεν έχει κάποιου είδους διαδικτυακή παρουσία. Δυστυχώς ο ημερήσιος τζίρος αυτής της κατηγορίας επιχειρήσεων που είναι κυρίως οι μικρές, μεμονωμένες ή συνοικιακές δεν ξεπερνά το 20% του αντίστοιχου περυσινού. Από το σύνολο των παραγγελιών που δέχονται και εκτελούν οι επιχειρήσεις, η επιλογή των καταναλωτών με την μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) αγγίζει το 80% και οι υπόλοιπες με delivery. Εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ένα 30% θα κάνει αγορά με click away, ένα άλλο 30% το σκέπτεται και οι υπόλοιποι δεν θα κάνουν κάποια αγορά. Επίσης 7 στους 10 καταναλωτές θα περιορίσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους κατά 30 με 40%», λέει ο κ. Κ. Σπανός.
Όπως αναφέρει στη «δ», αν όλα αυτά συνδυαστούν με το γεγονός ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που ο τζίρος των εορτών αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων πωλήσεών τους, εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι ούτε μεγάλες προσδοκίες υπάρχουν, ούτε περιθώρια για κέρδη μια και φέτος για πολλές επιχειρήσεις ο στόχος δεν είναι το κέρδος αλλά η άντληση πενιχρής ρευστότητας για την κάλυψη μέρους των τρεχόντων λειτουργικών εξόδων.
«Η ελπίδα
παραμένει ζωντανή…»
«Ακόμα και σε επίπεδο τζίρου, λόγω των συνθηκών, οποιαδήποτε προσπάθεια σύγκρισης ή ανάλυσης της κατάστασης, με βάση τα στοιχεία προηγούμενων ετών θα ήταν αδόκιμη και άτοπη. Όπως αναφέραμε και στην αρχή φέτος η εορταστική περίοδος είναι εξαιρετικά ιδιαίτερη και ίσως φέτος αν η αγορά ήταν ανοικτή να έδινε το έναυσμα και μια αισιόδοξη προοπτική στο 21 που έρχεται σε λίγες μέρες. Γιατί οι αγορές στην εορταστική περίοδο δεν είναι μόνο ανάγκη, είναι έκφραση της εορταστικής μας διάθεσης, του εορταστικού κλίματος, είναι αυτό που μεταξύ άλλων σε κάνει να νιώθεις ότι έρχονται οι γιορτές. Αυτό το κομμάτι φέτος έχει αφαιρεθεί από την αγορά και την εορταστική μας διάθεση, και σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στην κίνηση έχουν σαν αποτέλεσμα οι φετινές γιορτές να δείχνουν κάπως πιο μουντές. Ελπίζουμε όμως. Στο εμπόριο πάντα ελπίζεις και κάνεις την καλύτερή σου προσπάθεια και οι προσπάθειές μας, οι κινήσεις μας, σαν Εμπορικός Σύλλογος, είναι προσανατολισμένες και στρέφονται σε όλα αυτά που πρέπει να γίνουν για να αντέξουν όσες περισσότερες επιχειρήσεις τον δύσκολο ομολογουμένως χειμώνα που έρχεται. Εκεί πρέπει να εστιάσουμε για να δικαιωθούν οι επαγγελματίες που επέλεξαν να επιχειρήσουν σε μια δύσκολη, ρευστή εποχή, σε ένα αβέβαιο τοπίο», αναφέρει ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου.
«Στηρίζοντας τις τοπικές
Μικρομεσαίες Εμπορικές Επιχειρήσεις στηρίζουμε
τον τόπο και την χώρα»
«Ο ιός είναι εδώ και ήρθε για να φέρει σημαντικότατες αλλαγές, στην καθημερινότητα μας, στον τρόπο που εργαζόμαστε, που επιχειρούμε, που συμπεριφερόμαστε, που λειτουργούμε ατομικά και κοινωνικά. Οι νέες συνθήκες απαιτούν νέους κώδικες συμπεριφοράς, εκτεταμένες αλλαγές και προσαρμογές. Η επόμενη ημέρα για το εμπόριο δεν είναι μια επιστροφή στη προ επιδημίας κατάσταση. Θα είναι μια μετάβαση, κρίσιμη, για το μέλλον πολλών επιχειρήσεων, σε ένα διαφοροποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να μετατραπεί σε μία ευκαιρία ανάταξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, αν εντοπισθούν και αξιοποιηθούν εγκαίρως οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν. Πχ οργάνωση στην διαχείριση, ψηφιακή προσαρμογή, ηλεκτρονικό εμπόριο. Όσο πιο ευέλικτη και προσαρμόσιμη είναι μία επιχείρηση τόσο περισσότερες ευκαιρίες θα έχει και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν το πλεονέκτημα της ευελιξίας και της γρήγορης προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Ο εμπορικός κόσμος, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε δύσκολες καταστάσεις να διαχειριστεί τις αλλαγές. Χρειάζεται να επαναλάβουμε την στήριξή μας και να πούμε μπράβο σε όλους αυτούς, επιχειρηματίες και εργαζόμενους, που επιχειρούν και εργάζονται, κάτω από αυτές τις ομολογουμένως δύσκολες συνθήκες. Σε όλους αυτούς που κρατούν την αγορά ανοικτή με μεγάλο κόστος και ρίσκο, όχι μόνο οικονομικό, για να μην αντικρίσουν οι καταναλωτές μας την εικόνα μίας κλειστής πόλης και σκοτεινής αγοράς. Αυτοί οι άνθρωποι όμως χρειάζονται και την στήριξη των πολιτών, του καταναλωτικού κοινού. Στηρίζοντας τα εμπορικά καταστήματα της πόλης, στηρίζουμε εκατοντάδες εργαζόμενους, χιλιάδες οικογένειες, νοικοκυριά και έναν σκοπό: να παραμείνουν ανοιχτές όλες αυτές οι επιχειρήσεις που δίνουν ζωή σε αυτήν. Στην προσπάθεια αυτή όλοι πρέπει να βάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό αλλά και την ασφάλεια στην καθημερινότητά μας. Ας στηρίξουμε λοιπόν τις μικρές επιχειρήσεις και όλοι μαζί θα βγούμε νικητές και από αυτό. Στηρίζοντας τις τοπικές Μικρομεσαίες Εμπορικές Επιχειρήσεις στηρίζουμε τον τόπο και την χώρα. Μένουμε υγιείς, μένουμε ασφαλείς, μένουμε στις επάλξεις! Χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές με υγεία σε όλους», καταλήγει ο κ. Κ. Σπανός, προσβλέποντας σε ένα καλύτερο για την τοπική αγορά 2021.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου