Στην ερώτηση που είχε υποβάλει στη Βουλή ο καθηγητής Δημήτρης Κρεμαστινός για την έλλειψη υποδομών στη Ρόδο, απάντησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος. Στην τοποθέτησή του, ο κ. Κρεμαστινός είπε τα εξής:

«Κύριε Πρόεδρε, κανονικά θα έπρεπε να αποσύρω την ερώτηση αυτή, γιατί το Υπουργείο Εσωτερικών είναι αναρμόδιο να απαντήσει στο συγκεκριμένη θέμα. Και λέω ότι είναι αναρμόδιο το Υπουργείο Εσωτερικών, όχι για να διατυπώσω μομφή εναντίον του Υπουργείου και περισσότερο κατά του Υπουργού, ο οποίος είναι και φίλος μου, αλλά διότι το συγκεκριμένο θέμα άπτεται της τουριστικής ανάπτυξης.

Κύριε Πρόεδρε, μια μεγάλη εφημερίδα της Αγγλίας, με παγκόσμια απήχηση, έγραψε το εξής και δυσφήμησε τη χώρα μας σε όλον τον κόσμο: «Εάν είστε τυχερός όταν βρέχει στη Ρόδο και πάτε από το αεροδρόμιο μέχρι την πόλη και δεν πνιγείτε, όπως πνίγηκαν τρεις άνθρωποι πριν τρεις μήνες, τότε αν κατευθυνθείτε προς τη Λίνδο σίγουρα δεν θα φτάσετε, διότι εκεί έχουν σκοτωθεί δεκαπέντε άνθρωποι σε ένα δρόμο πενήντα χιλιομέτρων».

Ο δρόμος Ρόδος – Λίνδος φτιάχνεται κοντά στα 10 χρόνια και εκεί δυστυχώς υπάρχουν θύματα κάθε χρόνο. Στον δρόμο Αεροδρόμιο – Ρόδος υπάρχει ένα γεφύρι, ένα μέρος του οποίου έφτιαξαν οι Ιταλοί πριν από 70 χρόνια. Και εμείς αντί να φτιάξουμε μια σύγχρονη γέφυρα, περάσαμε τον δρόμο μέσα από τον χείμαρρο. Εκεί είχαμε τους νεκρούς όταν πλημμύρισε ο δρόμος. Σημειώστε ότι 5.000.000 τουρίστες περίπου χρησιμοποιούν τον δρόμο αυτό για να πάνε από το αεροδρόμιο στην πόλη της Ρόδου κάθε χρόνο.

Είναι λοιπόν ένα θέμα τουριστικής ανάπτυξης της χώρας. Για τον λόγο αυτό η ερώτηση έγινε στο Υπουργείο Τουρισμού στην αρχή. Η μαρίνα της Ρόδου προγραμματίζεται και φτιάχνεται εδώ και 60 χρόνια και δεν έχει ακόμα παραδοθεί. 60 χρόνια, κύριε Πρόεδρε! Ο δρόμος φτιάχνεται επί 10 χρόνια! Όσο για τις άλλες υποδομές, θα έπρεπε να αφιερώσω ώρες για να τις αναπτύξω.

Πηγαίνω, όμως, στα σπουδαιότερα και ερωτώ: Πώς είναι δυνατόν αυτή η ερώτηση να υποβάλλεται στο Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Τουρισμού να δηλώνει αναρμοδιότητα, να υποδεικνύει το Υπουργείο Ανάπτυξης, διότι αναπτυξιακό είναι το πρόγραμμα, το Υπουργείο Ανάπτυξης να δηλώνει αναρμοδιότητα, να φεύγει από το Υπουργείο Ανάπτυξης και να πηγαίνει στο Υπουργείο Υποδομών, όπου οι υποδομές είναι ουσιαστικά το θέμα, το Υπουργείο Υποδομών να δηλώνει αναρμοδιότητα και να παραπέμπεται στο Υπουργείο Εσωτερικών για να απαντήσει ενδεχομένως τι μέτρα θα λάβει για τους πλημμυροπαθείς; Μα, η ερώτηση δεν αφορά τα μέτρα για τους πλημμυροπαθείς, γιατί συγκεκριμένα με τον Υπουργό κ. Γρηγοράκο από την πρώτη στιγμή ήμασταν εκεί και τα μέτρα είναι γνωστά και ελήφθησαν. Το πολύ-πολύ να ζητήσει κανένας επιτάχυνση των μέτρων, αλλά είναι γνωστά.

Η ερώτηση, λοιπόν, είναι γενικότερη και παρακαλώ να τη μεταφέρετε. Είναι θέμα λειτουργίας της Κυβέρνησης. Εάν ο Πρωθυπουργός ερχόταν στην ώρα του Πρωθυπουργού, θα την υπέβαλλα στον Πρωθυπουργό. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε πρόβλημα, κύριε Πρόεδρε, στην ανάπτυξη της χώρας, στις υποδομές, στον τουρισμό και να απαντά το Υπουργείο Εσωτερικών για τους πνιγμένους και για το τι θα κάνει στην περιοχή.

Προχθές βρισκόμασταν στις Βρυξέλλες και ο Μάρτιν Σουλτς, ο Πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και ο Όλι Ρεν, ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων, μας επανέλαβαν τη μαγική λέξη «ανάπτυξη». «Η χώρα σας θα βγει από το αδιέξοδο, μόνο όταν υπάρξει ανάπτυξη». Τι είδους ανάπτυξη όμως, όταν μια μαρίνα θέλει 60 χρόνια για να γίνει; Τι πρόγραμμα να εξαγγείλουμε στη Βουλή τώρα, τι θα πούμε στον κόσμο ότι θα εφαρμοστεί από εδώ και μπρος και θα έχει αξιοπιστία όταν 60 χρόνια θέλει μία μαρίνα κι ακόμα δεν είναι έτοιμη;

Η απέναντι τουρκική ακτή – και μπράβο τους – ήταν άγρια βουνά – και έχει 10 μαρίνες, κύριε Πρόεδρε, και τα γιοτ έρχονται στη Ρόδο ή στην Κω – στην Κω υπάρχει μαρίνα, ενώ στη Ρόδο δεν υπάρχει – και πάνε στην απέναντι τουρκική ακτή για να ελλιμενιστούν. Έρχονται τα κρουαζιερόπλοια και δεν μπορούν να μπουν μέσα στο λιμάνι, γιατί το λιμάνι φτιάχνεται επί 30 χρόνια. Τι έργα θα φέρουμε τώρα και θα έχουν αξιοπιστία;

Αρα, αλλού είναι το πρόβλημα, κύριε Πρόεδρε. Όχι στην ύπαρξη των προγραμμάτων που εξαγγέλλονται αλλά στην υλοποίησή τους. Εκεί είναι η διαφορά μας. Οι εξαγγελίες και οι θεμελιώσεις έργων είναι εύκολες. Τα εγκαίνια είναι δύσκολα και εκεί βρίσκεται το πρόβλημα. Αν είχαμε στοιχειωδώς υλοποιήσει όσα εξαγγέλλονταν, όλα αυτά τα έργα που καταγγέλλονται σήμερα ως ανύπαρκτα ή ατελή και που εξαιτίας τους πεθαίνει ο κόσμος, θα είχαν ολοκληρωθεί. Για ποια αξιοπιστία να μιλήσουμε; Στις εκλογές που έρχονται όλοι, όλα τα κόμματα, πάλι εξαγγελίες θα κάνουν. Ο κόσμος, όμως, δυσπιστεί και με το δίκιο του με αυτά που βλέπει και ακούει.

Εγώ είμαι ανήσυχος, διότι πραγματικά η χώρα αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε δεινή κατάσταση. Και δυστυχώς ούτε τα μηνύματα που έρχονται από την Ευρώπη είναι ενθαρρυντικά, γιατί και η Ευρώπη βρίσκεται σε οικονομική κατάσταση κακή, ειδικά στον Νότο. Χωρίς ανάπτυξη, η οποία θα είναι εφαρμόσιμη και τεκμηριωμένη και θα υλοποιηθεί από άτομα και φορείς που εγγυώνται ότι μπορούν να τα φέρουν σε πέρας, το μέλλον πραγματικά για τη χώρα μας δεν το βλέπω να είναι εύκολο.

Γνωρίζω, κ. Υπουργέ, ότι θα καταθέσετε στη Βουλή ένα κατάλογο με έργα εκατομμυρίων που θα γίνουν από εδώ και μπρος στη Δωδεκάνησο. Το ερώτημα είναι τι προτεραιότητες τίθενται και ποια είναι η αναπτυξιακή διάσταση κάθε έργου. Π.χ. ο δρόμος προς τη Λίνδο είναι κορυφαίας σημασίας για τον τουρισμό της Ρόδου. Είναι προτεραιότητα; Δυστυχώς μέχρι να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά, η πραγματικότητα είναι αυτή που σχολιάζει η γνωστή αγγλική εφημερίδα…»

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Λ. Γρηγοράκος απάντησε ότι ο κ. Κρεμαστινός έχει δίκιο να διαμαρτύρεται για την έλλειψη υποδομών και την καθυστέρηση στην κατασκευή διαφόρων έργων και κατέθεσε μάλιστα έναν κατάλογο των έργων που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν, μεταξύ των οποίων και το γεφύρι της Κρεμαστής.

Εξερχόμενος της αίθουσας της Ολομέλειας ο κ. Κρεμαστινός, σχολίασε στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες που τον ρώτησαν για τα προσεχή έργα: «Tι να σας πω για τα έργα στη Ρόδο; Να σας πουν οι Ροδίτες. Θα σας πω μόνο ότι ο κάτοικος της Ρόδου βλέπει το Εθνικό Θέατρο, που κάποτε ήταν το μοναδικό σε όλη τη χώρα και το καμάρι μας, να καταρρέει και όλοι να υπόσχονται χρόνια τώρα ότι θα ανακαινιστεί με τα λεφτά του ΕΣΠΑ. Όμως δυστυχώς το Θέατρο παραμένει ερείπιο».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ