σχυρή ώθηση έδωσε και στην αγορά των αυτοκινήτων η αύξηση του τουρισμού κατά τη φετινή σεζόν, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Δημήτρης Μαγγιώρος αναφέρει στην «Κ» ότι οι επενδύσεις από τις επιχειρήσεις του κλάδου για την αγορά Ι.Χ., μέσα στο 2014, ξεπερνάει τα 330 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία εννεαμήνου που διαθέτει ο Σύνδεσμος, από το σύνολο των 53.844 ταξινομήσεων, οι 27.804 (ποσοστό 52%) προήλθαν από εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο αριθμός των Ι.Χ. που αγοράστηκαν φέτος στο εννεάμηνο από τις εταιρείες ενοικιάσεων αυξήθηκε κατά 30% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Σημειώνεται ότι κατά το εννεάμηνο πέρυσι, που ήταν επίσης μία καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, οι εταιρείες ενοικιάσεων είχαν συμμετοχή 49% στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων και το 2012, 41%.

Συνολικά, ο κλάδος διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο πάνω από 150.000 αυτοκίνητα. Οι εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου καλύπτουν περίπου το 95% των μακροχρόνιων μισθώσεων και το 75% των βραχυχρόνιων. Ο κ. Μαγγιώρος εκτιμά για το 2015 ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου θα διαχειρισθούν ακόμη υψηλότερο αριθμό κρατήσεων, καθώς οι μέχρι στιγμής εκτιμήσεις κάνουν λόγο για υψηλότερες αφίξεις ξένων τουριστών στη χώρα μας.

Η ξένη πελατεία καλύπτει το 75% των ετήσιων μισθώσεων και η ελληνική το 25%. Καλύτερες ξένες αγορές είναι η Γερμανία, η Βρετανία και η Ρωσία. Οι υψηλότερες αυξήσεις κατά τη φετινή σεζόν σημειώθηκαν από τη Γερμανία και τη Ρωσία, με τη δεύτερη να πρωταγωνιστεί στις περισσότερες ενοικιάσεις ακριβών αυτοκινήτων. Εξάλλου, η αύξηση της αγοράς προσελκύει το ενδιαφέρον νέων ξένων εταιρειών να εισέλθουν από το 2015 στην Ελλάδα, όπως, για παράδειγμα, της ισπανικής Gold Car.

Πάντως, η κρίση δεν άφησε ανέπαφη ούτε τη συγκεκριμένη αγορά. Ενα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ότι το διάστημα 2011-13 ο αριθμός των ενεργών εταιρειών στον κλάδο μακροχρόνιων μισθώσεων συρρικνώθηκε από 65 σε 4! Μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε τη φετινή σεζόν με την επανενεργοποίηση δύο – τριών εταιρειών. Τον κλάδο χτύπησε, επίσης, η κρίση της εγχώριας ταξιδιωτικής και επαγγελματικής αγοράς. Από τη μία περιορίστηκαν τα επαγγελματικά ταξίδια των στελεχών των εταιρειών και από την άλλη μειώθηκαν τα ταξίδια και οι ημέρες διακοπών των Ελλήνων. Παράλληλα, η κρίση στην εγχώρια αγορά ανάγκασε για πρώτη φορά τις εταιρείες να προχωρήσουν σε πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τους στο εξωτερικό.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ