Τοπικές Ειδήσεις

Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Ρόδου: Μεγαλύτερα και πιο λειτουργικά πεζοδρόμια

Ας απομακρυνθούν επιτέλους οι άχρηστοι πλέον τηλεφωνικοί θάλαμοι

Οι πολίτες δικαιούνται να ζουν σε πόλεις ανθρώπινες, βιώσιμες και ευχάριστες, με συνθήκες που να καλύπτουν κατά προτεραιότητα τις ανάγκες των πεζών και όχι των μηχανοκίνητων. Τέτοιες πόλεις είναι καλύτερες όχι μόνο για τους πολίτες αλλά και για την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό.

Σύμφωνα με την Υ.Α. 52907 ΦΕΚ B2621/2009: «σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%».

Ένας νόμος που, όπως διαπιστώνουν καθημερινά οι πολίτες, αγνοούν επιδεικτικά οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου μας. Αγγιστρώθηκαν στην τεχνογνωσία της δεκαετίας του 1910 και κράτησαν μόνο ότι χειρότερο μας κληροδότησαν οι Ιταλοί. Πεζοδρόμια με επικίνδυνα κράσπεδα, όπου οι σημερινοί μελετητές διαμορφώνουν ευχάριστο σκηνικό για τους “ιππότες της ασφάλτου”, φυτεύοντας δένδρα, ακατάλληλες κολώνες φωτισμού, κάθετη σήμανση, στάσεις λεωφορείων και κάθε λογής διαφημιστικές πινακίδες.

Και σαν να μην έφταναν αυτά δεν ελέγχουν καν τι συμβαίνει στην πόλη,..γιατί απλά δεν περπατούν στην πόλη…..διαφορετικά θα έβλεπαν τους δεκάδες ανενεργούς εδώ και πολλά χρόνια τηλεφωνικούς θαλάμους του ΟΤΕ, που ρυπαίνουν οπτικά και εμποδίζουν τη διέλευση πεζών, όπως:

1) στο δημοτικό ιατρείο Αγίου Ιωάννου με τσιμεντοκολώνα ηλεκτροδότησης

2) Μαντράκι απέναντι από το Ακταίον

3) Βορείου Ηπείρου, και

Θα έβλεπαν επίσης την κατάσταση που επικρατεί γενικότερα στα κατ’ όνομα πεζοδρόμια της πόλης.

Η θεμιτή ευαισθησία για πράσινο στην πόλη, μπορεί να ικανοποιηθεί σε βάρος χώρου που προορίζεται για τη στάθμευση των αυτοκινήτων, και όχι των πεζών. Ο γενικός κανόνας για δενδροφύτευση σε οδικούς άξονες είναι ανά τρεις ή τέσσερις θέσεις στάθμευσης ένα δένδρο, ενδιάμεσα στα σταθμευμένα αυτοκίνητα και όχι πάνω στο πεζοδρόμιο.

Τίποτε δεν πρέπει να καθηλώνει τους πολίτες στα σπίτια τους. Όλοι μας ανεξαιρέτως αγαπάμε τα δένδρα, αλλά μα τον Θεό, ή θα έχουμε πεζοδρόμια ή «ζαρντινιέρες».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Πολίτης    23.03.2023 13:17

    Εγώ σαν πολίτης πολλές φορές κατακρίνω και καυτηριάζω πολλά ζητήματα αλλά κάποιες φορές να λέμε και τα πράγματα με το όνομα τους
    Ολοι συμφωνούμε ότι οι δρόμοι είναι χάλια και πρέπει να γίνουν ασφαλτοστρώσεις, όλοι συμφωνούμε ότι πολλά πεζοδρόμια είναι σε κακή κατάσταση
    Αλλά να συμφωνήσουμε ότι κάποια προβλήματα είναι δύσκολο να λυθούν
    Λέτε για μεγαλύτερα πεζοδρόμια. Αν δεν υπάρχει χώρος πώς θα ανοίξει το πεζοδρόμιο
    Στην τελευταία που έχετε η μόνη λύση είναι να ρίξουν το τοιχίο να κόψουν 3-4 δεντρά για να ανοίξει το πεζοδρόμιο
    Απαγορεύεται να κόψουν δέντρα κτλ κτλ
    Θέλω να πώ ότι κάποιες φορές καλό είναι να λέμε τα κακώς κείμενα αλλά να υπάρχουν και ρεαλιστικές λύσεις
    Μακάρι τα προβλήματα της πόλης να ήταν ta 2-3 σημεία που δείξατε

Σχολιασμός άρθρου