Με απόφαση που εξέδωσε και ανήρτησε στην Διαύγεια η Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006 Νομού Δωδεκανήσου, απορρίφθηκε ως απαράδεκτη η ειδική διοικητική προσφυγή για την ακύρωση τής από 30 Ιουνίου 2020 διακήρυξης του δημάρχου Ρόδου και της από 11 Ιουλίου 2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που άσκησαν 11 κάτοικοι της Ρόδου.
Οι προσφεύγοντες προσέβαλαν ειδικότερα την με αριθμ. πρωτ. 2/30661/30-06-2020 διακήρυξη του δημάρχου Ρόδου για φανερή, πλειοδοτική και προφορική δημοπρασία για την παραχώρηση του δικαιώματος της απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιμνοθάλασσας, μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών προς τρίτους, με σύναψη μισθωτικής σχέσης, έναντι ανταλλάγματος, της περίληψης της διακήρυξης και της με αριθμ. 443/11-07-2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου, με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά δημοπρασίας για την παραχώρηση στην περιοχή Sunwing.
Διατείνονται ότι δύο θέσεις καντινών στην θαλάσσια περιοχή του Sunwing κείνται έμπροσθεν των ιδιοκτησιών τους εντός κοινοχρήστου χώρου.
Διατείνονται ότι για την παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας που τελούν υπό καθεστώς ειδικής προστασίας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Τέτοια προαπαιτούμενη έγκριση δεν υφίσταται.
Υποστηρίζουν ότι η απόσταση της μιας καντίνας εμβαδού 15,00 τ.μ. απέχει μόλις 42,50μ. από τα όρια του υφιστάμενου ξενοδοχείου «Sunwing» δηλαδή κατά πολύ μικρότερη της ελάχιστης απαιτούμενης απόστασης που είναι 100μ.
Η απόσταση μεταξύ των άλλων δύο είναι 97μ., μικρότερη και σε αυτή την περίπτωση της ελάχιστης απαιτούμενης.
Ισχυρίζονται περαπέρα ότι υφίσταται παράβαση δύο αποφάσεων του ΣτΕ και ότι η προσβαλλόμενη διακήρυξη δεν καθορίζει τις απαιτούμενες προδιαγραφές των αυτοκινούμενων ή ρυμουλκούμενων τροχήλατων αναψυκτηρίων που καθορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών.
Επίσης δεν καθορίζει εάν αυτές απαιτείται να έχουν βεβαίωση καταλληλόλητας από την Υγειονομική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας που αποτελούν προαπαιτούμενα δικαιολογητικά για την νομιμότητα αυτών με αποτέλεσμα την οίκοθεν ακυρότητα της διακήρυξης.
Ισχυρίζονται ακόμη ότι υφίσταται πλησίον των δημοπρατούμενων καντινών από το έτος 2017 αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου αιγιαλού και παραλίας και δεν υπήρξε ενδιαφέρον στον διαγωνισμό.
Διατείνονται ότι η ύπαρξη του αυθαιρέτου λειτουργούντος εστιατορίου με τοποθέτηση ομπρελών και ξαπλωστρών λειτούργησε αποτρεπτικά για άλλους ενδιαφερομένους να λάβουν μέρος στην δημοπρασία μειώνοντας έτσι αισθητά τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου και του Δήμου Ρόδου.
Η Επιτροπή απέρριψε όλες τις ενστάσεις τους και έκρινε την προσφυγή τους απαράδεκτη.Με απόφαση που εξέδωσε και ανήρτησε στην Διαύγεια η Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006 Νομού Δωδεκανήσου, απορρίφθηκε ως απαράδεκτη η ειδική διοικητική προσφυγή για την ακύρωση τής από 30 Ιουνίου 2020 διακήρυξης του δημάρχου Ρόδου και της από 11 Ιουλίου 2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που άσκησαν 11 κάτοικοι της Ρόδου.
Οι προσφεύγοντες προσέβαλαν ειδικότερα την με αριθμ. πρωτ. 2/30661/30-06-2020 διακήρυξη του δημάρχου Ρόδου για φανερή, πλειοδοτική και προφορική δημοπρασία για την παραχώρηση του δικαιώματος της απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιμνοθάλασσας, μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών προς τρίτους, με σύναψη μισθωτικής σχέσης, έναντι ανταλλάγματος, της περίληψης της διακήρυξης και της με αριθμ. 443/11-07-2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου, με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά δημοπρασίας για την παραχώρηση στην περιοχή Sunwing.
Διατείνονται ότι δύο θέσεις καντινών στην θαλάσσια περιοχή του Sunwing κείνται έμπροσθεν των ιδιοκτησιών τους εντός κοινοχρήστου χώρου.
Διατείνονται ότι για την παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας που τελούν υπό καθεστώς ειδικής προστασίας απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Τέτοια προαπαιτούμενη έγκριση δεν υφίσταται.
Υποστηρίζουν ότι η απόσταση της μιας καντίνας εμβαδού 15,00 τ.μ. απέχει μόλις 42,50μ. από τα όρια του υφιστάμενου ξενοδοχείου «Sunwing» δηλαδή κατά πολύ μικρότερη της ελάχιστης απαιτούμενης απόστασης που είναι 100μ.
Η απόσταση μεταξύ των άλλων δύο είναι 97μ., μικρότερη και σε αυτή την περίπτωση της ελάχιστης απαιτούμενης.
Ισχυρίζονται περαπέρα ότι υφίσταται παράβαση δύο αποφάσεων του ΣτΕ και ότι η προσβαλλόμενη διακήρυξη δεν καθορίζει τις απαιτούμενες προδιαγραφές των αυτοκινούμενων ή ρυμουλκούμενων τροχήλατων αναψυκτηρίων που καθορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών.
Επίσης δεν καθορίζει εάν αυτές απαιτείται να έχουν βεβαίωση καταλληλόλητας από την Υγειονομική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας που αποτελούν προαπαιτούμενα δικαιολογητικά για την νομιμότητα αυτών με αποτέλεσμα την οίκοθεν ακυρότητα της διακήρυξης.
Ισχυρίζονται ακόμη ότι υφίσταται πλησίον των δημοπρατούμενων καντινών από το έτος 2017 αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου αιγιαλού και παραλίας και δεν υπήρξε ενδιαφέρον στον διαγωνισμό.
Διατείνονται ότι η ύπαρξη του αυθαιρέτου λειτουργούντος εστιατορίου με τοποθέτηση ομπρελών και ξαπλωστρών λειτούργησε αποτρεπτικά για άλλους ενδιαφερομένους να λάβουν μέρος στην δημοπρασία μειώνοντας έτσι αισθητά τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου και του Δήμου Ρόδου.
Η Επιτροπή απέρριψε όλες τις ενστάσεις τους και έκρινε την προσφυγή τους απαράδεκτη.%MCEPASTEBIN%

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ