Τοπικές Ειδήσεις

Μείζονα προβλήματα στη λειτουργία του Κτηματολογίου Ρόδου

Εν αναμονή κλιμακίου υπηρεσιακών παραγόντων της «Κτηματολόγιο ΑΕ», ως το τέλος του Οκτωβρίου, τελούν οι δικηγόροι της Ρόδου προκειμένου να δρομολογηθούν μια σειρά από σοβαρά θέματα στη λειτουργία του Κτηματολογίου της Ρόδου και κυρίως η πρόσληψη προσωπικού και η εκπαίδευσή του, ενόψει της μετατάξεως του συνόλου σχεδόν του προσωπικού, σε υπηρεσίες του δικαστικού μεγάρου της Ρόδου.
Ελλοχεύει συγκεκριμένα ο κίνδυνος το Κτηματολόγιο της Ρόδου να μείνει με 5 υπαλλήλους αφού οι υπόλοιποι, εξασφάλισαν αποφάσεις μετάταξής τους σε άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης και συγκεκριμένα σε υπηρεσίες του Δικαστικού Μεγάρου της Ρόδου, μετά την απόφαση μεταφοράς της υπηρεσίας στην «Κτηματολόγιο ΑΕ».
Εχουν ανακύψει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία του Κτηματολογίου της Ρόδου και ο νέος Κτηματολογικός δικαστής απέστειλε μόλις πρόσφατα στον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναλυτικό υπόμνημα. Στο υπόμνημά του, εκθέτει μεταξύ άλλων ότι έχει ξεκινήσει επί των ημερών του προκατόχου του και συγκεκριμένα από τα τέλη του 2019 ένα συστηματικό πρόγραμμα καταχώρισης όλων των νέων εισερχομένων πράξεων, και από τις παλαιότερες καταχωρούντο μόνο αυτές για τις οποίες υποβαλλόταν αίτηση από τον ενδιαφερόμενο.
Αφού τονίζει ότι δημόσια βιβλία που προορίζονται να παρέχουν πίστη και ασφάλεια σχετικά με τα εμπράγματα δικαιώματα των πολιτών επιβάλλεται να είναι πλήρη και να αποτυπώνουν κάθε στιγμή την πραγματική κατάσταση των ακινήτων καθιστά σαφές ότι, λόγω των σοβαρότατων προβλημάτων της υπηρεσίας, το πρόγραμμα παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις ακόμη και στην καταχώριση των τρεχουσών πράξεων, καθώς τον μήνα Οκτώβριο του έτους 2019 θα καταχωρηθούν πράξεις που εισήλθαν στην υπηρεσία τον μήνα Φεβρουάριο του αυτού έτους. Ζητά συγκεκριμένα την πρόσληψη δύο μηχανικών στο τεχνικό τμήμα της Υπηρεσίας, διότι απασχολείται αυτή τη στιγμή μόνον ένας, ο οποίος έχει επωμιστεί ήδη από τον Ιούνιο του έτους 2016, όταν και παραιτήθηκε ο δεύτερος, τον φόρτο εργασίας του τεχνικού τμήματος και έχει διεκπεραιώσει κατά το έτος 2017, 832 πράξεις που αφορούν τεχνικά θέματα (αποσπάσεις, τεμαχισμούς αποχαρακτηρισμούς, ενοποιήσεις, απαλλοτριώσεις, τροποποιήσεις οριζοντίων και καθέτων ιδιοκτησιών, παραχωρητήρια, ανεγέρσεις-κατεδαφίσεις οικοδομών κλπ.) καθώς και την χορήγηση 2.066 σχεδιαγραμμάτων και απογραφικών δελτίων των κτηματολογικών μερίδων.
Επισημαίνει παραπέρα ότι σήμερα στο Κτηματολόγιο Ρόδου εργάζονται είκοσι άτομα, ενώ σύμφωνα με το οργανόγραμμα της υπηρεσίας προβλέπονται συνολικά τριάντα τρεις υπάλληλοι.
Οι εργαζόμενοι δεν επαρκούν για την καταχώρηση των στοιχείων που προσκομίζονται καθημερινά, με δεδομένο ότι υπάρχουν οι προαναφερθείσες τεράστιες εκκρεμότητες από τα προηγούμενα έτη.
Το ιδεώδες θα ήταν να προστεθούν στο ήδη υπάρχον δυναμικό τουλάχιστον 5 διοικητικοί υπάλληλοι, ώστε να καταστεί εφικτή, εντός χρονικού διαστήματος 6-7 ετών, τόσο η διεκπεραίωση των άνω των 20.000 εκκρεμών πράξεων, προϋπόθεση απαραίτητη για την ένταξη της Υπηρεσίας στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, όσο και η ταχεία διεκπεραίωση των νέων πράξεων.
Προσθέτει ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Ρόδου έχει προτείνει ήδη όπως συνδράμει στην κάλυψη των δαπανών νομικών (ασκουμένων ή νέων δικηγόρων), ώστε να απασχοληθούν στο Κτηματολόγιο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου