Κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 8 και 10 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στην πόλη Joniškis της Λιθουανίας η 2η συνάντηση εργασίας (TPM) της δράσης “Best European Experiences: from “me” school to “we” school” – 2024-1-ES01-KA220-SCH-00024342 που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του προγράμματος Erasmus+.
Στη συνάντηση μετείχαν από οκτώ χώρες-εταίρους (Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Σερβία, Λιθουανία και Ρουμανία) διαμορφώνοντας το ιδανικό πλαίσιο για ανταλλαγή εμπειριών, προβληματισμό και κατάθεση προτάσεων για τον τομέα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Το Γυμνάσιο – Λ.Τ. Γενναδίου συμμετείχε με τις εκπαιδευτικούς Ηλιάνα Γιαννούση και Αλεξάνδρα Κολολύθα.
Κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών, πραγματοποιήθηκε θερμή υποδοχή από εκπαιδευτικούς και μαθητές του φιλόξενου σχολείου „Aušros“ οι οποίοι είχαν προετοιμάσει πρόγραμμα παραδοσιακών χορών και μουσικής, και κατόπιν ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.
Ακολούθησε διήμερη συνεργασία των εταίρων, παρουσίαση και απολογισμός των μέχρι τώρα αποτελεσμάτων, καταμερισμός εργασιών και έλεγχος των χρονοδιαγραμμάτων των επόμενων παραδοτέων του έργου καθώς και σχεδιασμός των επόμενων δράσεων και συναντήσεων. Να σημειωθεί πως η επόμενη συνάντηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στη Ρόδο τον Απρίλιο του 2026.
Οι συμμετέχοντες είχαν, επίσης, την ευκαιρία να επισκεφτούν το σχολείο γενικής και ειδικής αγωγής „Saules“ το οποίο περιελάμβανε εντυπωσιακούς χώρους όχι μόνο διδασκαλίας, αλλά και εργοθεραπείας, φυσιοθεραπείας, αλατοθεραπείας κ.ά., απολύτως προσαρμοσμένους στις ανάγκες των μαθητών.
Μετά το πέρας των εργασιών πραγματοποιήθηκε περιήγηση στην πόλη, επίσκεψη στο Μουσείο Καλαθοσφαίρισης καθώς και συνάντηση με τον Δήμαρχο της περιφέρειας του Joniškis, κ. Gediminas Čepulis και την Αντιδήμαρχο Παιδείας και εκπαιδευτικό κ. Gita Vilčiauskienė η οποία μας ενημέρωσε για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της περιοχής τους καθώς και την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Λιθουανία.
Στόχος του έργου είναι η προώθηση της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα – με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, οικογενειών και της τοπικής κοινωνίας.



















