Τοπικές Ειδήσεις

Κ. Σβύνου: Θετικά τα μηνύματα για την νέα τουριστική σεζόν στα Δωδεκάνησα το 2026

Με χαμόγελα κλείνει η φετινή χρονιά του 2025 στον τουρισμό για τα νησιά μας σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες και μάλιστα με κάποιες αυξήσεις περισσότερο στα ποιοτικά στοιχεία, ενώ εξίσου θετικά είναι τα μηνύματα για το 2026, έχοντας όλα τα εφόδια να σημειώσει και νέα ρεκόρ, όπως δήλωσε στη «δ» η Έπαρχος Κω-Νισύρου και Πρόεδρος του ΙΤΕΠ, Κωνσταντίνα Σβύνου.
«Κλείνουμε τη φετινή σεζόν όλοι μ’ ένα μεγάλο χαμόγελο. Γιατί καταφέραμε όχι απλά να κρατήσουμε τη θέση μας ψηλά στο κομμάτι της ζήτησης, αλλά καταφέραμε να κλείσουμε και με κάποιες αυξήσεις περισσότερο στα ποιοτικά μας νούμερα που αυτό ήταν το πρωτοποριακό αυτής της χρονιάς. Αυτό που δεν το έχουμε ξαναδεί! Μεγαλύτερη αύξηση στα ποιοτικά νούμερα του τουρισμού ειδικά αυτά που αφορούν στο Νότιο Αιγαίο. Και όταν λέμε ποιοτικά εννοούμε στο κομμάτι των εισπράξεων και στο κομμάτι της μέσης κατακεφαλήν δαπάνης. Αυτό που μας μένει να δουλέψουμε λίγο είναι η μέση διάρκεια παραμονής. Ωστόσο σ’ ένα περιβάλλον το οποίο είναι οικονομικά δύσκολο για όλα τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά αυτό ήταν μία μεγάλη επιτυχία! Θα έρθω όμως να συμπληρώσω, γιατί κάποιος εργαζόμενος, επιχειρηματίας κλπ να αναρωτιέται «μα εμένα τι μου έμεινε;», γιατί η αλήθεια είναι ότι τα έξοδα λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά γενικότερα και τα έξοδα ενός νοικοκυριού είναι υπεραυξημένα, με αποτέλεσμα να μην φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις αυτή η επιτυχία σε αριθμούς που ανακοινώνουμε. Αυτό όμως είναι ένα άλλο ζητούμενο, το οποίο θα πρέπει να το δούμε εμείς εσωτερικά στη χώρα μας», όπως τονίζει.
Αναφορικά με τα μηνύματα για την επόμενη τουριστική χρονιά στα Δωδεκάνησα, η κα Σβύνου επισημαίνει ότι «το προϊόν μας πάει καλά. Τα μηνύματα για το 2026 είναι θετικά. Όπως λέω κάθε χρονιά είναι πάντα επισφαλές το να κάνεις προβλέψεις στον χώρο του τουρισμού, γιατί είναι ένας τομέας ο οποίος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες οι οποίοι είναι απρόβλεπτοι. Είναι πολλές φορές απρόβλεπτοι παράγοντες που μας επηρεάζουν. Ωστόσο αν όλα κυλήσουν ομαλά, φαίνεται ότι η χώρα μας και ειδικά η περιοχή μας, όχι απλά κρατάει την θέση της, αλλά μπορεί πάλι να προχωρήσει, έχει όλα τα εφόδια, για να μπορέσει να σημειώσει και νέα ρεκόρ».
Αποκλεισμένο το νησί από αέρα και θάλασσα
Εντωμεταξύ αποκλεισμένη παραμένει αυτές τις ημέρες η Κως μέχρι και την παραμονή των Χριστουγέννων, αφού από τις 15 Δεκεμβρίου ως και τις 24 του μήνα δεν υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια, λόγω της μικρής χωρητικότητας των αεροσκαφών που έχουν δρομολογήσει οι αερομεταφορείς, αλλά και ακτοπλοϊκώς αφού δεν υπάρχουν διαθέσιμες καμπίνες ούτε για δείγμα για να ταξιδέψει κάποιος προς Πειραιά! Ερωτηθείσα η Έπαρχος αν έχει λάβει κάποια απάντηση στην επιστολή της προς τις αεροπορικές εταιρίες Aegean Airlines, Olympic air και Sky Express περί ανεπάρκειας πτήσεων στο δρομολόγιο Κω–Αθήνα, ζητώντας να δρομολογηθούν μεγαλύτερα αεροσκάφη, καθότι δεν μπορεί να φύγει κανείς από την Κω» κατά τις ημέρες των γιορτών, απάντησε ότι δεν έχει λάβει επί του παρόντος καμία ενημέρωση.
“Η Κως, ως νησί με αυξημένες ανάγκες και ουσιαστική συμβολή στην τουριστική και εθνική οικονομία, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως προορισμός περιορισμένης προσβασιμότητας την περίοδο που οι μετακινήσεις είναι κοινωνικά αναγκαίες”, επισήμανε σχετικά η Έπαρχος.
«Δεν έχω ακόμα κάποια απάντηση, όμως είναι ένα θέμα το οποίο είχα κινήσει και πέρυσι μάλιστα από τον Νοέμβρη όταν είδαμε να αντικαθίστανται τα αεροπλάνα τύπου Airbus με αεροπλάνα μικρότερα τύπου ελικοφόρων. Και βέβαια αυτό είχε προκαλέσει πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια σε όλο τον κόσμο, την οποία μετέφερα στους ιδιοκτήτες των αεροπορικών εταιριών, ζητώντας τους να αντικαταστήσουν τουλάχιστον μία πτήση την ημέρα με αεροπλάνο τύπου Airbus, όπως ισχύει και το καλοκαίρι, όπου οι περισσότερες πτήσεις είναι με μεγάλα αεροπλάνα. Είναι διτό το πρόβλημα που δημιουργείται. Αφενός εξαντλούνται πολύ γρήγορα οι θέσεις, αφετέρου αυξάνεται κατά πολύ η τιμή του εισιτηρίου. Γιατί οι θέσεις οι οποίες πωλούνται σε πιο φθηνή τιμή εξαντλούνται πολύ γρήγορα. Άρα λοιπόν και το κόστος που παίζει πολύ μεγάλη σημασία. Θα προσθέσω και τρίτη παράμετρο που είναι και η ποιότητα της πτήσης. Αυτή τη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι από 15 του μήνα μέχρι και 24 δεν υπάρχει τρόπος για να μπορεί να φύγει κάποιος από το νησί της Κω. Ο μόνος τρόπος είναι με μία θέση στο πλοίο χωρίς καμπίνα, γιατί έχουν εξαντληθεί και οι καμπίνες, για ένα ταξίδι δέκα ωρών μέσω θαλάσσης. Όταν μιλάμε για νησιωτικότητα, αυτό είναι το παράπονο των Κώων. Αλλά και το δικό μου αίτημα, ότι δεν γίνεται ένα νησί απλά να το χρησιμοποιείς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, δεν είναι μόνο το κέρδος σε μία εταιρεία. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να υπολογίσουμε και την προσφορά σε ένα νησί που προσφέρει τα μέγιστα κατά τη διάρκεια των 7 μηνών στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Αυτή τη στιγμή οι πολίτες της Κω είναι εγκλωβισμένοι. Δεν μπορούν να φύγουν από το νησί», υπογράμμισε η κα Σβύνου.
Κ. Γαβαλά: Κρίσιμο θέμα ισότητας και σεβασμού της νησιωτικότητας
Για το θέμα αυτό και η Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Κω, Κατερίνα Γαβαλά, σε δήλωσή της για το θέμα αναφέρει τα εξής: Τις ημέρες των γιορτών το ζήτημα των μετακινήσεων από και προς τα νησιά αναδεικνύεται σε κρίσιμο θέμα ισότητας και σεβασμού της νησιωτικότητας. Αεροπλάνα χωρίς διαθέσιμες θέσεις για ημέρες, εισιτήρια σε υπερβολικά υψηλές τιμές, πλοία ασφυκτικά γεμάτα κόσμο. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: αυξημένη ζήτηση, περιορισμένες επιλογές, υψηλό κόστος και υπηρεσίες που απέχουν από τις πραγματικές ανάγκες μιας νησιωτικής χώρας. Ως νησιώτισσα το βιώνω σε πρώτο πρόσωπο. Υγιής και αρτιμελής, ταξίδεψα με μια ματιά στα φοιτητικά μου χρόνια, λίγο χιούμορ και λίγη χριστουγεννιάτικη αύρα… στο κατάστρωμα. Η σκέψη όμως πηγαίνει στους ανθρώπους που χρειάζονται στήριξη: στους ηλικιωμένους, σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, σε οικογένειες με μικρά παιδιά, σε εργαζόμενους και σε πολίτες που ταξιδεύουν προς την Αθήνα και τον Πειραιά από ανάγκη. Για αυτούς η μετακίνηση σημαίνει ισότητα, πρόσβαση και πραγματική δυνατότητα ζωής χωρίς αποκλεισμούς.
Κοιτώντας κατάματα την πραγματικότητα, ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: αυτή η κατάσταση δεν αποτελεί «σύμπτωση αγοράς». Είναι αποτέλεσμα κυβερνητικών επιλογών που αφήνουν (και) τις μεταφορές χωρίς αποτελεσματική ρύθμιση και στρατηγικό σχεδιασμό, παραδίδοντας τη νησιωτική Ελλάδα στη λογική του «όποιος αντέξει». Η ευθύνη για επαρκείς, δίκαιες και προσιτές μετακινήσεις αποτελεί καθαρό πεδίο πολιτικής και δεν μπορεί να εναπόκειται στην εταιρική ευαισθησία ή την καλή διάθεση. Είναι ζήτημα ισότητας και εθνικής συνοχής».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου