Τοπικές Ειδήσεις

Μάνος Κόνσολας: Η χώρα πρέπει να αναζητήσει το δρόμο της συνεννόησης, να αφήσει πίσω της την τοξικότητα, την οξύτητα και τον λαϊκισμό

«Η εικόνα ενός Κράτους που αφήνει τους πολίτες ανυπεράσπιστους, δεν δημιουργήθηκε τώρα, έχει βαθιές ρίζες στο παρελθόν. Εκεί πρέπει να φτάσουμε αλλά, κυρίως, να καθίσουμε όλοι μαζί για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα. Θεωρώ αυτονόητο ότι θα πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη, να καταλογιστούν ευθύνες. Το οφείλουμε στη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν και των οικογενειών τους». Αυτά δήλωσε ο βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Μάνος Κόνσολας αναφερόμενος στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, σε μια πολύ ενδιαφέρουσα αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο News-Politics.gr.

O βουλευτής απαντά ξεκάθαρα για την ακρίβεια, την ενεργειακή κρίση και τις εκλογές που από το αποτέλεσμα τους θα κριθεί το μέλλον της χώρας μας και η συνέχιση της αναπτυξιακής της πορείας. «Η χώρα πρέπει να αναζητήσει το δρόμο της συνεννόησης, να αφήσει πίσω της την τοξικότητα, την οξύτητα και τον λαϊκισμό», τονίζει ο Μάνος Κόνσολας. Μας ενημερώνει για τις προτάσεις του για το σχεδιασμό της αειφόρου ανάπτυξης σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της χώρας και τον αεροπορικό τουρισμό , όπως επίσης και για τις ενέργειες που έχουν γίνει προκειμένου να υποστηριχθούν τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΛΚΙΤΗ

-Το ολέθριο δυστύχημα στα Τέμπη είναι βέβαιο ότι θα αποτυπωθεί στη μνήμη όλων των Ελλήνων για πάντα. Ο πρωθυπουργός είναι ο μόνος που ζήτησε συγγνώμη και ανέλαβε μερίδιο ευθύνης. Κύριε Κόνσολα, η κυβέρνηση θα πράξει αυτά που πρέπει ώστε, έστω και τώρα, να διασφαλιστεί ότι δεν θα θρηνήσουμε ξανά θύματα και ότι θα αποδοθεί δικαιοσύνη;

Δε νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να μην τον άγγιξε βαθιά αυτή η τραγωδία, κα. Χαλκίτη.
Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν ευθύνες. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες η κυβέρνηση, αλλά ευθύνες έχει διαχρονικά και όλο το πολιτικό σύστημα. Η εικόνα ενός Κράτους που αφήνει τους πολίτες ανυπεράσπιστους, δεν δημιουργήθηκε τώρα, έχει βαθιές ρίζες στο παρελθόν. Εκεί πρέπει να φτάσουμε αλλά, κυρίως, να καθίσουμε όλοι μαζί για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα. Θεωρώ αυτονόητο ότι θα πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη, να καταλογιστούν ευθύνες. Το οφείλουμε στη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν και των οικογενειών τους.

-Η ακρίβεια φαίνεται να απασχολεί ένα μεγάλος μέρος των Ελλήνων. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ισχυρίζονται ότι η ακρίβεια στην αγορά είναι έργο Μητσοτάκη, ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης φτωχοποιούν τη χώρα και τη μεσαία τάξη και ότι η κυβέρνηση έρχεται στη συνέχεια και δίνει επιδόματα με σκοπό να χειραγωγήσει τους πολίτες. Τι απαντάτε σε όλα αυτά;

Οι πληθωριστικές πιέσεις, αλλά και η ενεργειακή κρίση είναι παγκόσμιο φαινόμενο, πυροδοτήθηκαν από την αποσταθεροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και από διεθνείς εξελίξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία. Από εκεί και πέρα, κα. Χαλκίτη, η κυβέρνηση αξιοποίησε κάθε διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο για να στηρίξει την κοινωνία και τους οικονομικά αδύναμους. Τι ήθελαν δηλαδή κάποιοι, να μην επιδοτήσουμε την κατανάλωση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος; Από αυτή την κρίση πρέπει να βγούμε μαζί όλοι, να μην μείνει κανείς πίσω. Χωρίς κοινωνική συνοχή, αλληλεγγύη και ειρήνη δεν υπάρχει δημοκρατία. Πιστεύω ότι σταδιακά η εικόνα εξομαλύνεται. Ήδη, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα μειώνεται, τον Φεβρουάριο μειώθηκε στο 6,1% στο χαμηλότερο επίπεδο των 14 τελευταίων μηνών.

-Έχετε καταθέσει πρόταση τεσσάρων σημείων για την ανάπτυξη και στήριξη του αεροπορικού τουρισμού στα νησιά. Μεταξύ των νησιών που προτείνετε να ενταχθούν στο πρόγραμμα είναι και η Κάλυμνος. Μιλήστε μας για τα σημαντικότερα σημεία αυτής της πρότασης και τα οφέλη που προσδοκάτε.

Κυρία Χαλκίτη, για εμένα είναι σημαντικό να βλέπω τις πρωτοβουλίες μου να αποδίδουν. Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ενεργοποιήθηκε άμεσα η Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία θα συνεδριάσει το επόμενο διάστημα.
Ο αεροπορικός είναι μια νέα, δυναμική αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροσκάφη είναι αεροσκάφη 2 ατόμων ή ελαφρά αεροσκάφη 4-6 ατόμων, ενώ η πλειονότητα των αεροσκαφών γενικής αεροπορίας – και συνεπώς οι επισκέπτες – προέρχονται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Με βάση τα επίσημα στοιχεία ο προορισμός που επιλέγουν είναι συνήθως οι χώρες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου.
Στην Ιταλία, μάλιστα, υπάρχουν ήδη εν λειτουργία 470 μικρά αεροδρόμια, τα οποία διαθέτουν χώρους προσγείωσης και απογείωσης για αυτά τα μικρά αεροσκάφη. Ως χώρα, έχει καταφέρει ήδη να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο στον αεροπορικό τουρισμό που αφορά σε επισκέπτες πολύ υψηλού εισοδήματος.

-Οι προτάσεις για το σχεδιασμό της αειφόρου ανάπτυξης σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της χώρας, αφορούν και στα Δωδεκάνησα. Ενημερώστε μας για αυτές τις προτάσεις κ. Κόνσολα.

Πέρα από το κλίμα και το φυσικό περιβάλλον που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας, υπάρχουν θεματικές μορφές τουρισμού με τεράστιες προοπτικές για τα νησιά μας, όπως το city break, o θαλάσσιος τουρισμός, η κρουαζιέρα, ο αναρριχητικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, η τοπική γαστρονομία κ.α. Στα νησιά μας πρέπει να επιδιώξουμε την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων παράλληλα με τη βιώσιμη και αειφόρο διαχείριση των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και αρχιτεκτονικών πόρων αυτών των περιοχών.

Περιέγραψα πέντε (5) στρατηγικούς στόχους για την αειφόρο ανάπτυξη που περιλαμβάνουν:
– Τη δημιουργία νέου πρότυπου τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, με αυξημένη ελκυστικότητα προσέλκυσης επενδύσεων σε ολόκληρο το φάσμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του κλάδου.
– Την ανάδειξη νέων προορισμών τουριστικής ανάπτυξης, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
– Την καταγραφή των τοπικών τουριστικών και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής, ιδίως εκείνων που συνδέονται με την ιστορία, τον πολιτισμό, τα μνημεία, το φυσικό περιβάλλον, τις κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, τη γαστρονομία και τις βιοτεχνικές ή χειροτεχνικές πρακτικές διαφόρων δραστηριοτήτων.
– Τον τοπικό σχεδιασμό πρωτοβουλιών και δράσεων για την ένταξη των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού στη διαδικασία της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
– Την ανάλυση της αγοράς εργασίας σε κάθε περιφέρεια και τοπική οικονομία, των διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων και εργαλείων, καθώς και η διερεύνηση των οικονομικών, κοινωνικών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών επιδράσεων από την ασκούμενη τουριστική πολιτική σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

-Καθημερινά σας βλέπουμε να ασχολείστε με προβλήματα που η νησιωτικότητα δημιουργεί, μεταξύ αυτών με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, που αποτελούν τροχοπέδη για την πρόοδο των αθλητών και τη βιωσιμότητα των σωματείων. Τι έχει γίνει μέχρι στιγμής για την ανακούφιση και την στήριξη των Σωματείων αυτών;

Στην Αθήνα δεν μπορούν να κατανοήσουν το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όσοι ζουν και δραστηριοποιούνται στα νησιά. Αυτό είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα και προσωπικά δίνω μάχες για να δώσω σε όλους να καταλάβουν τι σημαίνει να ζει κανείς σε νησί. Υπάρχει δέσμευση της Πολιτείας για τη στήριξη των αθλητικών σωματείων των νησιών και σε αυτό συνέβαλε και η πρωτοβουλία μας στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, για να αναδειχθεί το πρόβλημα. Ήρθε, μάλιστα, ο αρμόδιος Υπουργός και ανέλαβε συγκεκριμένες δεσμεύσεις, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα.

Στην κατεύθυνση αυτή, κατέθεσα δύο προτάσεις:
– Να υπάρξει επιδότηση για τη δωρεάν ενδονησιωτική μεταφορά των σωματείων, που θα αφορά στην κάλυψη του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους αθλητές αυτών των σωματείων για τη συμμετοχή τους στα εθνικά ή τοπικά πρωταθλήματα.
– Να αυξηθεί η επιχορήγηση των αθλητικών σωματείων στα νησιά λόγω αυτής της ιδιαιτερότητας.
Δεν αποτελεί παραχώρηση ή ιδιαίτερη μεταχείριση το αίτημα των αθλητικών σωματείων των νησιών να υπάρξει στήριξη από την πολιτεία. Δεν αποτελεί ούτε καν αίτημα. Για εμένα, συνιστά υποχρέωση της Πολιτείας, αναπόσπαστο κομμάτι της νησιωτικής πολιτικής.

-Ας μιλήσουμε και για τις εκλογές! Από τη μια οι παρακολουθήσεις και τώρα το δυστύχημα στα Τέμπη, το πολιτικό σκηνικό «αγριεύει» και οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πτώση της ΝΔ και τη ψαλίδα με το ΣΥΡΙΖΑ να κλείνει όλο και περισσότερο. Πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για τη ΝΔ στο δρόμο προς τις κάλπες;

Στις εκλογές δεν θα κριθεί μόνο η Νέα Δημοκρατία ως πολιτικός οργανισμός, κα. Χαλκίτη.
Θα κριθεί το μέλλον της χώρας.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να οδηγηθεί σε πολιτική αστάθεια και αβεβαιότητα.
Δεν μπορεί να υπονομευθεί η σταθερή αναπτυξιακή πορεία που ακολουθεί η οικονομία μας.
Η χώρα πρέπει να κοιτάξει μπροστά, να συνεχιστεί η πολιτική μείωσης των φόρων, να μην τεθούν σε κίνδυνο όλα όσα πετύχαμε.
Για μένα υπάρχει και κάτι άλλο, πιο σημαντικό: η χώρα πρέπει να αναζητήσει το δρόμο της συνεννόησης, να αφήσει πίσω της την τοξικότητα, την οξύτητα και τον λαϊκισμό.

Πηγή news-politics.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου