Συνεντεύξεις

Ιωάννης Μπρας: «Φέτος, είναι η χρονιά σταθεροποίησης για την κρουαζιέρα!»

Αν πέρσι, ήταν η χρονιά της έναρξης για τον θαλάσσιο τουρισμό, το 2022 είναι η χρονιά της σταθεροποίησης.
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξη του στην «δημοκρατική», ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting, σύμβουλος Κρουαζιέρας στο Υπουργείο Τουρισμού Ελλάδας και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (και ειδικά για τη Ρόδο) κ. Ιωάννης Μπρας, παραθέτοντας τα στοιχεία με βάση τα οποία μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για την άνοδο της κρουαζιέρας.
Επίσης, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους μπορεί η Ρόδος να έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα φέτος –με σημείο αιχμής την μετατροπή του κεντρικού λιμένα σε Inter Port που αποτελεί και προσωπικό στόχο του ιδίου του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη.
Να σημειώσουμε ότι ο κ. Μπρας, είναι ένας εκ των έξι ‘πρέσβεων’ στο διεθνές στερέωμα για την κρουαζιέρα εκπροσωπώντας ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ ήταν από τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην κατάρτιση των αυστηρών πρωτοκόλλων με τα οποία κινήθηκαν τα κρουαζιερόπλοια προς την χώρα μας, στη διετία που μας πέρασε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
• Κύριε Μπρα, σε λίγο θα ανοίξει η τουριστική περίοδος και θα ήθελα να ξεκινήσουμε από τα μηνύματα που έχετε για τη φετινή κίνηση στην κρουαζιέρα.
Μετά από ένα χαλαρό ξεκίνημα τον Ιανουάριο στις κρατήσεις –λόγω και της έξαρσης της πανδημίας και της μετάλλαξης Όμικρον- παρακολουθούμε ότι σιγά – σιγά, διάφορες χώρες σε όλο τον πλανήτη αρχίζουν να χαλαρώνουν τα μέτρα. Μεταξύ αυτών είναι και η Ελλάδα, αφού η κατάσταση βελτιώνεται. Αυτό, είναι πλέον ορατό στις κρατήσεις καθώς από τον Φεβρουάριο καταγράφεται μια δυναμική που μας κάνει να είμαστε αισιόδοξοι για μια πολύ καλή σεζόν. Οι περισσότεροι προορισμοί που είχαν ξεκινήσει δυναμικά το 2021 –μεταξύ αυτών και η Ρόδος- θα είναι οι πρωταγωνιστές για το 2022. Αυτό φαίνεται στην αύξηση που παρουσιάζουν οι δείκτες στις προκρατήσεις των κρουαζιερόπλοιων. Υπάρχει ακόμη ένα ερωτηματικό σε σχέση με τις πληρότητες των πλοίων. Πέρσι η πληρότητα ήταν στο 65% ενώ φέτος θα ξεκινήσει από το 50 – 60% με σταδιακή περαιτέρω αύξηση που θα φτάσει πάνω από το 70%. Αν πέρσι, ήταν η χρονιά της έναρξης για τον θαλάσσιο τουρισμό, το 2022 είναι η χρονιά της σταθεροποίησης για όλο τον κόσμο και για την Ελλάδα, με προοπτική να φτάσουμε στις αρχές του 2023 (πολύ συντομότερα από τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις) στη δυναμική που είχε η κρουαζιέρα το 2019.
Αν όλα πάνε καλά –εκτός απροόπτου- μέσα στο 2023 θα επιστρέψουμε σε δυναμικά επίπεδα.
• Πάντως, η Ελλάδα φάνηκε ότι είχε πολύ καλά αντανακλαστικά απέναντι στην πανδημία. Προετοιμάστηκαν έγκαιρα και συνεργάστηκαν όλοι οι παράγοντες, οι φορείς, οι κοινωνικοί εταίροι κ.λπ. για τα αποτελέσματα.
Προσωπικά, νιώθω περήφανος που είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω σε κάποιες από τις επίσημες επιτροπές για τη δημιουργία των πρωτοκόλλων που επέτρεψαν τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μια σειρά από μέτρα που βοήθησαν στην ασφαλή εξέλιξη της κρουαζιέρας. Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου (μιας και μου δίνετε τη δυνατότητα) και στις τοπικές αρχές στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στον Δήμο Ρόδου, στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, στο Νοσοκομείο, στο ΕΚΑΒ, που χωρίς τη συνεργασία τους δεν θα υπήρχε σχέδιο για την εξέλιξη του θαλάσσιου τουρισμού στη Ρόδο, κυρίως το 2021. Όλα αντιμετωπίστηκαν με μεγάλη επιτυχία και μάλιστα με πολλές περιπτώσεις κρουσμάτων –χωρίς να σημειωθούν προβλήματα.
Ήδη υπάρχει συνεχής επικοινωνία με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα για να γίνει ο καλύτερος προγραμματισμός για την φετινή χρονιά. Κατά την εκτίμησή μου, οι ποιοτικοί στόχοι που έχουν θέσει η δημοτική αρχή και το Λιμενικό Ταμείο σε σχέση με το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, επανέρχονται δυναμικά. Πρέπει να καταφέρουμε να έχουμε τη μεγιστοποίηση του οφέλους στην τοπική αγορά.
• Ποια είναι τα μηνύματα από τις διεθνείς εκθέσεις που έχουν σχέση με την κρουαζιέρα;
Ήδη είναι πολύ θετικά. Η επόμενη έκθεση «Seatrade Cruise Global» θα γίνει στο Μαϊάμι στις 25 – 28 Απριλίου, όπου η Ρόδος θα δώσει το παρών, τόσο αναφορικά με το κομμάτι ‘Inter Port’ (δηλαδή τη μερική εκκίνηση της κρουαζιέρας από το νησί λόγω της γεωγραφικής του θέσης και των απευθείας συνδέσεων με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες), όσο και σχετικά με τη μεγιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών και της εμπειρίας των επισκεπτών. Η έκθεση θα γίνει δια ζώσης και όχι διαδικτυακά και αποτελεί το βαρόμετρο για τις εξελίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό.
• Φέτος τι προβλέπεται να γίνει με τα πρωτόκολλα;
Υπάρχει μια συζήτηση σε εξέλιξη για το πώς θα αναθεωρηθούν τα μέτρα ανάλογα και με τους κανόνες που θα ισχύουν. Η Ρόδος, έχοντας μια πολύ σοβαρή γεωγραφική θέση, αποτελεί το σταυροδρόμι μεταξύ Τουρκίας, Κύπρου, Ισραήλ και Αιγύπτου. Στο επόμενο διάστημα θα γίνουν και πάλι συναντήσεις, για να δούμε πώς θα προχωρήσουμε τον σχεδιασμό από κοινού με όλους τους τοπικούς παράγοντες, και φορείς και βεβαίως με τις αρχές για την εκπόνηση του φετινού σχεδιασμού.
Κατά την άποψή μου, εφόσον τα καταφέραμε πέρσι, σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες, θα είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση.
• Ποιες θα είναι οι αγορές από τις οποίες θα πρέπει να περιμένουμε φέτος κίνηση;
Κοιτάξτε, οι κύριες αγορές για την Ελλάδα στον θαλάσσιο τουρισμό είναι οι ΗΠΑ και μετά, έρχονται η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Αγγλία. Επίσης θα ξεκινούν κρουαζιέρες από την Κύπρο, ενώ θα μπει στο παιχνίδι και το Ισραήλ.
Ειδικά για την αγορά της Αμερικής, φέτος ξεκινούν πολλές πτήσεις απ’ ευθείας προς Αθήνα. Αυτό αποτελεί μια πολύ θετική εξέλιξη για την χώρα μας αλλά και για τα νησιά.
Μέσα στο 2022 θα γίνει και η έκδοση ενός οδηγού εκδρομών για τον προορισμό ‘Ρόδος’ ο οποίος θα μοιραστεί σε δύο κομμάτια (θερινή και χειμερινή σεζόν) στο πλαίσιο του μεγάλου στόχου που έχει θέσει και ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης, για κρουαζιέρες 12 μήνες τον χρόνο.
• Όπως είχατε αναφέρει ξανά ένας από τους στόχους είναι να γίνει το λιμάνι της Ρόδου Inter Port. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα για φέτος;
Ο προγραμματισμός είναι πιο μακροπρόθεσμος αφού απαιτείται προετοιμασία από τις εταιρείες, κρατήσεις κ.λπ. Όταν ξεκινάει μια τέτοια προσπάθεια, χρειάζεται 2-3 χρόνια για να εφαρμοστεί. Το κλίμα είναι θετικό για κάτι τέτοιο. Σκοπός μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους πελάτες που θα έρχονται με πτήσεις από τις πατρίδες τους στο νησί, να μπορούν να μένουν περισσότερο στη Ρόδο. Αυτό θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα.
• Για να κλείσουμε, ποιες θα είναι οι τιμές φέτος παρά την αύξηση στα καύσιμα κ.λπ.
Υπάρχουν κρουαζιέρες για όλα τα βαλάντια! Βλέπουμε όμως μια τάση φέτος να θέλουν να ταξιδέψουν όσοι δεν πήγαν κρουαζιέρα την περασμένη διετία. Συνεπώς, είναι ένα σημαντικό στοιχείο για όλους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου