Ρεπορτάζ

Oι εργαζόμενοι της POΔA ζητούν να εξαιρεθεί η Ρόδος από την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών

Να εξαιρεθεί η Ρόδος από την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών, μέτρο το οποίο θα εφαρμοστεί στο πλαίσιο του νομοσχεδίου “Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις” του υπουργείου Μεταφορών ζητά το συνδικάτο των εργαζόμενων της ΡΟΔΑ.
Τα άρθρα 33 – 49 περιέχουν διατάξεις, οι οποίες αναφέρονται στον επανασχεδιασμό του μεταφορικού έργου και των δρομολογίων, κατόπιν σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών. Το νομοσχέδιο ορίζει ότι θα διενεργούνται διαγωνισμοί για την ανάθεση αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών, με τη χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης ή και αποζημίωσης και σύναψη συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους. Σημειώνεται ότι εξαιρούνται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη από την εφαρμογή του μέτρου καθώς εκεί οι συγκοινωνίες ρυθμίζονται από ειδική αυτοτελή νομοθεσία.
Για τον καθορισμό των αστικών γραμμών θα λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις των Δήμων, πληθυσμιακά και γεωγραφικά δεδομένα, οι οδικές συνδέσεις της περιοχής, οι κοινωνικές ανάγκες, η επιβατική κίνηση και τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία. Για κάθε σύμβαση που θα προκύψει, θα συγκροτείται επιτροπή παρακολούθησης που θα απαρτίζεται από το σύνολο των συναρμόδιων φορέων. Στην προκήρυξη θα καθορίζονται οι όροι παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων, ενδεχόμενων παραβάσεων και επιβαλλόμενων μέτρων. Βασικός στόχος είναι η εξασφάλιση της συνεχούς προσφοράς δημοσίων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών.
Βέβαια, όπως εξήγησε σε πρόσφατή του συνέντευξη ο αν. υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, η κοινωφελής επιχείρηση του Δήμου Ρόδου ΡΟΔΑ, εξαιρείται από τη διαδικασία των διαγωνισμών. Το νομοσχέδιο δεν επηρεάζει καθόλου τη ΡΟΔΑ, η οποία θα συνεχίσει να λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργούσε μέχρι σήμερα.
Παρόλα αυτά, οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι κινδυνεύει η ΡΟΔΑ να χάσει μέρος (αν όχι όλο) το μεταφορικό έργο από εταιρείες που θα παίρνουν μέρος στους διαγωνισμούς. Αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να συντηρηθεί, χάνοντας έσοδα. Σημειώνουν ότι θα πρέπει οι πλειστηριασμοί των αστικών γραμμών να γίνονται μόνο σε περιοχές που δεν λειτουργεί κάποιος αποκλειστικός φορέας για την παροχή του έργου.
«Μπορεί αυτός ο νόμος να μην κλείνει τις κοινωφελείς, δημοτικές επιχειρήσεις αστικών συγκοινωνιών, έρχεται όμως να μας αφαιρέσει μεταφορικό έργο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων και μοιραία θα υπάρξει ζήτημα επιβίωσης της ΡΟΔΑ. Χωρίς τα απαιτούμενα έσοδα όχι μόνο δεν θα μπορούμε να καλύψουμε βασικές δαπάνες, αλλά θα είναι αδύνατη και η ανανέωση του στόλου. Υπήρξε συνάντηση με το Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών από τον οποίο ο ίδιος ο δήμαρχος ζήτησε να εξαιρεθεί η Ρόδος από τους πλειστηριασμούς των αστικών γραμμών. Ο Γ.Γ. εμφανίσθηκε αρχικά θετικός. Ελπίζουμε να εισακουστεί το αίτημά μας», δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζόμενων της ΡΟΔΑ, κ. Μανώλης Κοντουδάκης.

Οι έξυπνες στάσεις
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να συνεχισθεί η τοποθέτηση των «έξυπνων στάσεων» της ΡΟΔΑ. Μετά από παρατάσεις επί παρατάσεων, ο εργολάβος πρόκειται να ολοκληρώσει σε αυτή τη φάση την τοποθέτηση των στάσεων στις οποίες θα αναρτηθούν και οι ηλεκτρονικοί πίνακες από τους οποίους οι επιβάτες θα ενημερώνονται για την ακρινή ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου