Τοπικές Ειδήσεις

Ο Κώστας Χαλκιάς για τη Νέα Αγορά, την αξιοποίηση των ακινήτων του Δήμου Ρόδου και την ανανέωση της σύμβασης του Καζίνο

• Όλα… καλά με τον εργολάβο – Το χρονοδιάγραμμα και οι προσδοκίες των δύο πλευρών • Σε περίπτωση που συμπέσει με την ολοκλήρωση και του Εθνικού Θεάτρου, το κέντρο της πόλης θα αλλάξει εντελώς • Απαντήσεις για την ειδοποίηση της Περιφέρειας να εκκενώσει τα δύο ακίνητα – Τι είπε για το ‘Νεώριο’ • Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, το αίτημα που έχει υποβάλει η εταιρεία ‘Καζίνο Ρόδου Α.Ε.’ για την ανανέωση της σύμβασης • Στις 23 Οκτωβρίου στην Αθήνα, η συνάντηση με θέμα την επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ για την Ρόδο

Απαντήσεις για μια σειρά από θέματα της επικαιρότητας, προεξάρχοντος της αξιοποίησης της Νέας Αγοράς, έδωσε χτες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Κώστας Χαλκιάς.
Ερωτηθείς για τις εξελίξεις και στον απόηχο της συνάντησης που έγινε με τον Σύλλογο Καταστηματαρχών Νέας Αγοράς, ο κ. Χαλκιάς απάντησε κατηγορηματικά διευκρινίζοντας τα εξής:
«Είναι απόλυτα κατανοητό ότι οι καταστηματάρχες δεν θέλουν να χαθεί ούτε μέρα για τις εργασίες στη Νέα Αγορά. Ούτε εμείς θέλουμε να συμβεί κάτι τέτοιο. Η προετοιμασία που γίνεται για την εγκατάσταση του εργολάβου είναι σε καθημερινή βάση. Η διεύθυνση έχει σχεδόν ολοκληρώνει τις διαδικασίες για τις άδειες που πρέπει να εκδοθούν ώστε να ξεκινήσει το έργο ενώ, οι καταστηματάρχες έχουν ενημερωθεί για το τι πρέπει να κάνουν οι ίδιοι ώστε να διευκολυνθεί η εκτέλεση του έργου. Αυτή την περίοδο γίνονται οι τελευταίες διαδικασίες σε ό,τι αφορά στον ΔΕΔΔΗΕ με σκοπό να μην υπάρχουν προβλήματα στην πορεία των εργασιών. Το επόμενο διάστημα θα δούμε και την οριοθέτηση και του εργοταξίου και παράλληλα θα γίνουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις –καθώς, περιμετρικά της Νέας Αγοράς δεν θα μπορεί να γίνεται η στάθμευση των οχημάτων με τον ίδιο τρόπο που γίνεται σήμερα. Όλες οι λεπτομέρειες, εξετάζονται με προσοχή ώστε όταν ξεκινήσουν οι εργασίες, να εκτελεστεί το έργο με ασφάλεια αλλά με ταχείς ρυθμούς. Είναι πολύ σημαντικό να δούμε όλα τα θέματα που αφορούν στην αποκατάσταση της Νέας Αγοράς, συμπεριλαμβανομένων και των ζητημάτων των μισθωτών. Στόχος μας είναι να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε ένα κατάστημα – πιλότο, το οποίο θα αποτελέσει ένα δείγμα για το πώς θα διαμορφωθούν όλα τα καταστήματα. Όταν θα έχει ολοκληρωθεί σε σημαντικό βαθμό η τοποθέτηση των υποδομών στο κτήριο να έχουν όλοι οι καταστηματάρχες την εικόνα για να διαμορφώσουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Διότι το άνοιγμα της Νέας Αγοράς περιλαμβάνει όχι μόνον την ολοκλήρωση του έργου αλλά και την αποκατάσταση του εσωτερικού όλων των καταστημάτων. Μέχρι σήμερα, θεωρούμε ότι η συνεργασία που έχουμε τόσο με το Σύλλογο και τον πρόεδρο κ. Παναγιώτη Κατσιδώνη, είναι καλή. Δεν έχουμε προβλήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν. Από τεχνικής φύσεως, θα υπάρχουν θέματα και στην πορεία –τα οποία μπορούν να επιλύονται κάθε φορά με διάλογο για την εξεύρεση της κατάλληλης λύσης. Τέτοια ζητήματα, θα αντιμετωπίζουμε από εβδομάδα σε εβδομάδα, είμαι σίγουρος. Είναι αυτό που λέμε ‘βλέποντας και κάνοντας’».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τις ημερομηνίες, ο αντιδήμαρχος είπε ότι τα καταστήματα στη Νέα Αγορά, θα πρέπει να ξεκινήσουν να κλείνουν εντός των προσεχών ημερών (καθώς το έργο θα ξεκινήσει από την καθαίρεση των καταστημάτων που είναι στο εσωτερικό του μνημείου) ενώ, σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν και τα άλλα καταστήματα που θα πρέπει να διακόψουν τις συνδέσεις τους με το ρεύμα κ.ο.κ.
«Είναι ένα σημαντικό έργο, το οποίο όλοι θέλουμε να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί. Αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος της αλλαγής, της αναβάθμισης της εικόνας του κέντρου της πόλης μόλις ολοκληρωθεί. Σε περίπτωση που συμπέσει με την ολοκλήρωση και του Εθνικού Θεάτρου… πόσο θα αναβαθμιστεί το κέντρο! Μας στενοχωρεί η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Δικαστικό Μέγαρο, αφού όλοι θα θέλαμε να υπάρξει μια θετική εξέλιξη αλλά δεν είναι κάτι που εξαρτάται από εμάς».
Σημειώνεται πως οι επιχειρηματίες της Νέας Αγοράς, θα μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους σε κάποια άλλα σημεία του κτηριακού συγκροτήματος, προσωρινά. Ο αντιδήμαρχος πάντως, διαβεβαίωσε ότι θα τηρηθούν τα συμφωνηθέντα και οι εργασίες θα προχωρήσουν στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέψουμε οποιοδήποτε απρόοπτο μέχρι και την ολοκληρωτική αποκατάσταση του μνημείου.
«Κάνουμε τους υπολογισμούς μας, για τους οχτώ μήνες των εργασιών αλλά ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει ποια ζητήματα θα ανακύψουν, μέρα με την μέρα. Θεωρούμε ότι θα είμαστε σε ένα καλό σημείο με την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν. Επιπλέον, να σημειώσω ότι κάθε έργο τέτοιας κλίμακας, απαιτεί θυσίες. Γνωρίζουμε ότι οι καταστηματάρχες, βάζουν πλάτη για το έργο. Προσωπικά, θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο. Ευχή όλων είναι να ολοκληρωθεί το έργο και να απολαύσουν όλοι, τόσο οι καταστηματάρχες όσο και ο ροδιακός λαός, τα οφέλη από την λειτουργία της Νέας Αγοράς που θα δώσει μία άλλη εικόνα στην πόλη αλλά και στην λειτουργία του κέντρου της πόλης της Ρόδου».
Διαβεβαίωσε πάντως, ότι το μεγάλο στοίχημα θα είναι η λειτουργία του μνημείου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.
Σχετικά με τους κενούς χώρους (που είναι σχεδόν 40 καταστήματα 20 εσωτερικά και 20 εξωτερικά) είπε ότι θα δημοπρατηθούν από τον Δήμο Ρόδου, ακολουθώντας τις διατάξεις ενός Προεδρικού Διατάγματος για την ακίνητη περιουσία και με όρους που διέπουν τα συμφωνητικά των καταστηματαρχών. «Οι διαδικασίες της δημοπράτησης, θα γίνουν ανάλογα με την πρόοδο του έργου. Ενδεχομένως τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο να ξεκινήσουμε ώστε να μπορέσουν με την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν, να εγκατασταθούν και οι καινούργιοι επιχειρηματίες».
Το ‘τελεσίγραφο’ της ΠΝΑι και το Νεώριο
Ερωτηθείς σχετικά με το έγγραφο που απέστειλε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προς τον Δήμο Ρόδου, ζητώντας την παράδοση των δύο ακινήτων έως τις 31 Οκτωβρίου 2025 (το κτήριο της Villa Corona στην πλατεία Κουντουριώτη και το κτήριο του Διοικητηρίου όπου στεγάζεται το ΚΕΠ) αλλά και την υπόθεση με την στέγαση Rhodes Co-Lab που ήταν στο Νεώριο, ο κ. Χαλκιάς απάντησε τα εξής:
«Κατ’ αρχήν, είναι το ακίνητο στο οποίο στεγάζεται το Τμήμα Προσόδων. Όλοι γνωρίζετε ότι έχει ληφθεί απόφαση από πέρσι ώστε η Διεύθυνση Οικονομικών –η οποία, σε προηγούμενες δημοτικές θητείες στεγαζόταν σε 5 διαφορετικά σημεία- να μεταφερθεί σε έναν όροφο στο κτήριο του παλαιού νοσοκομείου, ο οποίος είναι έτοιμος και διαμορφωμένος για να υποδεχτεί τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Οικονομικών. Ξεκινάμε την μετακόμιση των υπηρεσιών με τα Τμήματα Προσόδων και Προμηθειών. Θα ακολουθήσει το Τμήμα του Προϋπολογισμού, του Λογιστηρίου και της Διεύθυνσης καθώς και της Ακίνητης Περιουσίας. Δεν ξέρω γιατί γίνεται τόσο μεγάλη αναφορά γι αυτά τα κτήρια. Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Βεβαίως και θα δοθούν. Για το ΚΕΠ, εάν ο Δήμος Ρόδου εξωθεί από την ΠΝΑι, θα ληφθεί μέριμνα και θα το φιλοξενήσουμε κάπου αλλού –είτε στο Δημαρχείο, είτε σε κάποια κοντινή περιοχή, αφού πρέπει να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
Για το κτήριο του Νεωρίου, αναμείναμε έναν ολόκληρο χρόνο για να δούμε εάν χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς του Rhodes Co-Lab. Διαβάσαμε και δημοσιεύματα σχετικά με την κατάσταση του κτηρίου. Αυτά, μας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι δεν μπορούν να συνεχιστούν. Για όλες τις ανάλογες περιπτώσεις, όταν παρέρχεται χρονικό διάστημα πέραν του έτους, χωρίς να γίνεται χρήση ενός ακινήτου (το οποίο εμείς έχουμε παραχωρήσει, δωρεάν, και με μεγάλη προθυμία) τότε ο Δήμος Ρόδου, έχει αποφασίσει να προβαίνει στην ανάκληση της παραχώρησης με σκοπό να γίνονται παρεμβάσεις και να χρησιμοποιούνται όπως αρμόζει. Αυτό έχει γίνει σε αυτή την περίπτωση».
Τι γίνεται με τα άλλα ακίνητα του Δήμου Ρόδου
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών που έχει και την αρμοδιότητα της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δήμου Ρόδου, ρωτήθηκε για τις εξελίξεις, αρχής γενομένης της μεταφοράς της Πυροσβεστικής –όπως είχε αναφέρει σε δηλώσεις του, ο δήμαρχος Ρόδου, κ. Αλέξανδρος Κολιάδης. Όπως τόνισε:
«Σχετικά με την μεταφορά της Πυροσβεστικής που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει βούληση όλων των πλευρών, να μετεγκατασταθεί σε κάποιο χώρο που να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες της υπηρεσίας. Το στρατόπεδο στο Μόντε Σμιθ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί γι αυτό τον σκοπό (όχι με την έννοια της οριστικής λύσης αφού χρειάζεται μια καινούργια υποδομή). Εμείς θεωρούμε ότι θα βοηθούσε στην αποσυμφόρηση του κέντρου και θα βελτίωνε την εικόνα μας. Για τα υπόλοιπα ακίνητα, έχει ξεκινήσει διαδικασία αξιοποίησής τους όπως π.χ. το κτήμα του Ψιμόριφου για το οποίο θα έρθει σχετική εισήγηση στο τέλος του έτους –λόγω της ιδιαιτερότητας του νομικού καθεστώτος του.
Επιπρόσθετα, στο αμέσως προσεχές διάστημα θα έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, το αίτημα που έχει υποβάλει η εταιρεία ‘Καζίνο Ρόδου Α.Ε.’ για την ανανέωση της σύμβασης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες που απαιτούνται από νόμο, προκειμένου, αφενός να εκτιμηθεί η μισθωτική αξία του ακινήτου, αφετέρου να γίνει ένας υπολογισμός και μία προεκτίμηση σε σχέση με τις επενδύσεις που σκοπεύει να κάνει ο μισθωτής στο ακίνητο. Η νομική υπηρεσία βλέπει το καθεστώς της μίσθωσης (η οποία δεν είναι μία συνηθισμένη μίσθωση). Τα μελετάμε όλα και θα τα συζητήσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Θα δούμε τα ζητήματα και του μισθώματος και της επένδυσης που σκοπεύει να κάνει η μισθώτρια εταιρεία. Για ό,τι άλλο θα αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο ενώ ο δήμαρχος θα συζητήσει το θέμα και με τους αρχηγούς των παρατάξεων της μειοψηφίας. Θέλουμε σύμπνοια κι έτσι θα πορευτούμε».
Ερωτηθείς, τέλος για τη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί να γίνει στις 23 Οκτωβρίου στην Αθήνα (σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας) με θέμα την επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ για την Ρόδο, ο αντιδήμαρχος διαβεβαίωσε ότι έχουν σταλεί ήδη οι προσκλήσεις και σε δημάρχους που δεν τους αφορά αλλά θέλουν να συμμετέχουν, στην ΠΝΑι αλλά και στους βουλευτές της περιοχής μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου