Ειδήσεις

Προς νέα αναθεώρηση ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Αυστηροποιούνται οι ποινές

Ποιες είναι οι αλλαγές που θα πέσουν στο τραπέζι

Σε μια νέα αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) με αυστηροποίηση των προβλεπόμενων ποινών για τις επικίνδυνες παραβάσεις που θεωρούνται ως αίτιο πολλών θανατηφόρων τροχαίων προσανατολίζεται το υπουργείο Μεταφορών.

Στις αλλαγές που αναμένεται να πέσουν στο τραπέζι θα είναι – σύμφωνα με πληροφορίες – η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, ενώ δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κλπ)..

Βέβαιο, πάντως, θεωρείται ότι ο νέος ΚΟΚ θα έχει ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας, όπως λέγονται τα ηλεκτρικα πατίνια, ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε καταρτίσει σχέδιο νόμου για την κυκλοφορία των πατινιών, στο οποίο προβλέπονταν όρια ηλικίας, ειδικά σήματα, ποινές αλλά και η υποχρεωτική χρήση κράνους χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε νομοθέτηση.

Την ένταξη στον ΚΟΚ διατάξεων για τις ήπιες μορφές μετακίνησης προανήγγειλε το υπουργείο και με την ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή την ευρωπαική εβδομάδα κινητικότητας, η οποία θα διαρκέσει από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου οπότε και θα κορυφωθεί με την «ημέρα χωρίς αυτοκίνητο». Σύνθημα της διοργάνωσης για φέτος είναι «Ας περπατήσουμε όλοι μαζί!» (Walk with us!)». Το απόγευμα της επόμενης Κυριακής – ημέρας χωρίς αυτοκίνητο – οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι δωρεάν στη Θεσσαλονίκη, κάτι το οποίο ωστόσο δε θα ισχύσει στην Αθήνα.

Στις δράσεις του υπουργείου εταφορών συγκαταλέγονται:

– Η έκδοση Τεχνικών Οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος.

– Η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

– Η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές.

– Η διαμόρφωση – στο προσεχές διάστημα – κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Στο πλαίσιο των φετινών εκδηλώσεων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέτει υπό την αιγίδα του τη δράση με τίτλο «Δίπλωμα Ποδηλάτου», που διοργανώνεται από τον Οργανισμό «Πόλεις για Ποδήλατο» σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι να φέρει τα παιδιά της 5ης και 6ης τάξης του Δημοτικού Σχολείου πιο κοντά στο ποδήλατο, παρουσιάζοντας τους ταυτόχρονα τα σήματα του ΚΟΚ, αλλά και τον τρόπο ασφαλούς μετακίνησης με αυτό.

Παράλληλα καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας έχει προγραμματιστεί:

– Προβολή στις οθόνες, εντός των σταθμών του Μετρό, βίντεο σχετικής θεματολογίας που επιμελήθηκε η ΣΤΑΣΥ.

– Ανάρτηση μηνυμάτων, σε στάσεις και οθόνες τηλεματικής του ΟΑΣΑ, για την αποτροπή της χρήσης ΙΧ.

– Ποδηλατοδρομία στις 21 Σεπτεμβρίου σε συνεργασία με την ποδηλατική κοινότητα (ποδηλάτες του Βόρειου τμήματος Αττικής) με τίτλο: «Ποδηλατούμε ενωμένοι για το Κλίμα». Θα σταλεί το μήνυμα συνεργασίας με τον ΟΑΣΑ «Ποδηλατούμε ενωμένοι για το Κλίμα και τη βιώσιμη κινητικότητα … κι αν κουραστούμε ATHENA CARD» μέσω της χρήσης αυτοκόλλητων που θα φέρουν οι ποδηλάτες στις μπλούζες τους

– Δωρεάν μετακίνηση όλων των επιβατών σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές του Ο.Α.Σ.Θ. την Κυριακή 22/9/2019 (Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο), από τις 16:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

– Δωρεάν περιήγηση με τη γραμμή ειδικού ενδιαφέροντος, την “Πολιτιστική γραμμή” Νο 50, την Κυριακή 22/9/2019 (Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο), από τις 16:00 έως τη λήξη της βάρδιας για τη γνωριμία των πολιτών με την ιστορία και τα μνημεία της Θεσσαλονίκης.

– Διανομή όλη την εβδομάδα από τα εκδοτήριά του Ο.Α.Σ.Θ. του νέου ανανεωμένου χάρτη τσέπης λεωφορειακών γραμμών.

πηγή ethnos.gr
Μαρία Λιλιοπούλου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου