Σε τηλεδιάσκεψη μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας Next.e.GΟ για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, συμμετείχε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης.

Στην τηλεδιάσκεψη με θέμα “Electric Cars e.GO Made in Greece” με αφορμή την “Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας” μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας Next.e.GΟ για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, συμμετείχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η επένδυση αναμένεται να οριστικοποιηθεί σε τρεις με έξι μήνες και η κατασκευή του εργοστασίου συναρμολόγησης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε 24 μήνες, δηλαδή η παραγωγή θα ξεκινήσει καλώς εχόντων των πραγμάτων την άνοιξη του 2023. Το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 100 εκ ευρώ και εξετάζονται ήδη τρεις πιθανές περιοχές για την κατασκευή του εργοστασίου.

“Εξαρτάται σε μας και στην εταιρεία να μείνουμε στο χρονοδιάγραμμα και να αρχίσουμε την κατασκευή του εργοστασίου όσο το συντομότερο δυνατό, ώστε τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Made in Greece να παράγονται μέσα στο χρονοδιάγραμμα που εχουμε θέσει” σημείωσε ο κ.Μητσοτάκης, δεσμευόμενος για αντιμετώπιση όλων των γραφειοκρατικών ζητημάτων, απο την αδειοδότηση και την εύρεση του χώρου μέχρι την υλοποιηση της επένδυσης.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και ίσως 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, γιατί όπως σημείωσε γύρω από αυτούς τους τύπους επενδύσεων δημιουργείται ένα ολόκληρο cluster, ενώ εκτίμησε ότι θα προστεθούν στη συνέχεια και άλλες επενδύσεις στην όλη αλυσίδα της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Έκανε λόγο για μία πολύ σημαντική μέρα και σχολίασε ότι από τη δεκαετία του 80 η Ελλάδα έχει υποστεί αποβιομηχάνιση, αλλά τώρα δίδεται η ευκαιρία να αλλάξει αυτό. Υπενθύμισε και τη συνεργασία με τη Volkswagen για την Αστυπάλαια. Ενώ δήλωσε ότι τον εντυπωσίασε το γεγονός ότι η επένδυση αφορά ένα νέο τρόπο παραγωγής, ώστε η διαδικασία να γίνεται πολύ πιο σύντομα από ό,τι με τις παραδοσιακές μεθόδους.

«Το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων», είπε ειδικότερα.

«Δεν οραματιζόμαστε την Ελλάδα απλά ως μία χώρα που είναι ανταγωνιστική σε επίπεδο υπηρεσιών. Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και στον κλάδο της μεταποίησης υψηλής τεχνολογίας, και θεωρώ κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε επίσης πρωθυπουργός.

«Το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κι επεσήμανε την ανάγκη «τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα “made in Greece” να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος».

«Η Ελλάδα μεταμορφώνεται γρήγορα σε μια χώρα που είναι ανοιχτή σε προχωρημένες άμεσες ξένες επενδύσεις, όπως αυτή που επεξεργαζόμαστε σήμερα. Δεν προσφέρουμε μόνο μια ισχυρή δέσμη οικονομικών κινήτρων αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό δυναμικό που είναι ταλαντούχο και με πολλά προσόντα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Η ταυτότητα του σχεδίου επένδυσης

Η εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.), που είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας με την Next.e.GO SE, η οποία θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση στρατηγικής, για την εθνική οικονομία, επένδυσης πλήρους κλίμακας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Το επενδυτικό σχέδιο, όπως έχει διαμορφωθεί με βάση τις έως τώρα διαπραγματεύσεις, προβλέπει την κατασκευή εργοστασίου της Next.e.GO στην Ελλάδα, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, και την ίδρυση Κέντρου Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.

Δεδομένου ότι το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και την πραγματοποίηση ποιοτικού ελέγχου, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα ισχυρό τοπικό δίκτυο προμηθευτών για την εξυπηρέτηση των αναγκών του εργοστασίου, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στην οικονομία.

Η σχεδιαζόμενη επένδυση είναι «πράσινη», προάγοντας την κυκλική οικονομία και βασιζόμενη σε εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα καταδεικνύει ότι η κεντρική πολιτική για «πράσινο» μετασχηματισμό που προωθεί η κυβέρνηση προσελκύει ισχυρούς παράγοντες του ιδιωτικού τομέα.

“Σε συνδυασμό με την επένδυση της Volkswagen για πιλοτική μετατροπή της Αστυπάλαιας σε νησί ηλεκτροκίνησης, αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα καλλιεργεί ένα brand name όσον αφορά την ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, φιλικών προς το περιβάλλον. Μετά τις ανακοινώσεις από την Microsoft, την Volkswagen και την Pfizer, το προχωρημένο ενδιαφέρον της Next.e.GO φανερώνει επίσης ότι, παρά την πανδημία και τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει παγκοσμίως, το έργο της προσέλκυσης στρατηγικών επενδυτών στην Ελλάδα συνεχίζεται με επιτυχία, ειδικά στο πεδίο της τεχνολογίας και της έρευνας”, υποστηρίζουν από την κυβέρνηση.

Στην τηλεδιάσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης αρμόδιος για τις Ιδιωτικές Επενδύσεις και τις Συμπράξεις του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, Νίκος Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης αρμόδιος για την Έρευνα και Τεχνολογία, Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και Πρόεδρος του Enterprise Greece Γιάννης Σμυρλής και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος.

Πηγή: news247.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ