Τοπικές Ειδήσεις

Εικόνα υψηλών απαιτήσεων θα έχει από το 2021 το τουριστικό λιμάνι Ρόδου!

Νέα, σύγχρονη και προσαρμοσμένη στις υψηλές απαιτήσεις του ανταγωνισμού στο θαλάσσιο τουρισμό εικόνα, θα έχει το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου από την ερχόμενη τουριστική περίοδο του 2021, μετά το φετινό «ναυάγιο» στους κατάπλους κρουαζιερόπλοιων λόγω covid.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατικής» η κυκλοφοριακή μελέτη που θα διαμορφώσει άρδην το τοπίο εντός του τουριστικού λιμένα, μετατρέποντάς το σε λειτουργικό και σύγχρονο, βρίσκεται στο τελικό της στάδιο, αφού προηγουμένως… περιπλανήθηκε από Υπουργείο σε Υπουργείο επί μήνες, προκειμένου να γίνουν τροποποιητικές βελτιώσεις στο αρχικό στάδιο.
Όπως προκύπτει από τις ίδιες πληροφορίες, η κυκλοφοριακή μελέτη για τον τουριστικό λιμένα Ρόδου θα περάσει από το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο αμέσως προσεχές διάστημα, ολοκληρώνοντας το κεφάλαιο του εκσυγχρονισμού του λιμένα, που εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες κρουαζιερόπλοιων κάθε χρόνο.
Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης και του εκσυγχρονισμού του τουριστικού λιμένα Ρόδου, εντάσσεται -όπως έγραψε η «δ»- και το κοινό αίτημα του δημάρχου Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη και του πρόεδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Βασίλη Παπαοικονόμου, για την μετεγκατάσταση του Τελωνείου σε νέο χώρο στο Λιμένα Ακαντιάς, όπως προβλέπεται και στο Στρατηγικό Σχεδιασμό (Master Plan) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, με επιστολή τους προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και Ε.Φ.Κ.).
Η μετεγκατάσταση ζητείται στο πλαίσιο της προσαρμογής του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου στο Θαλάσσιο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Τουριστικού Λιμένα Ρόδου.
Από την νέα τουριστική περίοδο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή και το μεγάλο έργο αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας, το οποίο παραδόθηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2019 από την εταιρεία «G4S» στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.
Τα εγκαίνια του τεράστιου αυτού έργου, επρόκειτο να πραγματοποιηθούν φέτος, παρουσία -σύμφωνα με πληροφορίες της «δ» του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη- ωστόσο οι ανακατατάξεις που επέφερε η πανδημία, μετέθεσαν τον σχεδιασμό για την επόμενη τουριστική σεζόν.
Όπως έγραψε η «δ», που ανέδειξε το θέμα, συνδυαστικά τα συστήματα ασφαλείας που εγκαταστάθηκαν στα λιμάνια της Ρόδου δεν έχουν εφαρμοστεί ξανά όχι μόνο σε πανελλαδικό αλλά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθιστώντας τα από τα πλέον ασφαλή για κρουαζιερόπλοια, yachts αλλά και πολεμικά πλοία. Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και τα πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας με 70 τοποθετημένες κάμερες, θέτουν πλέον άλλες βάσεις για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στο νησί.
Στο λιμάνι της Ακαντιάς δεσπόζει πλέον, περιμετρική θερμική κάμερα στον 20μετρο ιστό για την εποπτεία του θαλάσσιου χώρου ενώ έχει ολοκληρωθεί ο καθορισμός των χώρων ΙSΡS και free zone.
Η εικόνα από το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης, όπου καταλήγει η εικόνα και από τα τρία λιμάνια της Ρόδου και λειτουργεί μέσα στον επιβατικό σταθμό του Τουριστικού Λιμένα, δίπλα από τις εγκαταστάσεις του Τελωνείου, είναι εντυπωσιακή.

Προβλήτας ΝΑΤΟϊκών
προδιαγραφών
Το πλέον εντυπωσιακό είναι πώς ο συνδυασμός των συστημάτων ασφαλείας όπου ελλιμενίζονται τα πολεμικά πλοία στην Ακαντιά, είναι πλήρως εναρμονισμένος με τους αυστηρούς κανόνες του Force Protection που υπαγορεύεται από το ΝΑΤΟ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αμερική, ο Καναδάς, η Αγγλία χρησιμοποιούν τον ναύσταθμο της Σούδας, ο οποίος έχει πλέον κορεστεί, και ήδη οι τρεις χώρες αναζητούν εναλλακτικά σημεία ελλιμενισμού των πολεμικών τους πλοίων που πλέον τις προδιαγραφές ασφαλείας πληροί μόνο η Ρόδος -μετά τη Σούδα- σε όλη τη χώρα.
Οι υποδομές είναι ικανές να περάσουν από ΝΑΤΟϊκή αξιολόγηση (έχει εγκατασταθεί πέραν όλων των άλλων θωρακισμένος οικίσκος σκοπιάς, καταπέλτης που διακόπτει την πρόσβαση προς το πλοίο σε περίπτωση ανάγκης, under vehicle scanner κ.ά.) ώστε ο προβλήτας να φιλοξενεί με ασφάλεια πολεμικά πλοία, με τεράστια οικονομικά οφέλη για το νησί.
Το νέο σύστημα ασφαλείας, μετατρέπει κάθε ένα από τα τρία λιμάνια (Ακαντιά, Αγγέλων, Κολόνας) σε “αστακό”. Παράλληλα και συνδυαστικά, διασφαλίζεται η διαρκής επιτήρηση της ασφαλούς λειτουργίας των ζωτικών χώρων των λιμενικών εγκαταστάσεων και του λιμένα με μέσα εποπτείας, αποτροπής και προστασίας.
Ουσιαστικά εφαρμόζεται το σύγχρονο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας ΙSΡS με δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης από το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων, και εναλλακτικά, προκειμένου να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή συνέχεια σε περίπτωση αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, από το Κέντρο Ελέγχου Επιβατών Αγγέλων και το Κέντρο Ελέγχου Επιβατών Ακαντιάς.
Κύριος σκοπός του έργου είναι η πλήρης συμμόρφωση του ΔΛΤΝΔ προς τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τη προστασία των κρίσιμων υποδομών θαλασσίων μεταφορών/λιμένων, την ενίσχυση της παρεχόμενης ασφάλειας και τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης κρουαζιέρας, ημερόπλοιων (εσωτερικές πλωτές μεταφορές, υπόχρεες και μη στον Κώδικα ΙSΡS) και άλλων, υψηλής επικινδυνότητας, πλοίων, καθώς και των απαιτήσεων των εταιρειών κρουαζιέρας, γι αυτό και πρόκειται για πρωτοποριακό έργο καθώς τα συστήματα εφαρμόζονται συνδυαστικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Ο έλεγχος των εισερχομένων και εξερχομένων στο χώρο, αποτελεί κομβικό στοιχείο στην ενίσχυση της ασφάλειας και ο σύγχρονος τρόπος ελέγχου που καθιερώνεται με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό θα συντελέσει στην αναβάθμιση, τόσο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το διεθνές επιβατικό κοινό και τους χρήστες, όσο και στην εικόνα και τη θέση του Δ.Λ.Τ. στο ευρωπαϊκό δίκτυο θαλασσίων μεταφορών και λιμένων.
Το έργο περιλαμβάνει τη λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρόδου, για τον έλεγχο πρόσβασης εισερχομένων οχημάτων και χρηστών, ηλεκτρονικών περιπολιών, επιτήρησης λιμενικών εγκαταστάσεων και χώρων εκμετάλλευσης του ΔΛΤΝΔ, καθώς και ακτινοσκοπικού ελέγχου επιβατών και καταγραφής της κάρτας επιβίβασής τους σε υπόχρεους κατά τον ISPS πλόες.
Η φιλοσοφία σχεδίασης του παραπάνω συστήματος έχει γίνει με γνώμονα την ασφάλεια αφενός με την 24ωρη παρακολούθηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στην στεριά και τη θάλασσα, εντός και εκτός αυτής καθώς και των πλοίων που ελλιμενίζονται, με κάθε καιρό και ορατότητα, αδιαλείπτως, και αφετέρου τον έλεγχο της πρόσβασης προσώπων (επιβατών, προσωπικού λιμένα και πλοίων κ.λπ.) και κάθε οχήματος εντός των εγκαταστάσεων ώστε να είναι σε πλήρη συμφωνία με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο πλαίσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου