Τοπικές Ειδήσεις

Υπό μελέτη η μετατροπή του λιμανιού της Ρόδου σε homeport ή interport

Στην προσπάθεια να μετατραπεί το λιμάνι της Ρόδου σε HOMEPORT ή INTERPORT στο άμεσο μέλλον αλλά υπό προϋποθέσεις και με σαφή σχεδιασμό, στρέφεται το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρό του, κ. Βασίλη Παπαοικονόμου που μίλησε στην «δ» έχει εξουσιοδοτηθεί ο σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για τον προορισμό της Ρόδου, κ. Ιωάννης Μπρας προκειμένου να διερευνηθούν όλα τα ενδεχόμενα είτε για HOMEPORT, είτε για INTERPORT. «Κάποιες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον (όπως π.χ. η TUI που ζήτησε και πληροφορίες). Σε κάθε περίπτωση, θέλει ακόμη χρόνο και θα διερευνήσουμε πώς θα γίνει εφικτό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαοικονόμου.
Ερωτηθείς από την «δ» ο κ. Μπρας, για το πόσο εφικτό είναι αυτό δήλωσε κατηγορηματικά:
«Να ξεκινήσω από το δεδομένο ότι η Ρόδος έχει την δυνατότητα να γίνει είτε HOMEPORT, είτε INTERPORT. Αυτός είναι και από τους κύριους στόχους τους οποίους έχει θέσει τόσο η ίδια η δημοτική αρχή (με εντολή του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη) αλλά και από την ηγεσία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Να διευκρινίσουμε ότι:
– HOMEPORT είναι όταν ένα πλοίο κάνει ολική εκκίνηση από έναν προορισμό
– INTERPORT είναι μια φιλοσοφία που έχουν τελευταία κάποιες εταιρίες που λέει ότι μπορεί να έχουν πελάτες από διάφορα μέρη – αγορές και άρα μοιράζουν την κίνηση στους προορισμούς.
Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να είναι από 100 έως 1000 πελάτες κάθε φορά
Όλα είναι θέμα τεχνικών προδιαγραφών. Το λιμάνι της Ρόδου μπορεί να γίνει είτε HOMEPORT, είτε INTERPORT αλλά απαιτείται μακροχρόνιος σχεδιασμός και πολύ καλή προετοιμασία. Έχει σημασία λοιπόν να δούμε τι προδιαγραφές θα δώσουμε σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές και ποιες είναι οι προοπτικές που μπορούν να υπάρξουν.
Π.χ. ο χώρος για βαλίτσες, οι χώροι για την αναμονή των επιβατών και γενικότερα κάποιες παρεμβάσεις για διαμόρφωση του λιμανιού με τέτοια δεδομένα που θα επιτρέπει την εκκίνηση των κρουαζιεροπλοίων από την Ρόδο (είτε για HOMEPORT, είτε για INTERPORT). Έχουν αλλάξει πλέον τα ποσοστά των εταιρειών που κάνουν HOΜEPORT στην Ελλάδα (Πειραιάς, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Λαύριο). Αυτή την στιγμή διερευνούμε τις δυνατότητες του λιμανιού. Προσωπικά, θεωρώ ότι η Ρόδος μπορεί να ξεκινήσει με το INTERPORT (ενδιάμεσο σταθμό) και το επόμενο βήμα θα είναι το HOΜEPORT που θα μπει πλέον στην ατζέντα αμέσως μετά. Η Ρόδος, πάντως, είναι στο σωστό δρόμο για να τα κάνει αυτά πράξη».
Ένα ακόμη στοιχείο που θεωρείται πάρα πολύ σημαντικό, είναι το αεροδρόμιο. Η συνδεσιμότητα του διεθνούς αερολιμένα ‘Διαγόρας’ Ρόδου, με το λιμάνι του νησιού έχει σημασία για το πώς θα αναπτυχθεί –εκ παραλλήλου- και το λιμάνι που θα μετατραπεί σε HOMEPORT, είτε INTERPORT.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, ο μέσος όρος χρημάτων που αφήνει ένας επιβάτης κρουαζιέρας HOMEPORT είναι τετραπλάσιος σε σχέση με τον επιβάτη που έρχεται μέσω άλλου προορισμού (από 300 – 400 ευρώ καθώς οι επιβάτες που έρχονται με αυτά τα πλοία θα μείνουν περισσότερες ημέρες στον προορισμό για τουρισμό).
«Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Λιμενικού Ταμείου, γίνονται σχεδιασμοί με στόχο την μέτρηση της απόδοσης της Ρόδου ως προορισμού. Έχει καταμετρηθεί ότι τουλάχιστον το 50 – 60% των επιβατών κρουαζιέρας, επιστρέφουν σαν επισκέπτες. Μην ξεχνάμε ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη που θεωρούνται διεθνείς προορισμοί, έχουν αναδειχτεί λόγω της κρουαζιέρας. Η Ρόδος, χρειάζεται περίπου δύο με τρία χρόνια για να γίνει HOMEPORT, είτε INTERPORT –αφού αλλάζουν εντελώς τα κριτήρια σε σχέση με το λιμάνι TRANSIT. Βρισκόμαστε ήδη σε φάση προγραμματισμού και σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, των σημείων που δένουν τα πλοία, του εξοπλισμού κ.λπ.».
Αναφορικά με το πλάνο για το λιμάνι της Ρόδου το 2023, ετοιμάζονται μια σειρά από παρεμβάσεις, έργα και σωστή προετοιμασία προκειμένου να υποδεχτεί το νησί περίπου 500 πλοία που θα μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες τουρίστες.
Όπως δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος κ. Βασίλης Παπαοικονόμου:
«Αυτή την περίοδο για την Ρόδο, είναι σε εξέλιξη τα τεύχη δημοπράτησης για το ‘MASTERPLAN’ του λιμένα της Ακαντιάς καθώς και η μελέτη κατασκευής αποθήκης στην Ακαντιά για την εξυπηρέτηση του Τελωνείου ώστε να απομακρυνθούν τα κατασχεμένα αυτοκίνητα από το τουριστικό λιμάνι. Σε αυτό θα περιληφθεί και η κατασκευή ενός νέου μώλου (στην εξωτερική πλευρά του λιμένα Ακαντιάς, μήκους 800 μέτρων) ώστε να μπορέσει να φιλοξενεί ακόμη δύο κρουαζιερόπλοια».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου