ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στη Βουλή το νομοσχέδιο «σκούπα» για τον Τελωνειακό Κώδικα – Τι αλλάζει άμεσα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΤΕΛΩΝΕΙΟ

Τον δρόμο προς τη Βουλή παίρ­νουν οι πα­ρο­χές για χα­μη­λο­συ­ντα­ξιού­χους, ενώ μπαί­νουν και νέοι κα­νό­νες για τα επι­δό­μα­τα ενοι­κί­ου. Την Τε­τάρ­τη ανα­μέ­νε­ται να ξε­κι­νή­σει στις Επι­τρο­πές η συ­ζή­τη­ση για το νο­μο­σχέ­διο του υπουρ­γεί­ου Εθνι­κής Οι­κο­νο­μί­ας και Οι­κο­νο­μι­κών για τον Εθνι­κό Τε­λω­νεια­κό Κώ­δι­κα, με στόχο να ψη­φι­στεί την επό­με­νη εβδο­μά­δα και να τε­θούν άμεσα σε εφαρ­μο­γή σω­ρεία νέων δια­τά­ξε­ων για πο­λί­τες και επι­χει­ρή­σεις.

Με τα νέα μέτρα, μπαί­νει τέλος στα με­τρη­τά για ενοί­κια. Από το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2026, όλα τα ενοί­κια θα κα­τα­βάλ­λο­νται απο­κλει­στι­κά μέσω τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών. Οι εκ­μι­σθω­τές θα πρέ­πει να δη­λώ­σουν τους λο­γα­ρια­σμούς τους στην ΑΑΔΕ, ενώ όσοι δεν συμ­μορ­φω­θούν θα αντι­με­τω­πί­σουν σο­βα­ρές κυ­ρώ­σεις.

Για τους ιδιο­κτή­τες που δε συμ­μορ­φώ­νο­νται, δεν θα εκ­πί­πτουν οι δα­πά­νες (5% στο ει­σό­δη­μά τους). Ενώ για τους ενοι­κια­στές προ­βλέ­πε­ται απο­κλει­σμός από επι­δό­μα­τα στέ­γα­σης και μη ανα­γνώ­ρι­ση του ενοι­κί­ου ως εκ­πι­πτό­με­νης δα­πά­νης για επι­χει­ρή­σεις.

Το μέτρο συν­δέ­ε­ται με το «1 ενοί­κιο δώρο» που θα δί­δε­ται από φέτος σαν κί­νη­τρο για να δη­λώ­νο­νται τα πραγ­μα­τι­κά ποσά στην εφο­ρία. Και οι αλ­λα­γές ολο­κλη­ρώ­νο­νται με την σύ­στα­ση του νέου Μη­τρώ­ου Ιδιο­κτη­σί­ας και Δια­χεί­ρι­σης Ακι­νή­των (Μ.Ι.Δ.Α.) που θα συ­γκε­ντρώ­νει όλες τις πλη­ρο­φο­ρί­ες για ιδιο­κτη­σί­ες, τα δι­καιώ­μα­τα και τις χρή­σεις ακι­νή­των, κα­τα­γρά­φο­ντας τις συ­ναλ­λα­γές που εκτε­λού­νται -και σε πραγ­μα­τι­κό χρόνο- με δια­σύν­δε­ση με άλλες δη­μό­σιες και ιδιω­τι­κές βά­σεις δε­δο­μέ­νων.

Νέο επί­δο­μα συ­ντα­ξιού­χων

Στο νο­μο­σχέ­διο προ­βλέ­πε­ται και η νέα πα­ρο­χή για συ­ντα­ξιού­χους και ευά­λω­τες ομά­δες: εφά­παξ επί­δο­μα 250 ευρώ ετη­σί­ως που θα δί­δε­ται κάθε Νο­έμ­βριο σε 1,45 εκατ. δι­καιού­χους. Αφορά 1,1 εκατ. συ­ντα­ξιού­χους ηλι­κί­ας 65 ετών και άνω με βάση ει­σο­δη­μα­τι­κά κρι­τή­ρια (ει­σό­δη­μα έως 14.000 ευρώ για άγα­μους ή 26.000 για έγ­γα­μους, ακί­νη­τη πε­ριου­σία 200.000 ευρώ για άγα­μους ή 3000.000 για έγ­γα­μους κλπ) αλλά και 350.000 δι­καιού­χους που λαμ­βά­νουν σύ­ντα­ξη ανα­σφά­λι­στου υπε­ρή­λι­κα ή ανα­πη­ρι­κά επι­δό­μα­τα.

Το νο­μο­σχέ­διο ενι­σχύ­ει τα κί­νη­τρα για όσους επι­στρέ­φουν από το εξω­τε­ρι­κό. Προ­βλέ­πει 50% έκ­πτω­ση στο φόρο ει­σο­δή­μα­τος για επτά χρό­νια, εγκρί­σεις-εξ­πρές για απο­φυ­γή κα­θυ­στε­ρή­σε­ων, διευ­κο­λύν­σεις για επαγ­γελ­μα­τί­ες και μι­σθω­τούς.

Και ευ­ρύ­τε­ρα προ­βλέ­πο­νται κί­νη­τρα για προ­σέλ­κυ­ση φο­ρο­λο­γου­μέ­νων από το εξω­τε­ρι­κό από το εξω­τε­ρι­κό: Ενί­σχυ­ση κι­νή­τρων για αλ­λο­δα­πούς επεν­δυ­τές με έντα­ξη μελών της οι­κο­γέ­νειας του στο ει­δι­κό κα­θε­στώς με 20.000 ευρώ ανά πρό­σω­πο, πλήρη απαλ­λα­γή από φόρο δω­ρε­άς και κλη­ρο­νο­μιάς για πε­ριου­σία που έχουν στο εξω­τε­ρι­κό, φο­ρο­λο­γι­κές διευ­κο­λύν­σεις και μεί­ω­ση κό­στους λει­τουρ­γί­ας για Family Offices (το ελά­χι­στο ύψος λει­τουρ­γι­κών δα­πα­νών για family offices μειώ­νε­ται από 1.000.000 σε 250.000 ευρώ ετη­σί­ως) ενώ επε­κτεί­νε­ται η δυ­να­τό­τη­τα ίδρυ­σης και σε φυ­σι­κά πρό­σω­πα με φο­ρο­λο­γι­κή κα­τοι­κία εκτός Ελ­λά­δας.

 Έλεγ­χοι της ΑΑΔΕ

Με­γά­λες ανα­τρο­πές έρ­χο­νται και στις επι­δο­τή­σεις για τους αγρό­τες, καθώς με το νο­μο­σχέ­διο ο ΟΠΕ­ΚΕ­ΠΕ εν­σω­μα­τώ­νε­ται στην ΑΑΔΕ. Με άλλη διά­τα­ξη, από 6 Οκτω­βρί­ου 2025 τα στε­λέ­χη και οι υπο­θέ­σεις ελέγ­χου του ΣΔΟΕ με­τα­φέ­ρο­νται επί­σης στην ΑΑΔΕ.

Πα­ράλ­λη­λα θε­σπί­ζο­νται «δια νόμου» ηλε­κτρο­νι­κοί έλεγ­χοι στις κι­νή­σεις εμπο­ρευ­μά­των και οχη­μά­των σε πραγ­μα­τι­κό χρόνο, με εγκα­τά­στα­ση scanner για ανα­γνώ­ρι­ση πι­να­κί­δων σε διό­δια και τε­λω­νεία.

Επι­πλέ­ον προ­βλέ­πο­νται:

υπο­χρε­ω­τι­κό IRIS σε όλα τα POS. Επι­χει­ρή­σεις που δεν προ­σαρ­μό­σουν τα POS τους για πλη­ρω­μές IRIS θα πλη­ρώ­σουν: 10.000 ευρώ αν τη­ρούν απλο­γρα­φι­κά στοι­χεία και 20.000 20.000 ευρώ με δι­πλο­γρα­φι­κά. Ει­δι­κή μεί­ω­ση 50% στα πρό­στι­μα προ­βλέ­πε­ται για μι­κρούς οι­κι­σμούς και νησιά κάτω των 3.100 κα­τοί­κων

δε­κα­πλα­σια­σμός προ­στί­μων ή «λου­κέ­τα» για «μαύ­ρες» συ­ναλ­λα­γές. Από 2 Ιου­νί­ου 2025, τα πρό­στι­μα για δια­κί­νη­ση προ­ϊ­ό­ντων χωρίς πα­ρα­στα­τι­κά αυ­ξά­νο­νται: για απλο­γρα­φι­κές επι­χει­ρή­σεις (πρώην Α-Β Κα­τη­γο­ρί­ας Βι­βλία) από 500 σε 5.000 ευρώ, ενώ για δι­πλο­γρα­φι­κές επι­χει­ρή­σεις (ΑΕ, ΙΚΕ)  από 1.000 σε 10.000 ευρώ

βαριά πρό­στι­μα από 10.000 έως 100.000 ευρώ σε στε­λέ­χη και υπάλ­λη­λους που δεν συ­νερ­γά­ζο­νται με την ΑΑΔΕ σε θέ­μα­τα ελέγ­χων.

Με άλλο άρθρο «τα­κτο­ποιεί­ται» το νο­μι­κό ζή­τη­μα που προ­έ­κυ­ψε για την επι­βο­λή τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος 600 ευρώ στις βρα­χυ­χρό­νιες μι­σθώ­σεις τύπου Airbnb. Κάθε ακί­νη­το που εκ­μι­σθώ­νε­ται για βρα­χυ­χρό­νια μί­σθω­ση (Airbnb) από νο­μι­κά πρό­σω­πα -καθώς στα φυ­σι­κά έχει κα­ταρ­γη­θεί το Τέλος- θα επι­βα­ρύ­νε­ται με 600 ευρώ (ή 300 ευρώ για μη κερ­δο­σκο­πι­κές εται­ρεί­ες).

Φο­ρο­λο­γι­κές διευ­κο­λύν­σεις

Το νο­μο­σχέ­διο πε­ριέ­χει και δια­τά­ξεις ει­δι­κές ρυθ­μί­σεις για ναυ­τι­κούς (15% φο­ρο­λό­γη­ση για αξιω­μα­τι­κούς ιδιω­τι­κών πλοί­ων ανα­ψυ­χής και 10% φο­ρο­λό­γη­ση για κα­τώ­τε­ρο πλή­ρω­μα) και μέτρα ανα­κού­φι­σης πλη­γέ­ντων από την κα­κο­και­ρία «Daniel» με 72 δό­σεις από 30 ευρώ το μήνα.

Πηγή: newmoney.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.