Ρεπορτάζ

Μαζική συμμετοχή στην απεργία των εκπαιδευτικών της Ρόδου

Στην 24ωρη πανελλαδική κινητοποίηση συμμετείχαν χθες και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στη Ρόδο καθώς επίσης και στα υπόλοιπα νησιά του νομού, αντιδρώντας στη διαδικασία της αξιολόγησης (σχολικών μονάδων και ατομική) όπως αυτή προωθείται από το υπουργείο Παιδείας. Δεύτερο βασικό θέμα κινητοποίησης για τους εκπαιδευτικούς στην περιοχή μας, είναι η συγχώνευση σχολικών τμημάτων, μέτρο που συνεπάγεται τη μεγάλη αύξηση μαθητών ανά τμήμα.
Σε ανακοίνωσή της ΔΟΕ αναφέρεται ότι η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Παράλληλα η απόφαση της υπουργού για τη συγχώνευση-σύμπτυξη σχολικών τμημάτων έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, την Ανατολική Αττική, τα Ιωάννινα, την Κορινθία, την Ηλεία, τη Γ΄ Αθήνας, τη Φωκίδα. Εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων κάνουν λόγο για μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις. Η συμμετοχή στη χθεσινή κινητοποίηση ξεπέρασε πανελλαδικά κάθε προηγούμενο. Στη Ρόδο, υπολογίζεται ότι πήρε μέρος άνω του 60% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ υψηλό ήταν και το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης. Χθες στις 12 το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε στα γραφεία των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που στεγάζονται στο κτήριο της ΔΟΥ, παράσταση διαμαρτυρίας από την Α ‘ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου και συλλόγους διδασκόντων στο πλαίσιο των πανελλαδικών κινητοποιήσεων.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Θοδωρή Ξάφη, η συμμετοχή ήταν η μαζικότερη των τελευταίων ετών. Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στον «τιμωρητικό» χαρακτήρα του μέτρου της αξιολόγησης και όχι στην αξιολόγηση αυτή καθαυτή, όπως είπε.
«Ηταν αρκετά υψηλό το ποσοστό συμμετοχής των συναδέλφων που ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε αυτή την κινητοποίηση. Πρόκειται ίσως για τη μαζικότερη συμμετοχή σε απεργιακή κινητοποίηση, η οποία αφορά αφενός στη σύμπτυξη των τμημάτων και αφετέρου στην αξιολόγηση. Ο κλάδος μας είναι υπέρ της αξιολόγησης. Ωστόσο το Υπουργείο προωθεί ένα τύπο αξιολόγησης ο οποίος έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Αυτή την αξιολόγηση, όπως την προωθεί το Υπουργείο την αρνούμαστε», είπε ο κ. Ξάφης και συμπλήρωσε σχετικά με τη σύμπτυξη των σχολικών τμημάτων τα εξής:
«Η υπουργός Παιδείας έστειλε στα σχολεία όλης της χώρας και προφανώς στα Δωδεκάνησα οδηγία για τη σύμπτυξη των σχολικών τμημάτων. Θα έχουμε εν ολίγοις λιγότερα τμήματα με περισσότερους-έως και 29-μαθητές. Και όλα αυτά εν μέσω πανδημίας. Βέβαια σύμφωνα με την πληροφόρηση που είχαμε, έχει διευθετηθεί το συγκεκριμένο θέμα και δεν θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές το νομό. Τουλάχιστον η πρώτη εκτίμηση είναι αυτή… θα δούμε τι θα γίνει στην πράξη».
Η κα Νίτσα Αργυρού, πρόεδρος του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέφερε τα εξής σχετικά με το ζήτημα της αξιολόγησης: «Έπειτα από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης λόγω της πανδημίας και της καραντίνας, θα έπρεπε να εστιάσουμε στο μαθητή. Αντ’ αυτού ασχολούμαστε με την αξιολόγηση. Και δεν είμαστε κατά του συγκεκριμένου μέτρου, ζητούμε όμως μία αξιολόγηση που να διασφαλίζει το πραγματικά ενιαίο και δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και δεν θα μας βάζει στη διαδικασία κατηγοριοποίησης. Επιδιώκουμε ένα διάλογο ώστε να βελτιωθούν ζητήματα που χρήζουν βελτίωσης».

Όσον αφορά τις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων, η κα Αργυρού δήλωσε ότι πρόκειται για ένα «άκαιρο» μέτρο που επιβάλλεται όσο βρίσκεται σε εξέλιξη η πανδημία του κορωνοϊού. Σημείωσε παράλληλα ότι είναι ανέφικτη η δημιουργία μεγάλων σχολικών τμημάτων, καθώς δεν θα είναι εφικτό για τον εκπαιδευτικό να ανταποκρίνεται και να προσαρμόζεται στις ξεχωριστές ανάγκες κάθε μαθητή.
«Υπάρχει μείζον ζήτημα. Για να συγχωνευθούν τα τμήματα, θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε τάξη περισσότεροι από 25 μαθητές, αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος. Ήδη βρισκόμασταν σε οριακό επίπεδο σε πολλές περιπτώσεις. Σε περίοδο πανδημίας είναι μία άκαιρη συζήτηση αυτή. Και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε κάθε τάξη, σε κάθε τμήμα, υπάρχουν παιδιά με πολλαπλές και διαφορετικές ανάγκες, ειδικά στο νηπιαγωγείο και στις μικρές τάξεις του δημοτικού», είπε η κα Αργυρού.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου