• Εκτός κυβερνητικού προγραμματισμού το έργο της Μεσογειακής Χάραξης δεν εμφανίζεται ούτε στις αποφάσεις του ΚΥΣΟΙΠ
Εργο–σύμβολο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Ρόδου, για την αστική αναβάθμιση και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η Νέα Είσοδος-Μεσογειακή Χάραξη- της Πόλης οδηγήθηκε πλέον σε ουσιαστική απένταξη από τον κυβερνητικό σχεδιασμό, παρά τις επίσημες δεσμεύσεις που είχαν δοθεί στο υψηλότερο πολιτικό επίπεδο. Η πλέον ηχηρή δέσμευση είχε έρθει από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όταν το έργο παρουσιάστηκε ως εμβληματικό για τη βιώσιμη κινητικότητα και την εικόνα της τουριστικής πρωτεύουσας των Δωδεκανήσων. Ακολούθησε η ανακοίνωση για την υλοποίηση του έργου στα εγκαίνια της γέφυρας του Μάκκαρη από τον τότε υπουργό Κώστα Καραμανλή και μέχρι τότε είχε καλλιεργηθεί η βεβαιότητα ότι η Νέα Είσοδος (Μεσογειακή Χάραξη) θα προχωρήσει άμεσα σε φάση υλοποίησης. Σήμερα, ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει εντελώς διαφορετική.
Χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς ένταξη
Παρά τις εξαγγελίες, το έργο δεν εμφανίζεται σε κανένα ενεργό χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ούτε στο Ταμείο Ανάκαμψης, ούτε στο ΕΣΠΑ, ούτε σε ειδικό κυβερνητικό πακέτο υποδομών. Στις 3 Δεκεμβρίου συνεδρίασε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, με θέμα την προετοιμασία της Ελλάδας για τα ευρωπαϊκά κονδύλια 2028-2034 και τον σχεδιασμό για τα οδικά, σιδηροδρομικά, ενεργειακά και τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Ο «χάρτης» των μεγάλων έργων για τον Περιφερειακό και Τοπικό σχεδιασμό έχει «σβήσει» από τα εμβληματικά έργα την Νέα Είσοδο Πόλεως Ρόδου. Η εξέλιξη δυστυχώς ήταν προδιαγεγραμμένη, καθώς εκτός από συναντήσεις και ερωτήσεις των βουλευτών Μ. Κόνσολα, Β. Υψηλάντη και Γ. Νικητιάδη ουδέποτε επέδειξε πραγματικό ενδιαφέρον ο Δήμος Ρόδου. Η επιστολή του δημάρχου κ. Κολιάδη που θα ζητούσε από τους αρμόδιους υπουργούς να συνδράμουν στην ολοκλήρωση των μελετών έμεινε στα συρτάρια του δημοτικού μεγάρου. Στην πράξη, όπως παραδέχονται υπηρεσιακοί παράγοντες και αυτοδιοικητικοί, η Νέα Μεσογειακή Χάραξη έχει «παγώσει» διοικητικά, γεγονός που ισοδυναμεί πολιτικά με σιωπηλή απένταξη.

Η σημασία του έργου για τη Ρόδο είναι αδιαμφισβήτητη. Αποφόρτιση της υφιστάμενης εισόδου, αποσυμφόρηση του κέντρου, μείωση τροχαίων ατυχημάτων, καλύτερη σύνδεση λιμανιού – αεροδρομίου – τουριστικών ζωνών, σύγχρονη εικόνα για μια ευρωπαϊκή τουριστική πρωτεύουσα. Κι όμως, σε μια περίοδο που η πόλη δοκιμάζεται από τεράστιους κυκλοφοριακούς φόρτους, έργα αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές, αυξημένες τουριστικές ροές, η βασική υποδομή εισόδου παραμένει ίδια και ανεπαρκής εδώ και δεκαετίες.
Ένα έργο που παρουσιάστηκε ως προτεραιότητα δεν εντάχθηκε τελικά σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο. Το έργο της Νέας Μεσογειακής Χάραξης προστέθηκε στη λίστα μεγάλων εξαγγελιών που δεν ξεπέρασαν ποτέ το στάδιο των ανακοινώσεων. Η επίσημη δέσμευση του πρωθυπουργού υπάρχει και είναι καταγεγραμμένη. Αυτό που έλειπε πλέον ήταν η πολιτική συνέχεια. Σε αντίθεση με την μοίρα της Μεσογειακής Χάραξης στη Ρόδο, σε επίπεδο χώρας, μεγάλα οδικά έργα έχουν θετική εξέλιξη. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν:
-Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος ολοκληρώθηκε αρχές Δεκεμβρίου.
-Ο Ε65 θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο του 2026.
-Το flyover της Θεσσαλονίκης τον Μάιο του 2027.
-Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης ξεκίνησε και στο σκέλος Χανιά-Ηράκλειο.
Η Ρόδος μένει οριστικά εκτός, με μόνο θετικό την παρέμβαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Φανερωμένη- Αεροδρόμιο.
















