Ειδήσεις

Μύθοι και πραγματικότητες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Αυτό το καλοκαίρι, με τις οικονομικές εξελίξεις στην Ελλάδα και τους κεφαλαιακούς ελέγχους, οι Έλληνες, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, προβληματίστηκαν για το εάν θα πρέπει να ακυρώσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές ή όχι. Τα εισιτήρια, οι τιμές των εστιατορίων και οι τιμές των ξενοδοχείων, έχουν αυξηθεί μετά και από τις ανάλογες προσαρμογές του ΦΠΑ, ενώ το κλίμα οικονομικής ανασφάλειας κυριαρχεί.

Οι οικογενειάρχες, κυρίως, βλέπουν τις διακοπές τους σαν ένα μακρινό όνειρο. «Κι όμως, περισσότερο από ποτέ, οι Έλληνες χρειάζονται διακοπές, προκειμένου χρειάζονται να απολαύσουν τον πλούτο των νησιών μας, όπως ακριβώς και οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας» επισημαίνουν στελέχη του κλάδου της κρουαζιέρας και προσθέτουν:

«Γενικά υπήρχε για πολλά χρόνια η αίσθηση και μία προκατάληψη ότι η κρουαζιέρα είναι ένας ακριβός τρόπος διακοπών ή είναι τρόπος διακοπών για πολύ λίγους και συνταξιούχους που μάζευαν χρήματα για να κάνουν το όνειρο της ζωής τους πραγματικότητα. Αυτός είναι ένα μύθος.

Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο θεωρούν την κρουαζιέρα ως κορυφαίο τρόπο διακοπών. Με βάση τα στοιχεία της CLIA (Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας) το 62% επιλέγει ξανά την κρουαζιέρα για τις διακοπές του και ένα 69% κατατάσσει την κρουαζιέρα σε υψηλότερη θέση συγκριτικά με τις διακοπές στη στεριά.

Γενικότερα, οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων της CLIA προβλέπεται να αυξηθούν στα 23 εκατομμύρια το 2015, μία αύξηση 4% από τα 22,1 εκατομμύρια επιβάτες του 2014.

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Μετά από δύο χρόνια σχετικά χαμηλών επιδόσεων για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα που οφείλονταν στην οικονομική κρίση, σημειώθηκε ανάκαμψη, με αύξηση 10% της εγχώριας επιβατικής κίνησης για το 2014 για το οποίο υπάρχουν επίσημα στοιχεία.

«Η Ελλάδα παρόλο που έχει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της κρουαζιέρας, με φυσική και πολιτιστική ομορφιά και στρατηγικό ρόλο, δεν έχει ακόμα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό αυτόν τον τρόπο διακοπών. Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα επικεντρώνεται στους προορισμούς και transit (διερχομένους) επιβάτες, με το 90% των δρομολογίων κρουαζιέρας να περιλαμβάνουν τη Μεσόγειο και τη Μαύρη θάλασσα. Αυτή η τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί δεδομένου και του υψηλού κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων τονίζουν στελέχη της αγοράς».

Σημαντικά στοιχεία για την συμβολή της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία προκύπτουν από την έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA). Αναλυτικά:

· Άμεσες δαπάνες ύψους 506 εκατομμυρίων από τον κλάδο της κρουαζιέρας

· Αμοιβές ύψους 190 εκατομμυρίων σε εργαζόμενους

· Δημιουργία 10.136 νέων θέσεων εργασίας.

Η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι από την “πίτα” των 40 δισεκατομμυρίων που κάνει τζίρο η κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Όμως όλα παραμένουν στάσιμα.

Η Ελλάδα συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία κρουαζιερόπλοιων, με τον αριθμό των επιβατο-επισκέψεων να αγγίζει συνολικά τα 5 εκατομμύρια το 2014. «Αρκετά ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας συγκαταλέγονται ανάμεσα στα δημοφιλέστερα της Ευρώπης σε απόλυτο αριθμό επισκέψεων επιβατών. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την εμφάνιση νέων λιμανιών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή, θα συνεχίσει να προσφέρει στις εταιρείες κρουαζιέρας σημαντικές δυνατότητες για συναρπαστικές και προσοδοφόρες επιλογές τουριστικών προορισμών» τονίζουν στελέχη της αγοράς.

Συμφέρει τελικά η κρουαζιέρα για τους Έλληνες;

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μία προσπάθεια από πολλές εταιρείες να προσεγγίσουν τους Έλληνες επιβάτες ώστε να ανοίξουν την αγορά κρουαζιέρας και τις προοπτικές ανάπτυξης καθώς και να δημιουργηθεί μία πηγή εγχώριων επιβατών που μπορεί να είναι και μία βάση για δυναμική αύξηση του home porting.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα , της Celestyal Cruises, της μοναδικής εταιρείας κρουαζιέρας με έδρα την Ελλάδα η οποία έχει ξεκινήσει καμπάνια και προτείνει κρουαζιέρες σε προνομιακές και συμφέρουσες τιμές. Πιο συγκεκριμένα, στην επταήμερη κρουαζιέρα «Ειδυλλιακό Αιγαίο», στα δύο άτομα, το δεύτερο ταξιδεύει στη μισή τιμή, ενώ για τις οικογένειες τα παιδιά ταξιδεύουν δωρεάν, μόνο με τη χρέωση των λιμενικών τελών. Στο πακέτο αυτό περιλαμβάνεται πλήρης διατροφή και οκτώ ποτά την ημέρα ανά άτομο, ψυχαγωγικό πρόγραμμα στο πλοίο και δύο δωρεάν οργανωμένες εκδρομές στη Σμύρνη και την Έφεσο, για την επταήμερη κρουαζίερα.

Σύγκριση με άλλους τρόπους διακοπών

Τα στελέχη του κλάδου προκειμένου να αναδείξουν το οικονομικό πλεονέκτημα που θα έχει κάποιος επιλέγοντας την κρουαζιέρα για τις διακοπές του επισημαίνουν:

«Σε περίπτωση που ένα ζευγάρι για παράδειγμα θέλει να ταξιδέψει σε ένα νησί, για τρεις ημέρες, χωρίς αμάξι και με πρόχειρο φαγητό, θα χρειαστεί περίπου 750 ευρώ. Στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα, επιλέγοντας την τριήμερη κρουαζιέρα, οι επιβάτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά, 3 νησιά και μια περιοχή της Τουρκίας, πλούσια γεύματα, άνεση, προσωπική φροντίδα και περιηγήσεις σε αξιοθέατα, μόνο με 449, ενώ μια οικογένεια μπορεί να ταξιδέψει στο «Ειδυλλιακό Αιγαίο» με 631 καθώς τα παιδιά μέχρι 16 ετών πληρώνουν μόνο λιμενικά τέλη» και προσθέτουν:

«Με τις ανέσεις που προσφέρει η κρουαζιέρα και σε συμφέρουσες τιμές δεν χρειάζεται να περιοριστεί κανείς σε τρεις ημέρες διακοπών. Η αντίστοιχη τετραήμερη κρουαζιέρα με επιπλέον δωρεάν εκδρομή στη Σμύρνη, έχει κόστος 648 ευρώ για τα ζευγάρια και 829 ευρώ για τις οικογένειες, συν τα λιμενικά τέλη για τα παιδιά.

Επιπλέον, η κρουαζιέρα προσφέρει στους επιβάτες την δυνατότητα να επισκεφθούν νησιά που δεν συνδέονται μεταξύ τους ακτοπλοϊκά με συμβατικό δρομολόγιο και να γνωρίσουν ιστορικά μνημεία και αξιοθέατα, οργανωμένα και άνετα, σε κάθε στάση. Παράλληλα, το ντόπιο και ελληνικό στοιχείο, δεν λείπει και από τις εν πλω εκδηλώσεις και θεματικές ενέργειες. Όσο για τους λάτρεις της διασκέδασης, η κρουαζιέρα πάντα τους επιφυλάσσει κάποια έκπληξη».

newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου