Ένα σημαντικό 1ο βραβείο απέσπασαν μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό “Η δική μου Βιοηθική” που διοργάνωσε η Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής (ΕΕΒ) και το Εργαστήρι Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά το Σάββατο 3 και την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020, παρουσίασαν εργασίες πολλά δημόσια και ιδιωτικά Λύκεια της χώρας.

Η επιτροπή αξιολόγησης, αποτελούμενη από την Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής κ. Ρεθυμιωτάκη Ελένη, μέλη της και δύο επιστημονικούς συνεργάτες της, έκρινε τις εργασίες με βάση την πρωτοτυπία της προσέγγισης των θεμάτων και την πληρότητα της παρουσίασης, ιδίως ως προς την ανάδειξη των σχετικών ηθικών διλημμάτων.

Το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου συμμετείχε στο διαγωνισμό με ένα παιχνίδι ρόλων με θέμα “Νευροηθική: Brain building – Ποιός θα χαράξει τα όρια;”. Υποδυόμενοι συγκεκριμένους ρόλους ενός σεναρίου που δημιούργησαν μετά από επεξεργασία σχετικού υλικού, οι μαθητές προσπάθησαν να αναδείξουν ορισμένα από τα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν από τη σύγχρονη νευροεπιστημονική επανάσταση .

Με αφορμή ένα κείμενο για τη λήψη νοοτρόπων ουσιών (smart drugs) από μαθητές και φοιτητές στις ΗΠΑ προκειμένου να αυξήσουν τις σχολικές και ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, οι μαθητές ετοίμασαν μια βιντεοσκοπημένη τηλεσυζήτηση, όπου υποδύθηκαν το δημοσιογράφο και τους καλεσμένους ομιλητές μια διαδικτυακής εκπομπής.

Την ομάδα των μαθητών αποτελούν:

Γιαννακλή Γεωργία, Β’ τάξη, στο ρόλο της δημοσιογράφου

Σάββενα Δέσποινα, Β΄τάξη, στο ρόλο της μαθήτριας

Σαμιωτάκη Δανάη – Κωνσταντίνα, Β΄τάξη, στο ρόλο της βιοεπιστήμονα, ειδικευμένης στη νευροβιολογία.

Τουρκοδημήτρη Στεφανία, Γ’ τάξη, στο ρόλο της δικηγόρου

Χατζηδάκη Μαριάννα, Β΄τάξη, στο ρόλο της μητέρας που το παιδί της προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις

 

Οι μαθήτριες κατάφεραν να εντοπίσουν τις αξίες που αναδύονται από το συγκεκριμένο ηθικό δίλημμα και να παρουσιάσουν μία πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα συζήτηση, στην οποία όλες οι μεταξύ τους συμφωνίες ή διαφωνίες μετουσιώθηκαν σε έναν γόνιμο διάλογο.

Την επίβλεψη και το συντονισμό της εργασίας των μαθητών ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Ρέμπελου Ανδρομάχη, φιλόλογος, Τενέντε Αγγελική, βιολόγος και Φλουρή Ελένη, φυσικός.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Ρόδου συγχαίρει τις μαθήτριες για τη διάκριση και τους εύχεται να αντιμετωπίζουν πάντα με επιτυχία τις προκλήσεις της εποχής τους.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ