Συνεντεύξεις

Δημ. Πιατάς: «Η τέχνη αυτή τη στιγμή είναι η μοναδική μας διέξοδος»

«Η τέχνη αυτή τη στιγμή είναι η μοναδική διέξοδος που μπορεί να ομορφύνει λίγο την καθημερινότητά μας. Άρα το θέατρο είναι πολύ ισχυρός πόλος έλξης θεατών και φωτίζει την γκρίζα κοινωνία».

Αυτό υπογραμμίζει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο γνωστός και καταξιωμένος ηθοποιός κ. Δημήτρης Πιατάς, που ήρθε στη Ρόδο για να λάβει μέρος στην παράσταση «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη.
Ομιλώντας για το έργο υπογραμμίζει πως είναι πολύ δύσκολο να παίζει κανείς Αττική Κωμωδία.

«Είναι πολύ δύσκολο να παίζει κανείς Αττική Κωμωδία γιατί έχει άλλους κανόνες υποκριτικούς. Θέλω να πιστεύω πως η εμπειρία και η ηλικία μετράει. Βάζω την παιδεία που διαθέτω και τη γνώση. Είναι αλήθεια πως είναι δύσκολο. Ο Αριστοφάνης είναι κωμικός συγγραφέας και απευθύνεται στο λαό. Το θέμα είναι το πώς μπορεί υποκριτικά κανείς να υποστηρίζει αυτές τις προκλήσεις», δηλώνει ο κ. Δημήτρης Πιατάς.
Ο καταξιωμένος ηθοποιός αναφέρεται και στην άριστη συνεργασία που έχει με τον κ. Γιώργο Κιμούλη, που έχει την ευθύνη και για τη σκηνοθεσία της παράστασης.

Σε ερώτηση σχετικά με τη μεγάλη τηλεθέαση που έχουν οι τουρκικές σειρές, ο κ. Πιατάς εξηγεί:
«Έχουν τηλεθέαση οι σειρές αυτές γιατί δεν υπάρχουν ελληνικές παραγωγές. Εμείς ονειρευτήκαμε μια ελεύθερη τηλεόραση, που να ανήκει στο λαό. Η σημερινή κατάσταση δείχνει πως δεν είναι αυτό το πράγμα».
Η συνέντευξη του κ. Δημήτρη Πιατά, αναλυτικά:

• Να ξεκινήσουμε με λίγα λόγια για το έργο «Θεσμοφοριάζουσες» που παρουσιάστηκε στη Ρόδο τη Δευτέρα, 7 Ιουλίου; Πόσο δύσκολο είναι να παίζει κανείς έργα του Αριστοφάνη;
Μιλάτε σε ένα ηθοποιό που έχει παίξει αρκετά έργα του Αριστοφάνη. Είναι πολύ δύσκολο να παίζει κανείς Αττική Κωμωδία γιατί έχει άλλους κανόνες υποκριτικούς. Θέλω να πιστεύω πως η εμπειρία και η ηλικία μετράει. Βάζω την παιδεία που διαθέτω και τη γνώση. Είναι αλήθεια πως είναι δύσκολο. Ο Αριστοφάνης είναι κωμικός συγγραφέας και απευθύνεται στο λαό. Το θέμα είναι το πώς μπορεί υποκριτικά κανείς να υποστηρίζει αυτές τις προκλήσεις.

• Πώς αποτυπώνει σκηνοθετικά το έργο ο κ. Γιώργος Κιμούλης;
Υπηρετώ την σκηνοθετική του ιδέα. Ο κ. Γιώργος Κιμούλης δημιούργησε κάτι μοναδικό. Πήρε το κείμενο του Αριστοφάνη, το διασκεύασε και το έντυσε με σύγχρονες πινελιές σκηνοθετικές. Έτσι η παράσταση είναι φρέσκια και δεν δείχνει την ηλικία της.

• Πώς είναι η συνεργασία σας με τον κ. Κιμούλη;
Η συνεργασία μου με τον κ. Γιώργο Κιμούλη μετράει πάνω από 35 χρόνια. Γνωριστήκαμε στο ξεκίνημα της καριέρας μας όταν παίξαμε σε επιθεωρήσεις με γνωστούς και καταξιωμένους ηθοποιούς. Από εκεί και πέρα συναντηθήκαμε σε διάφορες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές δουλειές. Είχαμε την ευτυχία να συνεργαστούμε θεατρικά στο έργο Δον Κιχώτης, όταν υποδύθηκε εκείνος τον ομώνυμο ρόλο και εγώ τον Σάντσο Πάντσα. Είχαμε επιτυχία καλλιτεχνική και εισπρακτική.

• Πόσο επίκαιρη είναι σήμερα η παράσταση «Θεσμοφοριάζουσες» και ποια τα μηνύματα που θα πρέπει να κρατήσουν οι θεατές;
Ο Αριστοφάνης είναι διαχρονικός και παρουσιάζει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Επιπλέον διαθέτει το πιο ισχυρό όπλο, που είναι το γέλιο. Το θέμα αφορά την κοινωνία των γυναικών, που διεκδικούν την προσωπική τους παρουσία και το δικαίωμα να υπάρχουν στη ζωή μας ισχυρά. Το αίτημα του Αριστοφάνη να δηλώσει πως το μέλλον είναι γένους θηλυκού δείχνει πως αξίζει τον κόπο να υπάρχει το έργο.

• Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση την τέχνη και ειδικά το θέατρο;
Το θέατρο καθρεπτίζει τη ζωή μας. Άρα αντανακλά αυτού του είδους το πρόβλημα και τη χρεοκοπία μιας χώρας και ενός κόσμου. Μας έχει επηρεάσει η κρίση εμάς τους καλλιτέχνες. Το θέατρο όμως έχει υγιή χαρακτηριστικά. Η συγκεκριμένη παράσταση που παρουσιάστηκε στη Ρόδο είναι πολύ καλά σκηνοθετικά στημένη. Ο «Συγγενής», που υποδύεται ο κ. Γιώργος Κιμούλης στην παράσταση, είναι ένας άνεργος που τον συντηρεί η γυναίκα του. Αυτό και μόνο του δίνει στοιχεία επικαιρότητας.

• Τι είναι η κρίση για σας, τιμωρία ή δικαιοσύνη;
Δεν είναι δικαιοσύνη η κρίση αλλά μόνο τιμωρία. Προσπαθούν οι πολιτικοί με τις ανοησίες του τύπου, «μαζί τα φάγαμε», να μας δημιουργήσουν ενοχικό πρόβλημα ώστε να πετάξουν το ζήτημα από πάνω τους. Η κρίση επαναλαμβάνω είναι τιμωρία.

• Έχει απομακρυνθεί ο κόσμος από το θέατρο ή εξακολουθεί να είναι πηγή αισιοδοξίας;
Ζείτε σε ένα υπέροχο νησί που δεν έχει υποστεί την κρίση. Το αξίζει αυτό αφού έχει παράδοση στον τουρισμό. Η τέχνη αυτή τη στιγμή είναι η μοναδική διέξοδος που μπορεί να ομορφύνει λίγο την καθημερινότητά μας. Άρα το θέατρο είναι πολύ ισχυρός πόλος έλξης θεατών και φωτίζει την γκρίζα κοινωνία.

• Ο κόσμος επιθυμεί να βλέπει δύσκολες παραστάσεις ή προτιμά κάτι διαφορετικό;
Δύσκολες παραστάσεις δεν υπάρχουν. Θεωρώ πως υπάρχουν παραστάσεις προσεγμένες και παραστάσεις εύκολες δηλαδή πρόχειρες και φτιαγμένες για να κοροϊδέψουν το κοινό. Υπηρετώ την κωμικότητα και τη λαϊκότητά μου και προσπαθώ να κάνω σωστές παραστάσεις και προσέχω να μην εκτίθεμαι τηλεοπτικά όπως αρκετοί συνάδελφοί μου. Με την έννοια αυτή δεν είμαι χαμένος. Το αντίθετο.

• Ο κόσμος το εκτιμά αυτό;
Ο κόσμος το εκτιμά και αυτό φαίνεται από την παρουσία του στις θεατρικές μου παραστάσεις. Βρίσκομαι αυτή τη στιγμή, που μιλάμε, στη Θεσσαλονίκη. Κάναμε μια εξαιρετική παράσταση στο θέατρο «Δάσος». Οι παραστάσεις αυτές είναι ο μόνος τρόπος επικοινωνίας με το κοινό στην περιφέρεια. Η τηλεοπτική παρουσία μας σκοτώνει και μας μικραίνει όλους.

• Έχετε παίξει μαζί με σπουδαίους ηθοποιούς. Τι αποκομίσατε;
Είναι ένα υπέροχο ταξίδι που δικαιολογεί την καλλιτεχνική και τη φυσική μου παρουσία.

• Γιατί κατά την άποψή σας οι τουρκικές παραγωγές έχουν τόση μεγάλη τηλεθέαση στην Ελλάδα και ποια είναι η κατάσταση στην ελληνική τηλεόραση;
Έχουν τηλεθέαση οι σειρές αυτές γιατί δεν υπάρχουν ελληνικές παραγωγές. Εμείς ονειρευτήκαμε μια ελεύθερη τηλεόραση, που να ανήκει στο λαό. Η σημερινή κατάσταση δείχνει πως δεν είναι αυτό το πράγμα. Αν πιστεύετε πως είναι ελεύθερη η τηλεόραση κοροϊδεύετε τους αναγνώστες σας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου