ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικές δηλώσεις: Πώς θα δηλωθούν τα φιλοδωρήματα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΦΙΛΟΔΩΡΗΜΑ

Έως τις 15 Ιου­λί­ου εκα­τομ­μύ­ρια φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα πρέ­πει να έχουν υπο­βάλ­λει τις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι κα­λού­νται να ελέγ­ξουν τα στοι­χεία και εφό­σον δεν προ­βούν σε πα­ρεμ­βά­σεις οι δη­λώ­σεις τους θα υπο­βλη­θούν αυ­τό­μα­τα από την ΑΑΔΕ στις 16 Απρι­λί­ου

Οι φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις

Πριν πα­τή­σουν το κου­μπί της ορι­στι­κής υπο­βο­λής, θα πρέ­πει να ελέγ­ξουν διε­ξο­δι­κά τους κω­δι­κούς του εντύ­που Ε1 προ­κει­μέ­νου είτε να πε­ριο­ρί­σουν το τε­λι­κό ποσό του φόρου που θα προ­κύ­ψει από την εκ­κα­θά­ρι­ση είτε να απο­φύ­γουν πρό­σθε­τες επι­βα­ρύν­σεις.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι κα­λού­νται να ελέγ­ξουν τα στοι­χεία και εφό­σον δεν προ­βούν σε πα­ρεμ­βά­σεις οι δη­λώ­σεις τους θα υπο­βλη­θούν αυ­τό­μα­τα από την ΑΑΔΕ στις 16 Απρι­λί­ου 2026 ενώ σε πε­ρί­πτω­ση διορ­θώ­σε­ων στοι­χεί­ων μπο­ρούν να υπο­βά­λουν αρ­χι­κή δή­λω­ση έως τις 15 Απρι­λί­ου ή τρο­πο­ποι­η­τι­κή χωρίς κυ­ρώ­σεις από τις 17 Απρι­λί­ου έως τις 15 Ιου­λί­ου 2026.

Τα ση­μεία που χρειά­ζο­νται ιδιαί­τε­ρη προ­σο­χή είναι με­τα­ξύ άλλων τα εξαρ­τώ­με­να μέλη, τα ει­σο­δή­μα­τα, οι πα­ρα­κρα­τη­θέ­ντες φόροι και οι ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές, οι ηλε­κτρο­νι­κές δα­πά­νες για αγο­ρές αγα­θών και πα­ρο­χή υπη­ρε­σιών, τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης για κα­τοι­κία, αυ­το­κί­νη­τα και άλλα πε­ριου­σια­κά στοι­χεία και το IBAN.

Τα φι­λο­δω­ρή­μα­τα

Ιδιαί­τε­ρη ση­μα­σία έχει η ορθή κα­τα­χώ­ρι­ση ει­σο­δη­μά­των, όπως τα φι­λο­δω­ρή­μα­τα μι­σθω­τών, τα οποία δη­λώ­νο­νται ανά­λο­γα με το ύψος τους και την προ­έ­λευ­σή τους, καθώς και η συ­μπλή­ρω­ση στοι­χεί­ων για ει­σο­δή­μα­τα από ακί­νη­τα, όπου η προη­γού­με­νη εκ­μί­σθω­ση ή η πε­ρί­ο­δος κενού μπο­ρεί να επη­ρε­ά­σει την απαλ­λα­γή από φόρο.

H πλη­ρω­μή του φε­τι­νού φόρου ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων μπο­ρεί να πραγ­μα­το­ποι­η­θεί σε οκτώ ισό­πο­σες μη­νιαί­ες δό­σεις

Στη δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2025, δη­λώ­νο­νται τα φι­λο­δω­ρή­μα­τα που έλα­βαν μι­σθω­τοί εντός του 2025, έως του ποσού των τρια­κο­σί­ων (300) ευρώ μη­νιαί­ως, ανε­ξαρ­τή­τως εάν αυτά λαμ­βά­νο­νται μέσω της επι­χεί­ρη­σης ή απευ­θεί­ας.

Τα ποσά αυτά, μέχρι του ποσού των τρια­κο­σί­ων (300) ευρώ μη­νιαί­ως, προ­συ­μπλη­ρώ­νο­νται, εφό­σον υπάρ­χει ηλε­κτρο­νι­κή πλη­ρο­φό­ρη­ση, στους κωδ. 691-692 του Πί­να­κα 6 του εντύ­που Ε1.

Σε δια­φο­ρε­τι­κή πε­ρί­πτω­ση, κα­τα­χω­ρού­νται στους κω­δι­κούς 689-690 του ίδιου Πί­να­κα.

Τα φι­λο­δω­ρή­μα­τα άνω του ποσού των τρια­κο­σί­ων ευρώ μη­νιαί­ως εξα­κο­λου­θούν να απο­τε­λούν πρό­σθε­τες απο­δο­χές για τον μι­σθω­τό, οι οποί­ες φο­ρο­λο­γού­νται.

H πλη­ρω­μή του φε­τι­νού φόρου ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων μπο­ρεί να πραγ­μα­το­ποι­η­θεί σε οκτώ ισό­πο­σες μη­νιαί­ες δό­σεις, με την πρώτη στο τέλος Ιου­λί­ου και την τε­λευ­ταία στα τέλη Φε­βρουα­ρί­ου του 2027.

Πα­ράλ­λη­λα, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που θα επι­λέ­ξουν την εφά­παξ κα­τα­βο­λή μπο­ρούν να επω­φε­λη­θούν από έκ­πτω­ση που φτά­νει έως 4%, ανά­λο­γα με τον χρόνο υπο­βο­λής της δή­λω­σης.

Συ­γκε­κρι­μέ­να, προ­βλέ­πε­ται έκ­πτω­ση 4% για δη­λώ­σεις που υπο­βάλ­λο­νται έως τις 15 Μαΐου, 3% έως τις 15 Ιου­νί­ου και 2% έως τη λήξη της προ­θε­σμί­ας στις 15 Ιου­λί­ου.

Πηγή: ot.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.