Συνεντεύξεις

Σ. Aρφαράς, πρώτος στις πανελλαδικές στα Δωδεκάνησα: «Διακατέχομαι από ανυπομονησία να γνωρίσω από κοντά τον κόσμο της επιστήμης»

Ο Σωτήριος Αρφαράς, συγκέντρωσε στις πανελλήνιες εξετάσεις από τις υψηλότερες βαθμολογίες πανελλαδικώς και την υψηλότερη στα Δωδεκάνησα (19.450 μόρια). Κατάφερε να περάσει πέμπτος κατά σειρά στην Ιατρική Σχολή Αθηνών, τη σχολή της πρώτης του προτίμησης και μιλάει στη «δ» για τη σημαντική του αυτή επιτυχία!
Ο Σωτήριος, δηλώνει ότι δούλεψε σκληρά για να κατακτήσει το στόχο του, σαν εργαζόμενος πλήρους ωραρίου που πρέπει να διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις του για να αξίζει την ανταμοιβή που έπεται. «Κάθε νέος όπως και εγώ, καλείται να αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του στο διάβασμα. Όταν όμως είσαι απολύτως συνειδητοποιημένος γι’ αυτό που έχεις επιλέξει να κάνεις, θυσιάζεις τον ελεύθερο χρόνο σου, την προσωπική σου ζωή και την ανεμελιά του νεαρού της ηλικίας», αναφέρει μεταξύ άλλων και εκφράζει έντονη ανυπομονησία του να γνωρίσει από κοντά τον κόσμο της επιστήμης που επέλεξε και να… υιοθετήσει τον τίτλο του φοιτητή!
• Έχοντας συγκεντρώσει από τις υψηλότερες βαθμολογίες Πανελλαδικώς, την υψηλότερη στα Δωδεκάνησα κατάφερες να περάσεις πέμπτος στην Ιατρική Σχολή Αθηνών! Πώς αισθάνεσαι για την επιτυχία σου αυτή;
Η εισαγωγή μου στην Ιατρική Σχολή Αθηνών, μόνο χαρά και ικανοποίηση μπορεί να μου προσφέρει. Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος και πάνω από όλα πλήρως ικανοποιημένος επιτυγχάνοντας τον στόχο μου, που τώρα με περιμένει να τον υλοποιήσω. Όπως και κάθε επιτυχών, τώρα πια διακατέχομαι από ανακούφιση και έντονη ανυπομονησία να γνωρίσω από κοντά τον κόσμο της επιστήμης που επέλεξα και να υιοθετήσω τον τίτλο του φοιτητή!
• Πόσο σκληρά δούλεψες γι’ αυτό το αποτέλεσμα; Ποιες θυσίες χρειάστηκε να κάνεις για να οδηγηθείς σε αυτή την επιτυχία;
Η προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις πρέπει να αντιμετωπίζεται με μέθοδο, σωστό προγραμματισμό και συστηματικές επαναλήψεις για να καλυφθεί κάθε απορία σου. Ναι, δούλεψα σκληρά και αυτό σίγουρα κάποιες στιγμές μπορεί να σε καταβάλλει και να επιφέρει την ανάλογη κούραση. Είσαι ένας εργαζόμενος πλήρους ωραρίου που πρέπει να διεκπεραιώσεις τις υποχρεώσεις σου για να αξίζεις την ανταμοιβή που έπεται. Κάθε νέος όπως και εγώ, καλείται να αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του στο διάβασμα. Όταν όμως είσαι απολύτως συνειδητοποιημένος γι’ αυτό που έχεις επιλέξει να κάνεις, θυσιάζεις τον ελεύθερο χρόνο σου, την προσωπική σου ζωή και την ανεμελιά του νεαρού της ηλικίας.
• Ποια είναι τα χόμπι και τα ενδιαφέροντά σου; Αφιέρωνες χρόνο σε αυτά κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις;
Από μικρός μπορώ να πω πως είχα αρκετά ενδιαφέροντα. Μεγαλώνοντας όμως, εστίασα περισσότερο στο κομμάτι της μουσικής. Η εκμάθηση της μουσικής με συντρόφευε έως και τις πρώτες τάξεις του λυκείου, όμως λόγω του βεβαρυμένου προγράμματός μου έπρεπε να κάνω ένα μικρό διάλειμμα από αυτήν. Σκέφτομαι σοβαρά να συνεχίσω τις μουσικές μου σπουδές ως φοιτητής τώρα πια.
• Ηταν δυσκολότερες οι συνθήκες λόγω της πανδημίας του Covid-19 και της… καραντίνας; Σε δυσκόλεψε η όλη κατάσταση;
Όταν ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με κάτι τόσο πρωτόγνωρο γι’ αυτόν, όπως η πανδημία του κορωνοϊού σίγουρα αισθάνεται φόβο και ανασφάλεια. Με την 2μηνη παραμονή μας στο σπίτι ένιωθα μεν ασφαλής αλλά η καθημερινότητά μου δεν ήταν πια η ίδια. Έπρεπε να προσαρμοστώ με τα νέα δεδομένα και αυτό χρειάστηκε χρόνο. Υπήρξαν στιγμές που πανικοβλήθηκα για το μέλλον, όμως οι άνθρωποι που είχα γύρω μου μετέτρεψαν την ανασφάλεια σε δύναμη. Βρήκα τρόπους να εκμεταλλευτώ την κατάσταση και να την μετατρέψω σε μία περίοδο δημιουργική και γόνιμη.
• Ποιοι σε στήριξαν σ’ αυτήν την προσπάθεια;
Στην προσπάθεια αυτή και στην επιτυχία μου δεν ήμουν μόνος. Είχα δίπλα μου πάντοτε τους γονείς μου και την αδελφή μου που σέβομαι και υπεραγαπώ. Με έχουν στηρίξει σε κάθε βήμα και επιθυμία μου. Ποτέ δεν έβαλαν φρένο στα όνειρά μου και με αφήνουν ελεύθερο να διαμορφώνω μόνος τη ζωή που θέλω να ζήσω έχοντας βεβαίως υποστηρικτικό και προστατευτικό ρόλο. Η χαρά που βιώνω αυτή τη στιγμή είναι χίλιες γι’ αυτούς και συγκινούμαι. Επιπροσθέτως, δε θα μπορούσα να παραλείψω τους καθηγητές μου, οι οποίοι δεν με έκαναν ποτέ να αισθανθώ ένας απλός μαθητής που έπρεπε να του διδάξουν μία ύλη. Είχαμε μία φοβερή συνεργασία που ξεπερνούσε τα όρια της σχέσης δασκάλου-μαθητή. Υπήρξαν στιγμές που ένιωθα φίλος, αδερφός και ένα δεύτερο παιδί για αυτούς. Σας ευχαριστώ όλους θερμά.
Εχοντας βιώσει πλέον την εμπειρία των πανελληνίων εξετάσεων, τι θα συμβούλευες στους μαθητές που αρχίζουν τώρα την προετοιμασία;
Οι περισσότεροι που έχουν περάσει από τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων συνιστούν στους νεότερους υποψηφίους να μην αγχώνονται. Κάτι τέτοιο όμως είναι αναπόφευκτο. Ο καθένας από εμάς που έχει βρεθεί σ’ αυτή τη θέση, το δυσκολότερο στάδιο που κλήθηκε να προσπεράσει ήταν η αγωνία για αυτό που πλησιάζει. Θεωρεί πάντοτε πως η ζωή του θα καθοριστεί από εκείνη τη μία και μοναδική στιγμή. Εγώ θα συμβούλευα τους επόμενους υποψηφίους να προετοιμαστούν κατάλληλα, με σύστημα και οργάνωση.
Ο σωστός προγραμματισμός παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση ενός μαθητή. Επίσης, θα ήταν καλό οι στόχοι να τίθενται ένας-ένας, να είναι μικρές οι κατακτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Μόνο όταν λύνεις την κάθε απορία που προκύπτει και νιώθεις τη γνώση κτήμα σου μπορείς να καθησυχάσεις τον εαυτό σου και να νιώσεις πως όλα βαίνουν καλώς. Εκτός αυτού καθοριστικό ρόλο της προσπάθειας αυτής παίζει και ο περίγυρος, οικογενειακός-εκπαιδευτικός. Χρειαζόμαστε ανθρώπους που να μας ενθαρρύνουν, να μας επιβραβεύουν, να μας στηρίζουν και να μας αγαπούν. Η ψυχολογία μας είναι το αλφαβητάρι για κάθε βήμα στη ζωή και γι’ αυτό πρέπει να κάνουμε σωστές επιλογές και συνεργασίες με ανθρώπους που ποτέ δε θα διστάσουμε να μοιραστούμε τις ανησυχίες και τούς προβληματισμούς μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου