Ειδήσεις

Βασ. Καραγιάννης: «Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να ανανεωθεί εκ βάθρων»

«Ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις θα πρέπει να μας προκαλεί αισιοδοξία γιατί απέδειξαν πως έχουν και δυνατότητες και αντοχές για να αντεπεξέλθουν στη μάχη με το παράλογο εξεταστικό σύστημα. Δεν φθάνει αυτό όμως. Πρέπει και η πολιτεία και όλοι μας να βοηθήσουμε ώστε να επέλθουν αλλαγές που θα έχουν θετικές επιδράσεις στα οικονομικά των οικογενειών».
Αυτό υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Βασίλης Καραγιάννης.
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο κ. Καραγιάννης δηλώνει πως θα κυλήσει ομαλά και τα όποια κενά στις θέσεις των εκπαιδευτικών θα καλυφθούν.
«Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Να δώσω τις ευχές μου σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Εκτιμώ πως γύρω στις 20 Σεπτεμβρίου θα έχουμε καταφέρει να διεκπεραιώσουμε το σύνολο των διαδικασιών και έτσι θα τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες», δηλώνει ο κ. Βασίλης Καραγιάννης.
Σε ερώτηση σχετικά με τις αλλαγές στο λύκειο ο κ. Βασίλης Καραγιάννης δηλώνει :
«Τους λίγους μήνες που λειτούργησε η νέα κυβέρνηση έγιναν κάποιες παρεμβάσεις οι οποίες όμως έχουν ένα αποσπασματικό χαρακτήρα. Είναι θετικό ότι καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων και έγιναν κάποιες αλλαγές στην εκπαίδευση. Θα πρέπει να υπάρξουν ριζικές διευθετήσεις».
Η συνέντευξη του κ. Βασίλη Καραγιάννη, αναλυτικά:
• Ο χρόνος για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ξεκίνησε να μετράει αντίστροφα. Έχουν γίνει οι απαραίτητες ετοιμασίες;
Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Να δώσω τις ευχές μου σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα . Eκκρεμούν όμως τα γνωστά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα κενά στις θέσεις των εκπαιδευτικών. Ελπίζουμε πως πολύ σύντομα θα καταφέρουμε να τα καλύψουμε με προσλήψεις αναπληρωτών. Έτσι η σχολική χρονιά θα κυλήσει ομαλά.
• Έχει ξεκινήσει όμως και πάλι η διαδικασία κατάθεσης αιτήσεων από τους αναπληρωτές. Αυτό δεν θα προκαλέσει καθυστέρηση;
Θα προκαλέσει καθυστέρηση. Εκτιμώ πως γύρω στις 20 Σεπτεμβρίου θα έχουμε καταφέρει να διεκπεραιώσουμε το σύνολο των διαδικασιών και έτσι θα τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες.
• Πόσες είναι οι κενές θέσεις στο Νότιο Αιγαίο;
Εκτιμώ ότι είναι 1.500 οι κενές θέσεις. Περίπου 1.000 στην Πρωτοβάθμια και 500 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αναφέρομαι σε κενές θέσεις σε γυμνάσια και λύκεια που λειτουργούν στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.
• Είναι εφικτό να καλυφθούν όλες οι κενές θέσεις;
Θα καλυφθούν δεν το συζητάμε. Υπάρχουν οι απαραίτητες πιστώσεις. Το πρόβλημα είναι διαδικαστικό και έχει να κάνει με τη γενική κακοδαιμονία του ελληνικού κράτους.
• Υπάρχει όμως ζήτημα με τις επισκευές στις σχολικές μονάδες. Πώς θα αντιμετωπιστεί;
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος έχει ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες. Συμμετείχα σε σύσκεψη για το συγκεκριμένο θέμα και πιστεύω πως έχει τη θέληση, τις ικανότητες και τη δυνατότητα να προχωρήσουν οι συντηρήσεις στις σχολικές εβδομάδες αρκετά σύντομα. Με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τη συντήρηση πολλών εκπαιδευτηρίων. Θα διατεθούν τέσσερα εκατομμύρια ευρώ. Είμαι σίγουρος πως θα γίνει πολύ καλή δουλειά.
• Ποιες είναι οι αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από φέτος στο λύκειο;
Θα έλεγα πως δεν θα έχουμε συγκλονιστικές αλλαγές φέτος. Από το επόμενο εκπαιδευτικό έτος θα δρομολογηθούν κάποια πράγματα που θα έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα του λυκείου.
• Συμφωνείτε με τις αλλαγές που θα γίνουν;
Θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα των ωρολογιακών προγραμμάτων. Την προηγούμενη τριετία έγιναν «εγκλήματα» στην εκπαίδευση. Τους λίγους μήνες που λειτούργησε η νέα κυβέρνηση έγιναν κάποιες παρεμβάσεις οι οποίες όμως έχουν ένα αποσπασματικό χαρακτήρα. Είναι θετικό ότι καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων και έγιναν κάποιες αλλαγές στην εκπαίδευση. Θα πρέπει να υπάρξουν ριζικές διευθετήσεις. Υπάρχουν προτάσεις.
• Κάποιοι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι η Τράπεζα Θεμάτων δεν θα έπρεπε να καταργηθεί. Ποια είναι η άποψή σας;
Σαν εργαλείο η τράπεζα θεμάτων δεν καταργείται. Παύει να υφίσταται ως διαδικασία σκληρής αξιολόγησης των μαθητών. Νομίζω αυτό είναι σωστό. Ο εκπαιδευτικός που διδάσκει είναι ο μόνος αρμόδιος για την επιλογή των θεμάτων πάνω στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές του. Πιστεύω πως θα πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στους Έλληνες εκπαιδευτικούς και να τους αφήνουμε να κάνουν την εργασία τους. Δεν θα πρέπει το εξεταστικό σύστημα να είναι σκληρό για τους μαθητές.
• Πώς εκτιμάτε τα αποτελέσματα που είχαν οι μαθητές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;
Ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις θα πρέπει να μας προκαλεί αισιοδοξία γιατί απέδειξαν πως έχουν και δυνατότητες και αντοχές για να αντεπεξέλθουν στη μάχη με το παράλογο εξεταστικό σύστημα. Δεν φθάνει αυτό όμως. Πρέπει και η πολιτεία και όλοι μας να βοηθήσουμε ώστε να επέλθουν αλλαγές που θα έχουν θετικές επιδράσεις στα οικονομικά των οικογενειών . Όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός τόσο θα μειώνονται και οι δαπάνες που γίνονται.
• Ποιο είναι το μήνυμά σας ενόψει της έναρξης της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς;
Είμαι σίγουρος πως θα προχωρήσουμε καλά φέτος. Πρέπει να γίνει διάλογος ώστε να ανανεωθεί εκ βάθρων το εκπαιδευτικό σύστημα. Επιβάλλεται επίσης να μας απασχολήσουν και τα ζητήματα της ειδικής αγωγής και έχουν να κάνουν με παιδιά ΑΜΕΑ. Το θεσμικό πλαίσιο σε αυτό τον τομέα είναι αδύναμο. Οι αδυναμίες έχουν εντοπιστεί. Ελπίζουμε μετά την ανάδειξη νέας κυβέρνησης, όλα αυτά τα ζητήματα να αντιμετωπιστούν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου