Ειδήσεις

Οι εισηγμένες «ποντάρουν» στο success story του τουρισμού

Υψηλές προσδοκίες για βελτίωση των οικονομικών τους έχουν τη φετινή χρονιά οι εισηγμένες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον χώρο του τουρισμού. Τα θετικά μηνύματα που καταφθάνουν από διάφορες χώρες του εξωτερικού αλλά και οι εκτιμήσεις για ρεκόρ στις αφίξεις ξένων επισκεπτών το 2014 δημιουργούν βάσιμες ελπίδες για τόνωση των εσόδων και διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους.
Την αισιοδοξία τους μεγαλώνουν τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα ο ΣΕΤΕ, σύμφωνα με τα οποία οι τουριστικές αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου παρουσίασαν άνοδο 28,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013.
Υστερα από τις πολύ καλές επιδόσεις του 2013, στην προβλεπόμενη αύξηση του τουριστικού ρεύματος «ποντάρουν» πρωτίστως οι εισηγμένες που διαχειρίζονται ξενοδοχειακές μονάδες, οι αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθως επίσης και όσες δραστηριοποιούνται στους κλάδους των τροφίμων και ποτών, της ναύλωσης σκαφών, της ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και των πετρελαιοειδών.
Ειδικότερα, στην «άνθηση» του ελληνικού τουρισμού επενδύει η Λάμψα ΑΕ., η οποία, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται το ιστορικό ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» στην Αθήνα και το Sheraton στη Ρόδο. Η εταιρεία «βλέπει» την πληρότητα των ξενοδοχείων της να ανακάμπτει μετά τα σοβαρά επεισόδια στο κέντρο της πρωτεύουσας πριν από δύο χρόνια που έπληξαν τον κλάδο, και ελπίζει να συνεχίσει την ανοδική πορεία της. Να σημειωθεί πως πέρυσι, η «Μεγάλη Βρεταννία» έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 30% λόγω και της λειτουργίας του King George, ενώ και το Sheraton Rhodes εμφάνισε άνοδο 31%.
Ανάλογες βλέψεις έχει και η Ιονική Ξενοδοχειακή. Με «όχημα» το πολυτελές ξενοδοχείο Athens Hilton, το οποίο αναδείχθηκε το τέταρτο καλύτερο επιχειρηματικό ξενοδοχείο στην Ευρώπη, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι θα επιδιώξει να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες από το εξωτερικό. Πέρυσι, παρά τον έντονο ανταγωνισμό, κατάφερε να εμφανίσει το υψηλότερο ποσοστό πληρότητας (ανήλθε σε 60,9%) και να βελτιώσει τη μέση τιμή δωματίου, η οποία διαμορφώθηκε σε 133,44 ευρώ.
Προοπτικές
Τις βελτιωμένες προοπτικές του ελληνικού τουρισμού θέλει να εκμεταλλευθεί και η Aegean, η οποία αποφάσισε να προσθέσει 17 νέα δρομολόγια εξωτερικού, συνδέοντας την Ελλάδα με 87 προορισμούς σε 32 χώρες. Στο πλαίσιο της ίδιας προσπάθειας, η αεροπορική εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη προτίθεται να αυξήσει κατά 20% τις θέσεις που διαθέτει από και προς τη Γερμανία, σε 1.300.000 και κατά 17% τις θέσεις από τη Ρωσία, σε 615.000. Επιπλέον, θα προσθέσει πέντε Airbus Α320 & A321 στον στόλο της, ανεβάζοντας τα αεροσκάφη που διαθέτει σε 50 και ανακοίνωσε ότι δημιουργεί νέα βάση στα Χανιά.
Σημαντικές «ανάσες» ελπίζουν να πάρουν και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η «Μινωικές Γραμμές», η ANEK Lines και η Attica Group με τα Blue Star Ferries και τα Superfast Ferries περιμένουν ότι τα έσοδα από τη φετινή σεζόν θα τις βοηθήσει να περιορίσουν τις ζημιές που έχουν συσσωρεύσει και να βελτιώσουν τα οικονομικά τους στοιχεία. Την ίδια ώρα, και η εταιρεία ναύλωσης σκαφών Kiriakoulis αναμένεται να επωφεληθεί, αν και ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές χώρες στο συγκεκριμένο τομέα είναι ιδιαίτερα οξύς.
«Μερίδιο στα κέρδη»
Μερίδιο από την πίτα του τουρισμού διεκδικούν και οι εισηγμένες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών. H Coca-Cola 3Ε, οι βιομηχανίες αλλαντικών ΝΙΚΑΣ και Creta Farms, η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, οι θυγατρικές του ομίλου MIG, ΔΕΛΤΑ, Goody’s και Everest αλλά και οι οινοποιίες Κτήμα Λαζαρίδη και Μπουτάρης περιμένουν να ευνοηθούν, καθώς η κατανάλωση ποτού και φαγητού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις καλοκαιρινές διακοπές. Ανάλογες προσδοκίες έχει και η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Autohellas, η οποία αποτελεί το franchisee (δικαιοδόχο) της Hertz International. H διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η αύξηση των αφίξεων από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης θα ενισχύσει τον κλάδο των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων (rent a car), αντισταθμίζοντας έτσι τις απώλειες από την κάμψη της ζήτησης των εταιρικών μισθώσεων (leasing) στην εγχώρια αγορά, οι οποίες τα τελευταία χρόνια βρίσκονται υπό πίεση εξαιτίας της ύφεσης.
Σε αυξημένες πωλήσεις τέλος, στοχεύουν και οι εταιρείες πετρελαιοειδών ΕΛΠΕ, Motor, ΕΛΙΝ, Ρεβόιλ και Cyclon, οι οποίες τροφοδοτούν εκτεταμένα δίκτυα πρατηρίων βενζίνης σε όλη την Ελλάδα. Το τουριστικό κύμα εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε αναθέρμανση της ζήτησης για πετρελαιοειδή, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των επισκεπτών για μετακινήσεις στα δημοφιλή θέρετρα της χώρας.
Εκτός από τις εισηγμένες, ο τουρισμός στηρίζει σε σημαντικό βαθμό και πολλές άλλες εταιρείες, μικρότερες και μεγαλύτερες από διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το συνάλλαγμα που μπήκε στη χώρα τα τελευταία χρόνια συνέβαλε καθοριστικά στο να κρατηθούν όρθιες αρκετές επιχειρήσεις και απέτρεψε χιλιάδες «λουκέτα», ειδικά στις νησιωτικές περιοχές, όπου ο τουρισμός είναι πολλές φορές η μοναδική πηγή εσόδων.
Το μεγάλο στοίχημα
Ανάπτυξη μέσα από τον τουρισμό
Ο τουρισμός αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία τώρα, καθώς η ελληνική οικονομία προσπαθεί να ανακτήσει τον βηματισμό της και να «επουλώσει» τις πληγές που αφήνει πίσω της η παρατεταμένη ύφεση. Επιπλέον, όπως έχουν δείξει πολλές έρευνες, μπορεί να συμβάλει όσο λίγοι τομείς στην ανάκαμψη της οικονομίας και στη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος. Μάλιστα, μελέτη της εταιρείας Mckinsey επισημαίνει ότι μέσα από την περαιτέρω αξιοποίηση του τουρισμού μπορεί να δημιουργηθούν 220.000 νέες θέσεις εργασίας και να προστεθεί στην ελληνική οικονομία Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία ύψους 18 δισ. ευρώ, ποσά διόλου αμελητέα. Για αυτό, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, χρειάζεται να εντατικοποιηθούν οι ενέργειες που αφορούν στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και να βελτιωθούν οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι τουριστικές επιχειρήσεις, είτε αυτές αφορούν καταλύματα είτε σημεία εστίασης και ψυχαγωγίας. Στόχος, υπογραμμίζουν οι ίδιοι πρέπει να είναι η προσέλκυση υψηλότερου οικονομικού επιπέδου τουριστών, οι οποίοι θα δαπανήσουν περισσότερα χρήματα στις τοπικές κοινωνίες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. «Στοίχημα» εξακολουθεί να αποτελεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσα από την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός, ο ιαματικός, ο θαλάσσιος, ο γαστρονομικός, ο περιπατητικός, ο αγροτουρισμός κ.α.
Πηγή Ημερήσια

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου