Από τον Σύλλογο Διοικητικού και Τεχνικού Προσωπικού ΕΦΚΑ Νομού Δωδεκανήσου ανακοινώθηκαν τα εξής:
Το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί η δημόσια συζήτηση για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε σχέση με την απονομή ΑΜΚΑ, με αφορμή την ανακοίνωση του «Σωματείου εργαζομένων στα ΚΕΠ Νησιών Αιγαίου». Θεωρούμε απαραίτητο να αποκατασταθεί η αλήθεια, καθώς οι αναφορές σε αυτή την ανακοίνωση είναι απαράδεκτες, ανακριβείς και στοχοποιούν άδικα τους εργαζόμενους του ΕΦΚΑ στο Νότιο Αιγαίο.
Οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ δεν φέρουν καμία ευθύνη για την υποστελέχωση των υπηρεσιών. Από το 2010 δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη, ενώ την ίδια στιγμή ο αριθμός των εργαζομένων έχει συρρικνωθεί και οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών έχουν πολλαπλασιαστεί. Αντί να κατηγορούνται οι εργαζόμενοι, καλό θα ήταν οι εκπρόσωποι του Σωματείου των ΚΕΠ και η Ομοσπονδία τους να ψάξουν τους πραγματικούς υπεύθυνους αυτής της κατάστασης,
Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ στην Κω, όπως και στις υπόλοιπες Υπηρεσίες του Νοτίου Αιγάιου, λειτουργούν εδώ και μήνες κάτω από ιδιαίτερα πιεστικές συνθήκες (οι οποίες αυξάνονται την καλοκαιρινή περίοδο), εξαιτίας της μεταφοράς ολόκληρου του φόρτου εργασίας για τη χορήγηση και διαχείριση ΑΜΚΑ στα ήδη υποστελεχωμένα Τμήματα Μητρώου.
Μια από τις αιτίες αυτής της κατάστασης είναι και η αποχή των εργαζομένων στα ΚΕΠ από τις σχετικές διαδικασίες, έπειτα από απόφαση της Ομοσπονδίας τους, η οποία παραμένει σε ισχύ σε πολλές περιοχές της χώρας, ακόμη και μετά την επίσημη ανακοίνωση περί αναστολής της αποχής από 11/7/2024.
Στην πράξη, αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι το εξής:
Παρά την τυπική αναστολή της αποχής, πολλά ΚΕΠ εξακολουθούν να μην εξυπηρετούν τους πολίτες για θέματα ΑΜΚΑ.
Οι πολίτες παραπέμπονται αποκλειστικά στον ΕΦΚΑ, χωρίς να έχει προβλεφθεί καμία ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του Φορέα.
Το αποτέλεσμα είναι συνεχής πίεση στους λίγους εργαζόμενους των τμημάτων Μητρώου, που επιτελούν το έργο τους με ευσυνειδησία και επαγγελματισμό, προσπαθώντας να καλύψουν ανάγκες που υπερβαίνουν τις δυνατότητες της υπηρεσίας.
Οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ στην Κω και στο Νότιο Αιγαίο εξυπηρετούν καθημερινά δεκάδες πολίτες, με συνέπεια, συχνά παραμένοντας στις θέσεις τους και μετά το κανονικό τους ωράριο, (δεδομένου ότι προσέρχονται στην Υπηρεσία και πολίτες μη εξυπηρετούμενοι από υπαλλήλους των ΚΕΠ), προκειμένου να ολοκληρωθούν αιτήματα έκδοσης ΑΜΚΑ και άλλες μεταβολές μητρώου.
Οι πόρτες των υπηρεσιών μας είναι πάντα ανοικτές για τους πολίτες.
Οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ δεν έκλεισαν ποτέ τα γραφεία τους.
Δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό, χωρίς καμία στήριξη από το κράτος, σε αντίθεση με τις κατηγορίες που δέχονται.
Απαιτούμε:
· Την πλήρη ενεργοποίηση των ΚΕΠ, σύμφωνα με την ΚΥΑ Φ80320/109864/2023.
· Άμεση ενίσχυση του ΕΦΚΑ με προσωπικό, ξεκινώντας από τις νησιωτικές περιοχές.
· Σοβαρό και διαφανή συντονισμό ανάμεσα στα αρμόδια Υπουργεία και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Η δημόσια διοίκηση δεν είναι αποτελεσματική όταν ρίχνει τις ευθύνες στους εργαζόμενους, αλλά όταν τους στηρίζει και τους ενισχύει για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Οι εργαζόμενοι στον ΕΦΚΑ Νοτίου Αιγαίου δεν αντέχουν άλλο να σηκώνουν βάρη που δεν τους αναλογούν.