Ειδήσεις

Ελεύθεροι χωρίς όρους και οι 13 αιρετοί της Ρόδου για την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ

Eλεύθεροι χωρίς όρους, αφέθηκαν χθες, μετά την απολογία τους, με ομόφωνη απόφαση του Ειδικού Ανακριτή Διαφθοράς και του Εισαγγελέως Υπηρεσίας, 13 αιρετοί, που φέρονται να εμπλέκονται στην πολύκροτη υπόθεση προσλήψεων προσωπικού το έτος 2010, στην ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ αλλά και στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την κάλυψη δαπανών της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου με έσοδα από το φόρο εισοδήματος.
Την προσεχή Τετάρτη προγραμματίζεται η λήψη απολογίας από ακόμη 10 κατηγορούμενους αιρετούς, μέλη του δημοτικού συμβουλίου του πρώην Δήμου Αταβύρου.
Πιο συγκεκριμένα χθες απολογήθηκαν ο πρώην γενικός γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Βασίλης Μπρακουμάτσος, κατηγορούμενος για απιστία σχετική με την υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου κατ’ εξακολούθηση και με αντικείμενο άνω των 73.000 ευρώ, τα μέλη της διοίκησης της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου του έτους 2010 και συγκεκριμένα οι κ.κ. Κορδίνας, Στ. Ρηνιού, Μπενέτος Σπύρου, Ελ. Παναγή, Εμμ. Πάλλας, Γ. Γιαννόπουλος, Γ. Τσαγκάρης, Γ. Κυρίτσης, Πανορμίτης Κονταράτος, Θ. Βαρκάς, Β. Χατζηγιακουμής, και Γ. Πόκκιας, που υπηρετούσε ως σύμβουλος στην ΤΕΔΚ στο ίδιο χρονικό διάστημα, κατηγορούμενοι για ηθική αυτουργία σε εξακολουθητική απιστία σχετική με την υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου κατ’ εξακολούθηση και με αντικείμενο άνω των 73.000 ευρώ.
Υπολείπεται η λήψη απολογιών από τα 10 μέλη του δημοτικού συμβουλίου του πρώην Δήμου Αταβύρου κ.κ. Ι. Ζαφειροπούλου, Ι. Παπασταματίου, Στ. Μαστροσαββάκη, Δ. Καραγιάννη, Δ. Μαυρουδάκη, Στ. Ζιάκη, Ι. Παπασταματάκη, Π. Κυριακούλη και Στ. Δεληγιαννάκη καθώς και του πρώην δημάρχου κ. Ν. Τσουκαλά.
Η κατηγορία της αποδοχής προϊόντων εγκλήματος ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας που αποδόθηκε στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ και συγκεκριμένα στους κ.κ. Μ. Κορδίνα, Αγ. Κωνσταντινίδη, Γ. Γιαννόπουλο, Θ. Βαρκά και Μπενέτο Σπύρου έχει υποπέσει σε παραγραφή.
Οι ως άνω διώξεις είναι με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του Ν. 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου.
Υπενθυμίζουμε ότι αφορμή για την εισαγγελική παραγγελία, προκάλεσαν τα όσα προέκυψαν από σχετικά ρεπορτάζ αλλά και τα όσα αποκαλύφθηκαν στη θορυβώδη συνεδρίαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 του δημοτικού συμβουλίου και κυρίως η διαπίστωση ότι ο πρώην Δήμος Αταβύρου, που δεν υπαγόταν στον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, χρησιμοποιήθηκε από την ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου, για να επιτευχθεί η χρηματοδότησή της από τον φόρο εισοδήματος.
Η ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου κατόρθωσε να εντάξει στο δυναµικό της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ 225 εργαζοµένους όταν για την πλήρη στελέχωση των πυροφυλακίων της απαιτούντο µόλις 108 άτοµα και για τις διοικητικές της υπηρεσίες αρκούσαν λιγότεροι από 10.
Για το 2010 διατέθηκαν, όπως ξανάγραψε η «δημοκρατική», µε αποφάσεις που υπέγραψε ο πρώην γενικός γραµµατέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Βασ. Μπρακουµάτσος, µέσω του πρώην Δήµου Αταβύρου, οι δαπάνες του οποίου δεν υπόκειντο σε έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, 2.245.000 ευρώ στην ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου για τις ανάγκες της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ.
Απολογούμενοι χθες ενώπιον του Ειδικού Ανακριτή Διαφθοράς οι 13 κατηγορούμενοι αρνήθηκαν κατηγορηματικά τα όσα τους αποδίδονται.
Τα μέλη της διοίκησης της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου του ετους 2010 επεσήμαναν συγκεκριμένα ότι δεν κατανοούν σε τι συνίσταται η ηθική αυτουργία που τους αποδίδεται τονίζοντας ότι δεν προκάλεσαν τον κ. Μπρακουμάτσο να εγκρίνει την νομιμότητα των αποφάσεων του Δήμου Αταβύρου – Ρόδου για την κατανομή του φόρου εισοδήματος.
Σημείωσαν επίσης ότι η έγκριση των αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων από τους τότε  Γ.Γ της Περιφέρειας και σήμερα από τις Αποκεντρωμένες διοικήσεις, αφορά την τυπική νομιμότητα των αποφάσεων δηλ. κατά πόσον οι αποφάσεις αυτές ελήφθησαν με νόμιμο τρόπο (απαρτία Δ.Σ, πλειοψηφία κ.τ.λ) και ουδόλως το ουσιαστικό περιεχόμενο των αποφάσεων.
Επί της ουσίας της υπόθεσης ουδέν μεμπτόν υπάρχει,   όπως υποστήριξαν, ούτε βέβαια συντρέχει ποινικά κολάσιμη πράξη.
Κάθε χρόνο ένα ποσοστό 20% του φόρου εισοδήματος κατανεμόταν στους Δήμους και στις πρώην κοινότητες με απόφαση του τότε κρατικού Γ.Γ. της Περιφέρειας. Παλαιότερα αυτό γινόταν με κριτήρια πολλές φορές αδιαφανή με βάση την κρίση του εκάστοτε κρατικού Νομάρχη και μετέπειτα Περιφερειάρχη.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση κατόρθωσε μετά από αγώνες, αυτή η κατανομή να γίνεται μετά από πρόταση των Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ).
Η πρόταση αυτή της ΤΕΔΚ για την κατανομή ελάμβανε υπ’όψη της όχι μόνον πληθυσμιακά κριτήρια αλλά συνεκτιμούσε και τις τοπικές συνθήκες και ανάγκες κάθε Δήμου και ειδικά στον δικό μας Νομό και την νησιωτικότητα,  γι’αυτό και στην απόφαση κατανομής του Περιφερειάρχη αναφερόταν ότι η κατανομή  γίνεται ανάλογα με τον πληθυσμό και τις οικονομικές ανάγκες των Ο.Τ.Α.
Μέσω αυτής της πρότασης διατίθετο ανέκαθεν και ένα χρηματικό ποσό για την αντιμετώπιση των αναγκών και δράσεων της ΤΕΔΚ, αφού οι μόνοι πρόσοδοι της ήταν οι εισφορές των μελών της δηλαδή των Δήμων και Κοινοτήτων.
Το έτος 2003, όταν δημιουργήθηκε η ΕΤΑΙ.ΠΡΟ.ΦΥ.ΚΑ, η οποία υπήρξε μια από τις πλέον επιτυχημένες δράσεις και πρωτοβουλίες της ΤΕΔΚ, η Γ.Σ που έγινε στην Λέρο, πήρε την απόφαση ένα ποσοστό 10% από τον κατανεμόμενο φόρο εισοδήματος (δηλ. το 10% του 20%) να διατίθεται στην ΤΕΔΚ για την λειτουργία τόσον  της ΕΤΑΠΡΟΦΙΚΑ, όσο και για άλλες διαδημοτικές δράσεις, αφού η ΤΕΔΚ δεν είχε άλλα έσοδα, πλην των εισφορών των μελών της Δήμων και Κοινοτήτων.
Το έτος 2010 κάποια υπάλληλος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου, εξέφρασε αίφνης αντιρρήσεις στην μεταβίβαση του ποσού από τον Δήμο Ρόδου προς την ΤΕΔΚ, οπότε ο Περιφερειάρχης μετά από συνεννόηση με την ΤΕΔΚ, άλλαξε την απόφαση του (επανέλαβε αυτήν) και το ποσόν για την ΤΕΔΚ δόθηκε μέσω του Δήμου Ατταβύρου.
Να σημειωθεί ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια, που το ποσόν εδίδετο  μέσω του Δήμου της Ρόδου, τόσο οι αποφάσεις όσο και τα εντάλματα πληρωμής είχαν την έγκριση του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως προς το νομότυπο της δαπάνης (εντάλματος πληρωμής προς ΤΕΔΚ).
Επεσήμαναν ακόμη ότι από το 2008 όταν σημειώθηκε μια μεγάλη πυρκαγιά στην περιοχή του Αγίου Ισιδώρου, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Δασαρχείο και οι Δήμοι, ζήτησαν την ενίσχυση της ΕΤΑΙ.ΠΡΟ.ΦΥ.ΚΑ για λόγους πρόληψης. Διότι το δυναμικό της ΕΤΑΙ.ΠΡΟ.ΦΥ.ΚΑ ήταν διασκορπισμένο σε όλο το νησί της Ρόδου και αυτό συνέβαλε στην πρόληψη των πυρκαγιών, ενώ υπήρξε ανάγκη ενίσχυσης της παρουσίας της ΕΤΑΙ.ΠΡΟ.ΦΥ.ΚΑ και στα άλλα νησιά του νομού μας.
Έτσι το 2009 αυξήθηκε το προσωπικό σε 180-190 άτομα και το 2010 σε 225 άτομα περίπου (αύξηση περί το 20%).
Το 2010 στην πρόταση της ΤΕΔΚ για την κατανομή του φόρου εισοδήματος, το  υπέρ ΤΕΔΚ ποσοστό αυξήθηκε από 10% σε 12% με σύμφωνη γνώμη όλων και του τότε δημάρχου της Ρόδου κ. Χατζή Χατζηευθυμίου, λαμβανομένου υπ’ όψη ότι ο Δήμος της Ρόδου ελάμβανε την μερίδα του λέοντος από την κατανομή του φόρου εισοδήματος.
Υποστήριξαν ότι η διαφορά στην πρόταση της ΤΕΔΚ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια για το οποίο διαμαρτύρεται ο κ. Σ. Στάγκας,ήταν αυτό το επιπλέον ποσοστό (2%) το οποίο εάν το αναγάγουμε σε αριθμούς αντιστοιχεί σε 370.800 ευρώ και το αναλογούν από αυτό στον τότε Δήμο Ιαλυσού, όπου ήταν δήμαρχος ο κ. Στάγκας, ανέρχεται στο ποσό των 26.594 ευρώ!
Τόνισαν επίσης ότι ο κ. Στάγκας αλλά και ο κ. Γ. Χατζημάρκος δεν διαμαρτύρονται ούτε εκφράζουν αντιρρήσεις για τα προηγούμενα χρόνια αλλά αναφέρονται μόνον στην κατανομή του έτους 2010 και στην αύξηση κατά 2% του ποσοστού υπέρ ΤΕΔΚ.
Ισχυρίστηκαν ότι οι κ.κ Στάγκας και Χατζημάρκος προσπάθησαν να ποινικοποιήσουν τις πολιτικές διαφορές και διαμάχες τους με την τότε δημοτική αρχή Ρόδου, του δημάρχου κ. Στ. Κουσουρνά και του αντιδημάρχου του κ. Ν. Τσουκαλά, οι οποίοι σημειωτέον,  δεν είχαν ακόμα εκλεγεί στον Δήμο της Ρόδου το έτος 2010, αφού οι εκλογές έγιναν  τον Οκτώβριο του 2010 και ανέλαβαν τον Δήμο τον Ιανουάριο του 2011, ενώ μέχρι τότε δήμαρχος Ρόδου ήταν ο κ. Χατζής Χατζηευθυμίου.
Οι κατηγορούμενοι ισχυρίστηκαν ότι τα όσα υποστήριξαν οι κ.κ. Στάγκας και Χατζημάρκος περί προεκλογικών προσλήψεων ουδεμία βάση έχουν.
Τόνισαν ακόμη ότι οι Δήμοι της Δωδ/σου, μέσω της διαδημοτικής δράσης και την δημιουργία της ΕΤΑΙ.ΠΡΟ.ΦΥ.ΚΑ. εξυπηρέτησαν και υλοποίησαν δράσεις στα πλαίσια των άνω αρμοδιοτήτων τους, όπως αυτές περιγράφονται στα προαναφερθέντα άρθρα του Κώδικα Δήμων Κοινοτήτων, επιλέγοντας να μην δρουν μεμονωμένα αλλά συλλογικά, όμως αυτή η συλλογική δράση είχε ανάγκη οικονομικής στήριξης γι’ αυτό και διέθεταν μέρος των εσόδων τους.
Ο κ. Μπρακουμάτσος απολογούμενος τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο ίδιος με την ιδιότητα που είχε τότε του γενικού γραμματέα της Περιφέρειας δεν προέβαινε σε οποιοδήποτε έλεγχο της ουσίας ή της σκοπιμότητας του διαμοιρασμού του φόρου αλλά αποκλειστικά και μόνο της νομικής ορθότητας αυτού,
Επεσήμανε ακόμη ότι τα όσα αποδίδονται από τον καταγγέλλοντα κ. Χατζημάρκο, περί μεθοδευμένου σχεδίου προεκλογικών προσλήψεων εκφεύγουν εμφανώς των αρμοδιοτήτων του και της δυνατότητας άσκησης ελέγχου.
Ως συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Κ. Σαρρής, Φώτης Κωστόπουλος, Νίκος Πέρος, Ν. Γιαννάς και Δ. Μουτάφης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου