Στο πλαίσιο της επίτευξης, για πρώτη φορά, μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής για την καθιέρωση του τουριστικού «brand» της Ρόδου, ο Δήμος Ρόδου παρόλες τις πρόσφατες δυσμενείς εξελίξεις, συνεχίζει να εργάζεται εντατικά και με αφοσίωση στους στόχους του προκειμένου να προλειάνει το έδαφος για τη δυναμική προβολή της Ρόδου με χρήση ιδίως ψηφιακών μέσων, ειδικά αυτή την περίοδο που οι περιστάσεις είναι πρωτόγνωρες και απαιτούν ευελιξία και οξυμένα αντανακλαστικά.
Ουσιαστικά, αυτό που επιχειρείται αυτή την περίοδο στο Δήμο Ρόδου, που για την τοπική οικονομία -και όχι μόνο- αποτελεί ουσιαστικά «νεκρό χρόνο», λόγω της επιβολής των απαραίτητων μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης που επέφερε ο covid-19, αποτελεί ουσιαστικά για το Δήμο Ρόδου «ωφέλιμο χρόνο» εντατικής εργασίας με σκοπό την καλύτερη δυνατή προετοιμασία για την επόμενη ημέρα.

O αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστας Ταρασλιάς

Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατικής», από τον αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Ταρασλιά και έπειτα από διαβουλεύσεις με τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη, έχουν ήδη ληφθεί αποφάσεις για τις ενέργειες που θα υλοποιηθούν και έχουν προκύψει ως πρώτα συμπεράσματα των εργασιών, των ερευνών και της μελέτης που είναι σε εξέλιξη, συλλογής στατιστικών δεδομένων και εξαγωγής πορισμάτων, με στόχο την βελτίωση της «τοποθέτησης» του προορισμού «Ρόδος» στον παγκόσμιο διαδικτυακό χάρτη. Οι πρώτες στοχευμένες δράσεις που θα διαφοροποιήσουν και θα εκσυγχρονίσουν σημαντικά τον τρόπο προβολής του νησιού τις οποίες παρουσιάζει σήμερα η «δ», έχουν ως εξής:
• Καθιέρωση για πρώτη φορά μιας συγκροτημένης εταιρικής ταυτότητας (brandidentity) για τη Ρόδο η οποία θα είναι κοινώς αποδεκτή και θα διακρίνεται από συνέχεια, συνέπεια και σαφήνεια.
• Αξιοποίηση των σύγχρονων τάσεων στην καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών είναι να αναζητούν «εμπειρίες» και όχι υπηρεσίες. Ιδιαίτερη άνοδος υπάρχει στην αναζήτηση μοναδικών δραστηριοτήτων.
Συνεπώς, ένας από τους επικοινωνιακούς στόχους είναι η έμφαση στο γεγονός ότι η Ρόδος μπορεί να καλύψει μια πληθώρα δραστηριοτήτων και μοναδικών εμπειριών («unique experiences») για κάθε target group.
Χωρίς να απαρνούμαστε ως προορισμός τον «ήλιο και τη θάλασσα» που είναι εκ των πραγμάτων μία από τις κύριες μορφές τουρισμού στη Ρόδο, η στρατηγική είναι να συμπληρωθούν «επικοινωνιακά» με περισσότερες εκδοχές του τι σημαίνει Ρόδος οι οποίες μπορούν να μεταφραστούν σε τουριστικές εμπειρίες (π.χ. ήλιος θάλασσα και πολιτισμός, ήλιος θάλασσα και φύση, ήλιος θάλασσα και περιπέτεια κ.ο.κ).
• Ο Δήμος Ρόδου, για πρώτη φορά, να διαθέτει τις δικές του υποδομές συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων που θα σκιαγραφούν τη συμπεριφορά των επισκεπτών της Ρόδου, προκειμένου να υπάρχει συνεχής επαναπροσαρμογή της τουριστικής στρατηγικής του.
• Ενέργειες για την εφαρμογή μιας στρατηγικής διαχείρισης ψηφιακής φήμης («online reputation management») του προορισμού, προκειμένου η Ρόδος να μην έχει παθητικό αλλά αντίθετα ενεργό ρόλο στον τρόπο που δημιουργείται και διανέμεται η πληροφορία στο διαδίκτυο.
• Δημιουργία, διαμόρφωση και αύξηση τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα του «ψηφιακού περιεχομένου» (online content) για το νησί της Ρόδου και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων και διαμοιρασμού περιεχομένου Στόχος είναι να εφαρμοστεί η πρακτική που στο διεθνές marketing αποτυπώνεται με τη φράση «Wow visitors before they travel».
• Τοποθέτηση του brand μέσω δημιουργικού περιεχομένου («creative content») στο στάδιο «ονειροπόλησης» του ενδιαφερόμενου ταξιδιώτη, δηλαδή στο πρώτο στάδιο που ακολουθεί κάποιος προκειμένου να καταλήξει στην επιλογή του προορισμού (στάδιο «σχεδιασμού»).
• Εκτεταμένη χρήση των ψηφιακών καναλιών διαφήμισης (PPC,PPV Ads) με σκοπό την «επιθετική» προβολή του προορισμού με διαφοροποίηση ανά υποκατηγορία των κοινών – στόχων (target group segments), ώστε ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και το είδος διακοπών που αναζητά ο ενδιαφερόμενος, να εμφανίζεται και η αντίστοιχη «όψη» της Ρόδου ως τουριστικός προορισμός.
• Διαμόρφωση μιας «επικοινωνιακής γραμμής» για τον τρόπο που οι ιδιώτες θα αντιμετωπίζουν το brand, προκειμένου να υπάρχει πάντα ομοιογένεια στον τρόπο προβολής του προορισμού και να διαμορφωθεί ένα υψηλό brand equity.
• Έμφαση στη χρήση των κοινωνικών δικτύων, ως εργαλείων επικοινωνίας με τους ενδιαφερόμενους και τους τουρίστες, προκειμένου μέσα από αυτά να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν στην παραμονή τους στον προορισμό.
Τέλος, αναφορικά με την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης στον τομέα του τουρισμού του νησιού, ο Δήμος Ρόδου αποσκοπεί, όπως ήδη αναφέρθηκε, να μην αφήσει το χρόνο να πάει χαμένος. Ως εκ τούτου στη στρατηγική που θα ακολουθηθεί περιλαμβάνονται ενδεικτικά ενέργειες όπως:
• Δημιουργία περιεχομένου για κοινωνικά δίκτυα με θέμα το νησί της Ρόδου που απευθύνονται στο στάδιο «ονειροπόλησης» στο ταξίδι του καταναλωτή.
• Επικοινωνιακή διαχείριση σε επίπεδο ενημέρωσης, της καλής κατάστασης που επικρατεί στη Ρόδο ως προς τον αριθμό των κρουσμάτων και το επίπεδο υγειονομικής οργάνωσης του νησιού ώστε οι ενδιαφερόμενοι να νιώσουν ασφάλεια για τον προορισμό.
• Μελέτη ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσεων ώστε σε περίπτωση αύξησης κρουσμάτων κατά την παραμονή, ο προορισμός να είναι σε θέση να διαχειριστεί την εικόνα του επικοινωνιακά.
Oπως έχει γράψει η «δ», ο Δήμος Ρόδου – με δεδομένη την πρόθεση να διεξάγει στρατηγική διαδικτυακή καμπάνια στον τουρισμό – έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία ειδική επιστημονική μελέτη (Πλάνο Επικοινωνίας) συλλογής στατιστικών δεδομένων και εξαγωγής πορισμάτων, με στόχο την βελτίωση της «τοποθέτησης» του προορισμού «Ρόδος» στον παγκόσμιο διαδικτυακό χάρτη.
Η μελέτη βασίζεται σε ειδική επιστημονική μεθοδολογία εύρεσης στατιστικών δεδομένων από φορείς του τουρισμού της Ρόδου και σε καταγραφή και αποτύπωση των κρίσιμων παραμέτρων που θα δώσουν προστιθέµενη αξία στα σημεία – κλειδιά της στρατηγικής επικοινωνιακής καμπάνιας.

Ένα σχόλιο στο Ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική για την καθιέρωση του τουριστικού «brand» της Ρόδου στην μετά… κορωνοϊού εποχή

  1. Avatar Ο/Η futuremedia.gr λέει:

    Ας ελπίσουμε ότι δεν θα μείνουμε στις αναλύσεις κ τα ωραία λόγια. Γιατί αυτά τα ακούμε χρόνια τώρα, ενώ παράλληλα ξοδεύονταν χρήματα σε αέρα κοπανιστό, εκθέσεις και κεράσματα. Για αυτούς που ανακαλύπτουν σήμερα την σημασία του διαδικτύου να τους υπενθυμίσουμε ότι 20+ χρόνια αυτά λέμε και αυτά κάνουμε.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ