Συνεντεύξεις

Κ. Αντωνιάδης: «Η επιτυχία για την επιτυχία δεν αποτελεί φιλοσοφία του σχολείου μας»

«Η επιτυχία για την επιτυχία δεν αποτελεί φιλοσοφία του σχολείου μας. Η μεγαλύτερη επιτυχία μας έγκειται στο ότι δηλαδή οι μαθητές και οι μαθήτριες μας επιτυγχάνουν την είσοδο τους, όχι σε μία οποιαδήποτε Σχολή αλλά κυρίως στη Σχολή της πρώτης προτίμησής τους»
Αυτό υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο διευθύνων σύμβουλος του Κολλεγίου Ρόδου κ. Κώστας Αντωνιάδης, με αφορμή τις υψηλές επιδόσεις των μαθητών του σχολείου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
«Είναι γεγονός ότι και τα φετινά αποτελέσματα δικαιώνουν τη διαρκώς ανοδική πορεία των επιδόσεων του Κολλεγίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, κατατάσσοντας το, ως ένα εκ των κορυφαίων σχολικών μονάδων της χώρας. Η προετοιμασία των υποψηφίων στηρίζεται σε μία στοχευμένη καθοδήγηση ανάλογα με τις ικανότητες αλλά και τις κλίσεις, η οποία τους επιτρέπει να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, επηρεαζόμενοι λιγότερο από εξωγενείς παράγοντες, όπως η δυσκολία των θεμάτων», εξηγεί ο κ. Αντωνιάδης και προσθέτει πως η κοινωνία αξιολογεί τις σχολικές μονάδες με βάση τα αποτελέσματα στις Πανελλαδικές.
«Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι στο Κολλέγιο Ρόδου η προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις αποτελεί μόνο ένα μέρος της συνολικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας και προσφοράς του», δηλώνει ο κ. Αντωνιάδης.
Σε ερώτηση αν η οικονομική κρίση επηρεάζει την ιδιωτική εκπαίδευση, ο κ. Αντωνιάδης δηλώνει:
«Στην κρίση επιβιώνει η ποιότητα. Με δεδομένο αυτό, στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα περικοπών και υποβάθμισης, εμείς απαντάμε με επιπλέον εμπλουτισμό και δράσεις ανάπτυξης»
Η συνέντευξη του κ. Κώστα Αντωνιάδη, αναλυτικά:

• Το Κολλέγιο Ρόδου είχε και φέτος μία ηχηρή παρουσία στα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρά το γεγονός των πολύ δύσκολων θεμάτων. Πώς σχολιάζετε τα αποτελέσματά;
Είναι γεγονός ότι και τα φετινά αποτελέσματα δικαιώνουν τη διαρκώς ανοδική πορεία των επιδόσεων του Κολλεγίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, κατατάσσοντας το, ως ένα εκ των κορυφαίων σχολικών μονάδων της χώρας. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να τονίσουμε ότι τα αποτελέσματα αυτά είναι σύστοιχα με τα αποτελέσματα και των προηγούμενων σχολικών ετών, αναδεικνύοντας το Κολλέγιο Ρόδου σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, ο οποίος αποδεικνύει, διαχρονικά, σταθερότητα στις υψηλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών του. Πιο συγκεκριμένα και ειδικότερα για τον τόπο μας, (και) εφέτος οι μαθητές μας πέτυχαν τέτοιες επιδόσεις που:
1. Τα ποσοστά των υψηλών βαθμολογιών (Άριστα και Πολύ Καλά) σε όλα τα μαθήματα είναι κατά πολύ υψηλότερα από τα αντιστοιχα όλων των υπόλοιπων σχολείων
2.Το πλήθος και το ποσοστό των μαθητών μας με υψηλά μόρια που εξασφαλίζουν εισαγωγή στα ¨δημοφιλή¨ πανεπιστήμια είναι και αυτό, ως φυσική συνέπεια των υψηλών βαθμών, πολύ υψηλότερα από τα αντίστοιχα των υπολοίπων σχολείων τουλάχιστον το 70% των μαθητών μας θα εισαχθεί στην 1η του επιλογή.
Η επιτυχία του Κολλεγίου δεν πρέπει να περιορίζεται στα στενά βαθμολογικά και στατιστικά πλαίσια, διότι υφίσταται η τάση να αναδεικνύονται μόνο οι επιτυχίες στις υψηλόβαθμες Σχολές. Η επιτυχία για την επιτυχία δεν αποτελεί φιλοσοφία του Σχολείου μας. Η μεγαλύτερη επιτυχία μας έγκειται στο γεγονός που ανέφερα παραπάνω, ότι δηλαδή οι μαθητές και οι μαθήτριες μας επιτυγχάνουν την είσοδο τους, όχι σε μία οποιαδήποτε Σχολή αλλά κυρίως στη Σχολή της πρώτης προτίμησής τους. Αυτό επιτυγχάνεται διότι η προετοιμασία των υποψηφίων στηρίζεται σε μία στοχευμένη καθοδήγηση ανάλογα με τις ικανότητες αλλά και τις κλίσεις των υποψηφίων, η οποία τους επιτρέπει να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, επηρεαζόμενοι λιγότερο από εξωγενείς παράγοντες όπως η δυσκολία των θεμάτων. Τα αποτελέσματα δικαιώνουν από την άλλη πλευρά και την εσωτερική αξιολόγηση των μαθητών, η οποία γίνεται στο Κολλέγιο.Θεωρούμε σημαντικό να καλλιεργήσουμε στόχους στους μαθητές και τις μαθήτριες μας, με βάση τις ικανότητες και τις κλίσεις τους, και να στηρίξουμε τις προσπάθειες τους από το να δημιουργούμε λανθασμένες και άγονες προσδοκίες. Το ζήτημα για το Κολλέγιο Ρόδου, επαναλαμβάνω, δεν είναι απλά μία επιτυχία μόνο σε κάποια υψηλόβαθμη Σχολή αλλά σε μία Σχολή την οποία πραγματικά επιθυμεί ο υποψήφιος.

• Πιστεύετε πως τα θέματα που τέθηκαν στους διαγωνισζόμενους εφέτος ήταν πιο δύσκολα απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια;
Κατά γενική παραδοχή και βλέποντας τα στατιστικά των αποτελεσμάτων που ανακοίνωσε του υπουργείο Παιδείας, ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων εφέτος ήταν υψηλότερος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, επειδή οι Πανελλήνιες είναι ένας διαγωνισμός κοινός για όλους τους μαθητές, η δυσκολία των θεμάτων δεν επηρεάζει κατά τη γνώμη μου την κατάταξη των μαθητών με βάση τη βαθμολογία τους. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα πετύχουν τις καλύτερες θέσεις. Όσο αφορά τώρα τους δικούς μας μαθητές, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η δυσκολία των θεμάτων δεν τους επηρέασε. Έτσι, απέκτησαν το συγκριτικό πλεονέκτημα που ανέφερα παραπάνω.

• Πόσο σημαντικές είναι οι επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την πορεία του Σχολείου σας;
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για την κοινή γνώμη. Η ελληνική κοινωνία και η ελληνική οικογένεια, έχοντας ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη της ακαδημαϊκής προσδοκίας, αξιολογεί τις σχολικές μονάδες με βάση τα αποτελέσματα αυτά. Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι στο Κολλέγιο Ρόδου η προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις αποτελεί μόνο ένα μέρος της συνολικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας και προσφοράς του. Οι επιτυχίες της μαθητικής κοινότητας στις Εξετάσεις Πιστοποίησης των Ξένων Γλωσσών ή τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και μάλιστα σε μικρές ηλικίες είναι εξίσου σημαντικές, υπερβαίνοντας κατά πολύ τους αντίστοιχους εθνικούς μέσους όρους, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη φιλοσοφία του Σχολείου να παρέχει στα παιδιά του όλα τα απαραίτητα εφόδια για μία επιτυχημένη επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία. Το ίδιο συμβαίνει και με τη συμμετοχή μας στους εθνικούς και διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς.Είναι σημαντικό το γεγονός ότι, λόγω του συνολικού προγραμματισμού της εκπαιδευτικής πορείας του κάθε μαθητή, η απόκτηση των προαναφερόμενων τίτλων κατακτάται χωρίς το σύνηθες άγχος και πίεση, που συνοδεύουν συνήθως τις προσπάθειες των παιδιών. Κατά συνέπεια το κάθε παιδί δεν χάνει από την ξεγνοιασιά της παιδικής ηλικίας ούτε από τον ελεύθερο χρόνο, τον οποίο μπορεί να διαθέσει στον Αθλητισμό ή τον Πολιτισμό (μουσική, ζωγραφική, ανάγνωση του καλού εξωσχολικού βιβλίου) που τόσο έχουν ανάγκη οι νέες γενιές.Όπως καταλαβαίνετε η φιλοσοφία και η στοχοθεσία μίας καλής σχολικής μονάδας δεν δύναται να στηρίζεται μόνο στα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων αλλά στη συνολικότερη και πολυδιάστατη ανάπτυξη και καλλιέργεια του ατόμου και αυτή η σκέψη είναι ο βασικός πυλώνας ύπαρξης του Κολλεγίου Ρόδου.

• Γιατί θα πρέπει οι μαθητές να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση και ποιοι είναι οι λόγοι που οι Ροδίτες θα πρέπει να επιλέξουν για την εκπαίδευση των παιδιών τους το Κολλέγιο ;
Δεν υπάρχει λόγος που να «πρέπει» να στραφούν οι μαθητές στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, η οποία να υπενθυμίσουμε ουδέποτε είχε αντιθετική θέση προς τη Δημόσια Εκπαίδευση. Ο κάθε γονέας έχει την υποχρέωση να αξιολογήσει όλες τις εναλλακτικές επιλογές για την εκπαίδευση του παιδιού του, να τις «μετρήσει» σε χρήμα, ελεύθερο χρόνο και συναισθηματική σταθερότητα και να επιλέξει αυτό που θεωρεί καλύτερο για το παιδί του. Θα θέσω δύο ερωτήματα:
Πόσο «δωρεάν» είναι η Δημόσια εκπαίδευση; Αν το Κολλέγιο Ρόδου ήταν «ισόποσα δωρεάν», θα το επέλεγε κάποιος για το σχολείο του παιδιού του; Τα προγράμματά μας, οι καινοτομίες του Κολλεγίου, η ολοκληρωμένη εκπαιδευτική φιλοσοφία και διαδικασία, η αντιμετώπιση του κάθε παιδιού ως μοναδική οντότητα και προσωπικότητα, οι εγκαταστάσεις, οι υποδομές μας και οι δραστηριότητες οι οποίες προσφέρονται στα παιδιά μετά το πέρας του υποχρεωτικού προγράμματος όπως η ενασχόληση με τον Αθλητισμό, την Τέχνη, τον Πολιτισμό, τις Ξένες Γλώσσες ή τις νέες Τεχνολογίες είναι πιστεύουμε τα βασικά στοιχεία για τα οποία η τοπική κοινωνία μας έχει αναδείξει ως κορυφαίο Εκπαιδευτήριο της περιοχής μας. Τέλος, υπενθυμίζουμε την συνεργασία μας με ένα από τα παλαιότερα και από τα πλέον καταξιωμένα Εκπαιδευτήρια της χώρας τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα στην τεχνογνωσία των οποίων στηριζόμαστε. Βέβαια υπάρχουν και άλλες συνεργασίες όπως με το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Βρεττανικό Συμβούλιο, την Apple και άλλους φορείς οι οποίοι διασφαλίζουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου μας.

• Η χώρα αντιμετωπίζει σήμερα την σκληρότερη κρίση των τελευταίων πενήντα χρόνων. Πόσο έχει επηρεάσει η σημερινή κρίση την πορεία του Κολλεγίου;
Καταρχήν δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι δεν επηρεάζεται από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας. Η επιρροή έχει να κάνει με τομείς και με τρόπους αντιμετώπισης των δεδομένων. Αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης είναι σε τελική ανάλυση που δείχνει και το μέγεθος της επιρροής. Στην κρίση όμως επιβιώνει η ποιότητα. Με δεδομένο αυτό, στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα περικοπών και υποβάθμισης εμείς απαντάμε με επιπλέον εμπλουτισμό και δράσεις ανάπτυξης. Επίσης, η οικονομική μας πολιτική παρέχει πολλές επιλογές στην κάθε οικογένεια ώστε αυτή να μπορεί να ανταποκριθεί για τη φοίτηση του παιδιού της σε ένα πολύ καλό σχολείο.Οι γονείς, μας εμπιστεύονται αναγνωρίζοντας την ποιότητά μας και τους ευχαριστούμε. Έχει ενσταλαχτεί πλέον η άποψη ότι η εκπαίδευση, η μόρφωση και η καλλιέργεια δεν αποτελούν μία περιττή δαπάνη αλλά μία αναγκαία επένδυση για το μέλλον των παιδιών μας. Ταυτόχρονα, ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης από τους γονείς και τους κηδεμόνες έχει σφυρηλατήσει μία σχέση εμπιστοσύνης με το Κολλέγιο με αποτέλεσμα οι παρούσες δυσμενείς συγκυρίες να μη μας έχουν επηρεάσει παρά ελάχιστα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου