Ρεπορτάζ

Αθωώθηκε ο εισαγωγέας αυτοκινήτων από το εξωτερικό

Ακόμη μια πτυχή της πολύκροτης υπόθεσης εισαγωγής επαγγελματικών αυτοκινήτων από το εξωτερικό με τη χρήση πλαστών στοιχείων αδείας απασχόλησε χθες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου.
Τον Οκτώβριο του 2015 το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου είχε κρίνει αθώο τον εκπρόσωπο εταιρείας εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό, που είχε καταδικαστεί πρωτοδίκως σε ποινή κάθειρξης 10 ετών, με ανασταλτικό ως προς την έφεση, αποτέλεσμα, ως εμπλεκόμενο στην υπόθεση.
Aπό την έρευνα των υπαλλήλων του Tελωνείου της Pόδου είχε διαπιστωθεί ότι εκτελωνίστηκαν στο νησί και χρησιμοποιούνται ως ταξί 28 οχήματα τύπου Mercedes κυρίως E220.
Του επέβαλε σχετικό πρόστιμο και ποσό ύψους 992.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων προσαυξήσεων, του είχε καταλογιστεί και βεβαιώθηκε στο ΑΦΜ του.
Ο Ροδίτης χθες βρέθηκε κατηγορούμενος για μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο και το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου, μετά και την ως άνω απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου, τον έκρινε ομοίως αθώο.
Ο κατηγορούμενος φέρεται να συνεργαζόταν με εταιρείες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κυρίως από τη Γερμανία και το Βέλγιο και να έχει εισάγει αυτοκίνητα γνωστών οίκων του εξωτερικού, κυρίως γερμανικών και στην πλειοψηφία τους Mercedes, τα οποία και εκτελώνιζε στο Τελωνείο της Ρόδου, καταθέτοντας στους αρμοδίους της υπηρεσίας πλαστά στοιχεία σχετικά με τον χρόνο κατασκευής και κυκλοφορίας τους.
Ο νόμος επιτρέπει συγκεκριμένα να εκτελωνίζονται μεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΙΧ αυτοκίνητα τα οποία δεν έχουν συμπληρώσει 5 έτη κυκλοφορίας, ενώ σε ό,τι αφορά στα επιβατικά δημόσιας χρήσης (ταξί) ο ίδιος νόμος προβλέπει ότι αυτά οφείλουν να έχουν ηλικία μέχρι 2 έτη.
Φέρεται να προέκυψε ωστόσο ότι κι εκείνος έχει πέσει θύμα βελγικής επιχείρησης. Επεσήμανε, απολογούμενος, ότι το κέρδος του από την πώληση των αυτοκινήτων ήταν μηδαμινό και ότι τα πιστοποιητικά που συνόδευαν τα αυτοκίνητα δεν είχαν πλαστογραφηθεί από τον ίδιο αλλά από την εταιρεία με την οποία συνεργαζόταν για την αγορά των αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί με την καταβολή μειωμένου τέλους ταξινόμησης χωρίς να πληρούνται οι σχετικοί όροι αφού με βάση την πραγματική παλαιότητά τους θα έπρεπε να εκτελωνιστούν και να ταξινομηθούν μόνο ως επιβατικά ιδιωτικής χρήσης με την καταβολή ολόκληρου του προβλεπόμενου από τις σχετικές διατάξεις τέλους ταξινόμησης με αποτέλεσμα οι διαφυγούσες φορολογικές επιβαρύνσεις για τα 28 αυτοκίνητα να ανέρχονται στο ποσό των 194.138 ευρώ.
Ως συνήγορος υπεράσπισης του παρέστη ο δικηγόρος κ. Ακης Δημητριάδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου